Pilne!
Ostrzegamy – uważaj na fałszywe wiadomości i wykradanie danych. Więcej na naszej stronie >

Szukaj na stronie
Ilustracja aplikacji bankowej Santander mobile z włączonym ekranem powitalnym
Aplikacja Santander mobile

Pomaga w codziennych sprawach

Aplikacja
Santander mobile

Pomaga w codziennych sprawach

Zobacz demo

Uruchomi się w nowym oknie

Dopasuj aplikację do siebie

Ulubione funkcje, które dotrzymają Ci kroku na co dzień

Wygodne zakupy

Codzienne możliwości

Pobierz aplikację

W zależności od tego, , wybierz odpowiedni sklep dla Twojego urządzenia (Google Play lub App Store) i pobierz aplikację.

Dostępność cyfrowa Santander mobile

Rozwijamy naszą aplikację, także jej dostępność. Tu podpowiadamy -  jak skorzystać z wybranych funkcji, przy użyciu czytników ekranu.

Android

  • Aby zostawić opinię kliknij w przycisk „Oferta handlowa”.

  • Aktywując przycisk „Wykryto tekst X” możesz zamknąć proces zakładania lokaty.

  • Aby wrócić do poprzedniego ekranu należy ustawić fokus na przycisku „Wróć” i tapnąć podwójnie. 

  • W przypadku pojawienia się takiego problemu należy klikać wynik po wyniku. Można też wybrać odbiorcę/ostatnią transakcję/kraj/walutę z listy, która jest pod polem wyszukiwania bez używania wyszukiwarki.

  • Należy uzupełnić wszystkie pola, by móc przejść dalej.

  • Należy podwójne kliknąć na wybraną datę, co spowoduje jej wybór i zamknięcie okna.

  • Należy samemu ustawić fokus na przycisku zamykającym okno, wtedy czytnik odczyta „zamknij, przycisk”.

  • Można wybrać walutę z listy, która jest pod przyciskami lub skorzystać z wyszukiwarki i wyszukać odpowiednią walutę.

iOS

  • Aby przejść do innych ekranów skorzystaj z Menu głównego lub Menu dolnego i tam wybierz  interesujące Cię pozycje.

  • Aktywując przycisk „Wykryto tekst X” możesz zamknąć proces zakładania lokaty.

  • Aby wrócić do poprzedniego ekranu należy ustawić fokus na przycisku „Wróć” i tapnąć podwójnie. 

  • W przypadku pojawienia się takiego problemu należy klikać wynik po wyniku. Można też wybrać odbiorcę/ostatnią transakcję/kraj/walutę z listy, która jest pod polem wyszukiwania bez używania wyszukiwarki.

  • Należy uzupełnić wszystkie pola, by móc przejść dalej.

  • Należy samemu ustawić fokus na przycisku zamykającym okno, wtedy czytnik odczyta „zamknij, przycisk”.

  • Można wybrać walutę z listy, która jest pod przyciskami lub skorzystać z wyszukiwarki i wyszukać odpowiednią walutę.

Bezpieczeństwo w Santander mobile zależy też od Ciebie

  • Loguj się i potwierdzaj przelewy Mobilną autoryzacją
    (PIN-em, odciskiem palca, rozpoznawaniem twarzy).
  • Włącz Powiadomienia Alerty24.
  • Zablokuj lub zastrzeż kartę, gdy nie możesz jej znaleźć.
  • Zmień limity dla kart i BLIKA.
  • Korzystaj z Trybu dyskretnego.

Bezpieczne bankowanie więcej informacji

Najczęściej zadawane pytania
- nowa aplikacja

Funkcje

  • To, czy przelew jest natychmiastowy, ustalasz podczas jego zlecenia. Najpierw wskazujesz odbiorcę, później kwotę i datę, a następnie typ przelewu. W typie przelewu możesz wybrać, czy przelew wysłać jako zwykły czy ekspresowy.
    Czasami opcja przelewu natychmiastowego może nie być dostępna. Zależy to od numeru konta bankowego przelewu odbiorcy.

    Funkcja Ponów jest dostępna dla przelewów krajowych w złotówkach i przelewów wewnętrznych w złotówkach.

    Nie da się ponawiać:

    • transakcji BLIK i przelewów na telefon,
    • spłat kart kredytowych i kredytów,
    • zakładania lokat,
    • płatności kartą.
       
  • Po zalogowaniu wejdź w Płatności (pasek w dolnej części ekranu) i z listy dostępnych płatności wybierz Przelew do ZUS/ Przelew podatkowy.

  • Wejdź w Płatności (pasek na dole ekranu), dalej Zaplanowane płatności. Jeśli masz zaplanowany jakiś przelew z datą przyszłą, zobaczysz go właśnie tutaj.

  • Aby doładować telefon, zaloguj się i wybierz Nowy przelew –> Doładowanie telefonu.

  • Aby być na bieżąco, możesz włączyć powiadomienia w swojej aplikacji. Zaloguj się, wybierz MenuUstawienia. W Ustawienia aplikacji wybierz Dopasuj powiadomienia.

    Możesz wybrać:

    • Powiadomienia – informacje o zleceniach do potwierdzenia w aplikacji.
    • Powiadomienia Alerty24 – powiadomienia o każdym Twoim wydatku, wpływie czy płatności. Może tez ustawić kwoty, od których będzie Ci wysyałac te informacje oraz godziny, w których chcesz te powiadomienia otrzymywać.
    • Powiadomienia o transakcjach BLIK – informacja o zakupach, za które płacisz BLIKIEM.
    • Powiadomienia informacyjne – będziesz wiedzieć o planowanych przerwach, nowościach i zmianach.
  • Jeśli chcesz korzystać z BLIKA zanim się zalogujesz, otwórz aplikację i wybierz BLIK, a następnie:

    • Ustawienie BLIK.
    • Pozostałe ustawienie BLIK.
    • Wybierz - Płatność kodem BLIK w terminalu i prezentacja kodu przed zalogowaniem.
  • Przed zalogowaniem do aplikacji, w menu bocznym po prawej stronie, wejdź w:

    • Kontakt
    • Wideo rozmowa przez aplikację.

    Możesz też to zrobić po zalogowaniu do aplikacji, w menu bocznym wejść w:

    • Centrum pomocy (w prawym dolnym rogu)
    • Doradca online
    • Wideo rozmowa przez aplikację online.
  • Zaloguj się do aplikacji i z paska w prawym górnym rogu wybierz ikonę koperty. Następnie wybierz:

    • Poczta  
    • Zestawienia.
  • Funkcja Ponów jest dostępna dla przelewów krajowych w złotówkach i przelewów wewnętrznych w złotówkach.

    Nie da się ponawiać:

    • transakcji BLIK i przelewów na telefon,
    • spłat kart kredytowych i kredytów,
    • zakładania lokat,
    • płatności kartą,
    • oraz przelewów do ZUS, US i KRUS.
  • Aby logowanie odciskiem palca uruchomiło się od razu po włączeniu aplikacji, zaloguj się do aplikacji i wejdź w:

    Android
    Menu (prawy górny róg)

    • Bezpieczeństwo (w dolnej części ekranu)
    • Biometria (sekcja Ustawienia bezpieczeństwa)
    • Automatyczne logowanie.

    iOS
    Jeśli masz iPhone’a udostępnimy Ci tę funkcję w późniejszym terminie.

  • To tryb dyskretny. Funkcja, która przydaje się, gdy używasz aplikacji w miejscach publicznych. Aby wyłączyć tryb dyskretny, kliknij 2 razy logo Santander (lewy górny róg). Zrób to ponownie, aby znów go włączyć.

  • Tak, wejdź w zakładkę Historia, a następnie wybierz Filtry.

  • Możesz wrócić do smsKodów i potwierdzać nimi zlecenia, które wykonujesz w bankowości internetowej.

    Jak to zrobić
    Zaloguj się do bankowości internetowej na komputerze i wybierz:

    • Ustawienia (w prawym górnym rogu)
    • Sposoby logowania i potwierdzania zleceń (sekcja BEZPIECZEŃSTWO).
  • Aby włączyć Szybki podgląd, wejdź w:

    • Menu (prawy górny róg)
    • Bezpieczeństwo (w dolnej części ekranu)
    • Szybki podgląd.

    Jak to działa?
    Na ekranie głównym, jeszcze zanim zalogujesz się do aplikacji, kliknij ikonę z błyskawicą (na górze prawej krawędzi ekranu). Od razu zobaczysz dostępne środki i ostatnią transakcję.

  • Po zalogowaniu wejdź w:

    • Menu (prawy górny róg)
    • Ustawienia
    • Ustawienia aplikacji
    • Dopasuj powiadomienia
  • Po zalogowaniu wejdź w:

    • Więcej (pasek w dolnej części ekranu)
    • z listy dostępnych opcji wybierz Dodaj bank (sekcja Konta).
  • Zaloguj się do bankowości internetowej na komputerze i wejdź w:

    • Ustawienia
    • Limity transakcji BLIK
    • Płatność kodem BLIK w terminalu i prezentacja kodu przed zalogowaniem.

Logowanie i aktywacja

  • Sprawdź, na ilu urządzeniach korzystasz z aplikacji Santander mobile. Aby to zrobić zaloguj się do bankowości internetowej na komputerze i wejdź w:

    • Ustawienia
    • Twoje urządzenia mobilne (sekcja USŁUGI)

    Możesz mieć aplikację maksymalnie w 5 telefonach. Sprawdź, czy na liście są telefony, w których już nie korzystasz z aplikacji. Aby usunąć urządzenie z listy, kliknij przycisk Usuń.
    Dla ułatwienia możesz nadać każdemu urządzeniu własną nazwę (Zmień nazwę).

  • Odinstaluj i ponownie zainstaluj aplikację. Po uruchomieniu aplikacji przejdziesz od nowa przez proces jej aktywacji, podczas której nadasz nowy PIN.

    Jeśli nie możesz aktywować aplikacji, sprawdź, na ilu urządzeniach korzystasz z aplikacji Santander mobile. Aby to zrobić, zaloguj się do bankowości internetowej na komputerze i wejdź w:

    • Ustawienia
    • Twoje urządzenia mobilne (sekcja USŁUGI).

    Aplikację możesz mieć maksymalnie w 5 telefonach. Sprawdź, czy na liście są telefony, w których już nie korzystasz z aplikacji. Aby usunąć urządzenie z listy, kliknij przycisk Usuń.

    Jak odzyskać login (NIK)

    Możesz połączyć się z doradcą na wideo. Po potwierdzeniu Twojej tożsamości, doradca poda Ci Twój login (NIK)

    Aby połączyć się z Doradcą online, zaloguj się i kliknij w ikonę menu w prawym górnym rogu. W menu, które się rozwinie, wybierz:

    • Centrum pomocy (prawy dolny róg)
    • Wideo rozmowa przez aplikację (sekcja Doradca online).
  • Mam kilka numerów NIK

    Jeśli masz wiele numerów NIK i występujesz w roli ich właściciela/ki, możesz je połączyć w jeden NIK w dowolnej placówce banku.

    Chcę mieć 2 numery NIK w 1 aplikacji

    Jeśli chcesz logować się 2 różnymi numerami NIK w jednym telefonie - nie ma takiej możliwości. Zainstaluj aplikację na osobnym urządzeniu lub loguj się innym numerem NIK do bankowości internetowej.

    Chcę wysyłać przelewy w czyimś imieniu

    Jeśli chcesz np. wysłać przelewy w czyimś imieniu lub mieć wgląd do rachunków, które nie są Twoją własnością – możesz ustanowić pełnomocnictwo w dowolnym oddziale banku. Odwiedź oddział razem z osobą, która chce Ciebie ustanowić pełnomocnikiem. Po zalogowaniu zobaczysz opcję przełączenia widoku na widok osoby, której konto chcesz obsługiwać (mocodawcy).

  • Podczas aktywacji aplikacji ustalasz PIN osobno dla każdego z urządzeń. Może być taki sam lub może się różnić. To zależy od Ciebie.

  • Aplikacja jest dostępna w językach: polskim, angielskim, ukraińskim i rosyjskim. Język aplikacji automatycznie dopasowuje się do języka wybranego w ustawieniach telefonu.

  • Jeśli korzystasz z aplikacji w tym samym telefonie, którego używasz do smsKodów, smsKod uzupełni się automatycznie. To funkcja dla Twojej wygody i oszczędności czasu. Nie musisz nic robić, możesz od razu przejść dalej.

  • Tak. Po zalogowaniu do aplikacji w prawym górnym rogu kliknij w ikonkę menu i wybierz:

    • Bezpieczeństwo
    • Zmień hasło do bankowości internetowej

Klienci firmowi

  • W nowej aplikacji możesz logować się tylko 1 loginem (NIK) w 1 urządzeniu. Aby korzystać z obu kont w jednym telefonie, musisz połączyć 2 loginy w 1 login. Możesz to zrobić:

    1. Jeżeli jesteś właścicielem jednoosobowej działalności gospodarczej i korzystasz z bankowości internetowej Mini Firma:
    • w bankowości internetowej:
      • Twoje sprawy
      • Bankowość mobilna i internetowa,
    • podczas rozmowy z doradcą na infolinii,
    1. Jeżeli prowadzisz działalność w innej formie prawnej lub korzystasz z bankowości elektronicznej Moja Firma plus - w naszym oddziale.

    Po połączeniu NIK Twoim jedynym loginem będzie ten, którym logujesz się na konto jako klient indywidualny.

  • Tak, możesz połączyć loginy także, gdy nie jesteś klientem indywidualnym. Zrobisz to w oddziale undefined

  • BLIK przed zalogowaniem dostępny jest tylko dla klienta indywidualnego.

    Jeśli logujesz się jednym loginem (NIK) do konta indywidualnego i firmowego oraz korzystasz przed zalogowaniem z BLIK, to pobierzemy pieniądze z Twojego konta indywidualnego.

    Więcej informacji o BLIK dla firm znajdziesz tutaj undefined

  • Jak najbardziej – połączenie loginów nie wpłynie na Twoją listę kontrahentów.

  • Możesz korzystać z takiej formy autoryzacji tylko w bankowości internetowej. Za każdym razem, gdy w bankowości internetowej przełączasz się między kontem firmowym a indywidualnym, musisz ręcznie zmienić narzędzie do potwierdzania transakcji.

    W aplikacji mobilnej możesz akceptować transakcje tylko mobilną autoryzacją.

  • Możesz korzystać z tych funkcji, ale domyślnie będziemy pobierać pieniądze z Twojego konta indywidualnego. Jeśli chcesz, żebyśmy pobierali pieniądze z konta firmowego, w Ustawieniach bankowości internetowej, na profilu indywidualnym, ustaw brak domyślnego rachunku do opłat.

    Wtedy w aplikacji mobilnej, podczas każdej płatności, poprosimy Cię o wskazanie rachunku, z którego pobierzemy opłatę za te usługi.

  • Przelewy zlecone z przyszłą datą realizacji wyślemy, a Ty nie musisz nic robić.

    Jeśli w koszyku/paczce były jakiekolwiek przelewy – nie przeniesiemy ich. Dlatego, zanim połączysz loginy – wyślij koszyk/paczkę lub wyeksportuj dane.

  • Szybki podgląd możesz włączyć albo dla profilu firmowego, albo indywidualnego. Nie możesz widzieć obu jednocześnie.

    Aby włączyć Szybki podgląd, po przejściu na profil firmowy wejdź w:

    • Ustawienia
    • Ustawienia bezpieczeństwa
    • Szybki podgląd
  • Jeśli korzystasz z BLIKA na profilu firmowym, pieniądze pobierzemy z Twojego konta firmowego, ustawionego jak domyślne konto do obciążeń. Jeśli nie masz ustawionego takiego konta, pieniądze pobierzemy z konta, które w umowie jest wskazane jako konto do pobierania opłat za usługi bankowości elektronicznej.

    Jeśli korzystasz z BLIKA na profilu indywidualnym, pieniądze pobierzemy z Twojego konta indywidualnego, ustawionego jako domyślne konto do obciążeń.

  • eWyciągi udostępniamy tylko klientom indywidualnym. Jeśli potrzebujesz eWyciągu, możesz wygenerować go samodzielnie w bankowości internetowej.

Bezpieczeństwo

  • Potwierdzanie transakcji w aplikacji to:

    • bezpieczeństwo – potwierdzasz przelewy w aplikacji równie bezpiecznie co smsKodem,
    • oszczędność czasu – nie przepisujesz smsKodu,
    • wygoda i nowe możliwości – możesz potwierdzać przelewy w aplikacji za pomocą krótkiego PINu, odciskiem palca lub rozpoznaniem twarzy.
  • Masz włączone powiadomienia (najwygodniejsza opcja)

    • Od razu po zleceniu przelewu w bankowości internetowej, otrzymasz od nas powiadomienie.
    • Kliknij w nie.
    • Od razu przeniesiemy Cię na ekran mobilnej autoryzacji, gdzie potwierdzisz przelew.

    Nie masz włączonych powiadomień

    • Włącz aplikację Santander mobile
    • Od razu przeniesiemy Cię na ekran mobilnej autoryzacji, gdzie potwierdzisz przelew.
  • Każda z metod logowania, którą udostępniamy Ci w aplikacji jest bezpieczna. Pamiętaj jednak, że w kwestii bezpieczeństwa wiele zależy od Ciebie. Sprawdź, jak bankować bezpiecznie undefined

  • Każda z metod logowania, którą udostępniamy Ci w aplikacji jest bezpieczna. Pamiętaj jednak, że w kwestii bezpieczeństwa wiele zależy od Ciebie. Sprawdź, jak bankować bezpiecznie undefined

  • Gdy pobierasz aplikację ze sklepu Google Play lub App Store, zwracaj uwagę na:

    • dostawcę aplikacji – Santander Bank Polska S.A.
    • liczbę pobrań – więcej niż 1 mln
    • opinie użytkowników

    Jeśli coś Cię niepokoi – zadzwoń pod numer 1 9999.

  • W tej kwestii wiele zależy  od Ciebie. Sprawdź nasze podpowiedzi, jak bankować bezpiecznie undefined

  • Tak, w aplikacji możesz zrobić zrzuty ekranu, o ile nie są to zrzuty ekranów z miejsc, które zawierają dane szczególnie wrażliwe np. ekran logowania, gdzie wpisujesz hasło itp.

  • Zdjęcie profilowe zostaje w telefonie. Nie wykorzystujemy go w żaden sposób ani nigdzie go nie przesyłamy. To zdjęcie widzisz tylko Ty.

  • W aplikacji możesz sprawdzić numer karty i numer CVV. Wejdź w kartę, której numer chcesz sprawdzić i kliknij Numer karty i CVV/CVC. Zanim Ci je pokażemy, poprosimy Cię o wpisanie PIN-u do mobilnej autoryzacji.

  • Nie. PIN do aplikacji nie jest tym samym co PIN do karty. Chociaż oba są 4-cyfrowe.

Aktualizacja wersji aplikacji

  • Przy pobieraniu aplikacji zwróć uwagę nie na model Twojego telefonu, ale na jego wersję systemu:

    • iPhone – iOS w wersji 15 lub wyższej,
    • pozostałe telefony – Android w wersji 7.0 lub wyższej.
  • Automatyczną aktualizację włączysz w ustawieniach sklepu, w zależności od systemu:

    Android

    • Wejdź do sklepu Google Play.
    • Kliknij swoje zdjęcie profilowe (prawy górny róg) i wybierz Ustawienia.
    • Wejdź w Ustawienia sieci
      •  Aktualizuj aplikacje automatycznie.

    iOS

    Wejdź w:

    • Ustawienia
    • App Store
    • Uakt. aplikacji
  • Nie. Aplikację udostępniamy tylko w sklepach Google Play i AppStore

Inne

  • Potwierdzenia przelewów dopasują się do języka aplikacji. Wyciągi będą tylko po polsku.

  • Grupa Santander współpracuje z firmą konsultingową Global Factor, która specjalizuje się w badaniach dotyczących zmian klimatu. Zastosowaliśmy metodologię szacowania emisji CO2e na podstawie transakcji, które realizujesz przy użyciu naszych kart kredytowych i debetowych.

    W obliczeniach brane są pod uwagę:

    • transakcje naszymi kartami debetowymi i kredytowymi, wykonane w PLN i rozliczone w danym miesiącu,
    • kategorie sprzedawców produktów i usług – określone za pomocą kodu MCC (Merchant Category Code),
    • kwoty transakcji wykonanych w ośmiu kategoriach zakupowych.

    Cały proces kalkulacji jest realizowany wewnętrznie, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych oraz naszymi wewnętrznymi politykami prywatności.

    Zastosowaną metodologię szacowania śladu węglowego na podstawie transakcji zweryfikowała międzynarodowa firma doradcza Deloitte.

  • Supermarkety i zakupy codzienne:

    • zakupy w sklepach spożywczych (lokalnych, sieciach franczyzowych, marketach wielkopowierzchniowych), piekarniach, drogeriach i perfumeriach, salonikach prasowych.

    Transport:

    • zakupy na stacjach paliw, bilety lotnicze, kolejowe i komunikacji miejskiej, transport żeglugowy, inne usługi przewozu osób i towarów.

    Dom:

    • zakupy w sklepach meblowych, budowlanych, wyposażenia wnętrz, ogrodniczych, z elektroniką i sprzętem AGD, płatności za usługi subskrypcyjne (np. telekomunikacja, internet, VOD, streaming, chmura).

    Odzież, obuwie, akcesoria:

    • zakupy w: sklepach z odzieżą i obuwiem (w tym sportowych), salony jubilerskie, akcesoria do domu, drobne dekoracje, zakupy na internetowych portalach.

    Edukacja i zdrowie:

    • usługi edukacyjne i prozdrowotne, zakupy w aptekach, usługi i produkty weterynaryjne.

    Czas wolny:

    • płatności za usługi gastronomiczne, hotele, kina, parki rozrywki, opłaty członkowskie w klubach fitness.

    Usługi:

    • m.in. kosmetyczne, fryzjerskie, płatności w kwiaciarniach, na poczcie, w urzędach, druk.

    Inne:

    • wszystkie wydatki, które nie kwalifikują się do powyższych kategorii.
  • Ślad węglowy możemy oszacować na podstawie transakcji wykonanych naszymi kartami i rozliczonych w danym miesiącu.

    Śladu węglowego nie pokazujemy w przypadku, gdy:

    • nie masz karty płatniczej,
    • nie odnotowaliśmy transakcji naszymi kartami w poprzednich miesiącach,
    • otrzymaliśmy Twoją rezygnację z wyliczenia śladu węglowego.
  • Jeśli nie chcesz, żebyśmy szacowali ślad węglowy na podstawie transakcji kartami i prezentowali Ci ten wynik, powiadom nas o tym przez kontakt w bankowości internetowej, zgłoszenie na infolinii lub u doradcy. Wtedy ślad węglowy nie będzie prezentowany od 10. dnia miesiąca następującego po Twoim zgłoszeniu. W dalszym ciągu będą dostępne ekoporady oraz sekcja pytań i odpowiedzi.