Kiedy przyda Ci się ubezpieczenie rezygnacji i przerwania podróży
Mamy dla Ciebie ubezpieczenie, które możesz kupić dla siebie i osób, z którymi wybierasz się w podróż za granicę.
Masz do wyboru dwie opcje ubezpieczenia: ochronę tylko w przypadku rezygnacji z podróży lub ochronę w przypadku rezygnacji z podróży i dodatkowo jej przerwania. Możesz ubezpieczyć się gdy jedziesz za granicę z biurem podróży jak i organizujesz wyjazd samodzielnie.
Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży
Ubezpieczenie obejmuje ochroną koszty, które poniosłeś lub, które zobowiążesz się ponieść zgodnie z umową z dostawcą usług turystycznych.
Tymi kosztami są:
- usługi turystyczne, z których musisz zrezygnować przed rozpoczęciem podróży lub
- zmiany rezerwacji tych usług turystycznych, które nie zostaną zrealizowane w związku z rezygnacją z podróży.
Ubezpieczenie kosztów przerwania podróży
Ubezpieczenie obejmuje ochroną koszty, które poniesiesz lub, które zobowiążesz się ponieść zgodnie z umową z dostawcą usług turystycznych.
Tymi kosztami są:
- usługi turystyczne, których nie zrealizujesz bo musisz przerwać podróż w trakcie jej trwania lub
- zmiany rezerwacji tych usług turystycznych, które nie zostaną zrealizowane w związku z przerwaniem podroży.
Ubezpieczyciel pokryje dodatkowe koszty:
- zakup biletu lub koszty zmiany terminu usługi transportu u przewoźnika (rezerwacji biletu) abyś mógł wcześniej wrócić do Polski lub Twojego kraju zamieszkania lub w celu kontynuowania podróży po jej przerwaniu,
- zakwaterowanie, gdy zapłacisz z góry za wspólny pobyt, a współuczestnik podróży będzie musiał ją przerwać. Otrzymasz zwrot kosztów niewykorzystanego pobytu za tego współuczestnika podróży, jeśli Ty sam zostaniesz w tym miejscu zakwaterowania,
- zakwaterowanie, wyżywienie i transport w sytuacji, gdy musisz oczekiwać na swój transport powrotny, jeśli nie możesz zrealizować tego pierwotnie zaplanowanego.
Nie otrzymasz pieniędzy za tą część kosztów, którą zwrócił Ci organizator wycieczki, przewoźnik (za bilet), wynajmujący (np. zakwaterowanie), inny dostawca usługi turystycznej.
Przykładowe powody rezygnacji i przerwania podróży, które mogą spowodować zwrot kosztów
Wszystkie powody rezygnacji i przerwania podróży znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia
- Nagłe zachorowanie, nieszczęśliwy wypadek, kwarantanna u Ciebie lub u współuczestnika podróży
- Ciąża i jej komplikacje
- Wezwanie do sądu o ile Ty lub współuczestnik podróży nie wiedzieliście o tym obowiązku przed zawarciem umowy ubezpieczenia
- Nie możesz się zaszczepić z powodów medycznych, a szczepienia te są wymagane, aby wjechać do kraju
- Wypadek drogowy, kolizja, awaria lub kradzież pojazdu, którym mieliście podróżować
- Kradzież lub zgubienie dokumentów niezbędnych do podróży w ciągu 30 dni przed podróżą lub w trakcie podróży
- Nie otrzymasz wizy turystycznej wymaganej przy wjeździe do kraju podróży
- Zdarzenia losowe np. nie masz możliwości zakwaterowania ze względu na pożar czy zalanie
Kiedy możesz kupić ubezpieczenie
Ubezpieczenie możesz kupić maksymalnie 12 miesięcy przed dniem rozpoczęcia podróży
w dowolnym momencie, ale nie później niż 60 dni przed wyjazdem
do 7 dni od dnia, w którym dokonasz rezerwacji i opłacisz wyjazd (lub wpłacisz zaliczkę), jeżeli zostało do niego od 31 do 59 dni
w dniu, w którym rezerwujesz i opłacisz wyjazd (lub wpłacisz zaliczkę), oraz przez kolejne 2 dni, jeśli zostało do niego od 8 do 30 dni
w dniu, w którym rezerwujesz i opłacisz wyjazd (lub wpłacisz zaliczkę), jeśli zostało do niego od 1 do 7 dni
Jak kupić ubezpieczenie
Zakup zajmie Ci kilka minut
Zaloguj się do aplikacji Santander mobile
Wypełnij elektroniczny formularz, w którym odpowiesz na pytania dotyczące Twojej planowanej podróży.
Zatwierdź swój wybór
Na ekranie wyświetli Ci się proponowany zakres ochrony i cena ubezpieczenia. Wybierz ten, który spełnia Twoje oczekiwania.
Polisa
Pamiętaj, aby zapewnić pieniądze na koncie. Po opłaceniu składki otrzymasz polisę na wskazany przez Ciebie adres e-mail w ciągu kilku minut po zakupie.
Zaloguj się do Santander internet
Wypełnij elektroniczny formularz, w którym odpowiesz na pytania dotyczące Twojej planowanej podróży.
Zatwierdź swój wybór
Na ekranie wyświetli Ci się proponowany zakres ochrony i cena ubezpieczenia. Wybierz ten, który spełnia Twoje oczekiwania.
Polisa
Pamiętaj, aby zapewnić pieniądze na koncie. Po opłaceniu składki otrzymasz polisę na wskazany przez Ciebie adres e-mail w ciągu kilku minut po zakupie.
Jak możesz zgłosić szkodę
Zadzwoń
(opłata zgodna z taryfą operatora)
Infolinia ubezpieczyciela, czynna przez całą dobę, 7 dni w tygodniu
Online
- Pobierz formularz do zgłoszenia szkody na stronie https://roszczenia-santander.allianz.pl/podroz Uruchomi się w nowym oknie
- Wypełnij go i przygotuj niezbędne dokumenty
- Formularz wraz z dokumentami wyślij na: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Najczęściej zadawane pytania
Polecamy
Sprawdź inne produkty, z których możesz skorzystać
Materiał ma charakter marketingowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego. Ochronę ubezpieczeniową w ramach umowy ubezpieczenia Zmiana planu podróży świadczy Santander Allianz Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. (Santander Allianz TU). Szczegółowe informacje, w tym Ogólne Warunki Ubezpieczenia, które określają m.in. zakres ubezpieczenia, zasady odstąpienia oraz wypowiedzenia umowy ubezpieczenia, wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, Dokument zawierający informacje o produkcie ubezpieczeniowym i Informacje dodatkowe dostępne są na stronie internetowej: santander.pl oraz na santander.allianz.pl. Informacja o wysokości składki ubezpieczeniowej dostępna jest po zalogowaniu się do Santander internet albo aplikacji Santander mobile.
Bank jest agentem ubezpieczeniowym Santander Allianz TU. Bank jest wpisany pod nr 11135943/A do rejestru pośredników ubezpieczeniowych, który prowadzi KNF. Infolinia 1 9999 (lub +48 61 81 1999, dla osób które dzwonią z zagranicy) - opłata zgodna z taryfą danego operatora. Stan na 21.09.2024 roku.
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD Uruchomi się w nowym oknie oraz w placówkach banku.
- Santander internet/bankowość internetowa/aplikacja Santander mobile - usługa bankowości elektronicznej, w rozumieniu wykazu usług reprezentatywnych, polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez Internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.