Wiedza - Twoja tarcza ochronna
Jak możesz się chronić
Nie spiesz się, daj sobie czas
Wzbudzanie poczucia presji to celowe działanie oszustów.
Chroń wrażliwe dane
Nikomu nie podawaj haseł, loginu, smsKodu czy PIN-u do karty.
Rozłącz się i oddzwoń
Nawet jeśli ktoś zna Twoje dane, nie ufaj obcym osobom.
Rozmawiaj z najbliższymi
Izolacja od bliskich to celowe działanie oszustów.
Uważaj na fałszywe poczucie bezpieczeństwa
Każdy z nas może stać się ofiarą oszustwa. Nie lekceważ sygnałów.
Sprawdź, czy umiesz bezpiecznie bankować
Zrób testSprawdź czy potrafisz bezpiecznie bankować. Uruchomi się w nowym oknie i dowiedz się, czy naprawdę wiesz, jak chronić się przed przestępcami w sieci.
5 zasad bezpiecznego bankowania
Socjotechniki i metody manipulacji
Cyberprzestępcy
Chcą Cię okraść
Nakłaniają Cię do ujawnienia poufnych danych albo chcą przejąć dostęp do Twojego komputera lub smartfona.
Manipulują Tobą
Mogą wywierać presję czasową, izolować Cię od bliskich, grać na emocjach.
Wysyłają linki do fałszywej strony banku
Uważaj, gdy np. sprzedajesz coś na portalach aukcyjnych.
Przejmują kontrolę nad Twoim urządzeniem
Podczas rozmowy telefonicznej, proszą o zainstalowanie aplikacji np. anydesk lub quickviewer.
Podają się za pracowników banku z działu bezpieczeństwa
Informują, np. że Twoje pieniądze są zagrożone lub ktoś wziął na Ciebie kredyt.
Proszą Cię w wiadomości o pomoc
i wysłanie kodu BLIKSprawdź komu pomagasz! Zachowaj ostrożność, aby pieniądze nie trafiły na konto przestępcy.
Jak dbamy o twoje bezpieczeństwo
Prowadzimy cykliczne audyty i testy bezpieczeństwa
Korzystamy z usług firm wyspecjalizowanych w zakresie bezpieczeństwa. Stale monitorujemy nasze rozwiązania, doskonalimy procesy obsługi oraz aktualizujemy systemy transakcyjne i aplikację Santander mobile.
Wylogujemy Cię automatyczne, gdy przestaniesz korzystać z usługi
Jeśli po zalogowaniu do aplikacji Santander mobile lub Santander internet nie będziesz z nich korzystać i zapomnisz się wylogować, to ze względów bezpieczeństwa automatycznie Cię wylogujemy.
Blokujemy dostęp do bankowości internetowej
Zablokujemy dostęp do bankowości mobilnej i internetowej, jeśli podane dane przy logowaniu będą błędne. Aby odblokować dostęp, prosimy zadzwoń do nas pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora).
Szyfrujemy połączenie z nami
Każde Twoje połączenie z nami jest szyfrowane. Dotyczy to transmisji danych, jak i ich archiwizacji. Szyfrowaną stronę rozpoznasz po kilku oznaczeniach m.in.:
- adres wyświetlany przez przeglądarkę rozpoczyna się od https://, a nie od http://,
- gdy klikniesz w kłódkę przy adresie strony, możesz sprawdzić szczegóły certyfikatu oraz nazwę instytucji, dla której został wydany.
Stosujemy najbardziej sprawdzone i najsilniejsze szyfrowanie algorytmem SSL Extended Validation (SSL EV) o długości klucza 256 bitów z zastosowaniem certyfikatu: Certum Trusted Network CA > Certum Extended Validation CA SHA2 uwierzytelnionego przez firmę Certum. Certyfikat ten gwarantuje w pełni bezpieczne szyfrowanie danych, zabezpiecza je przed zmianami dokonywanymi z zewnątrz oraz uwierzytelnia urządzenia komunikujące się ze sobą. Dzięki temu możesz mieć pewność, że masz bezpieczne połączenie z naszym serwerem.
Najnowsze komunikaty bezpieczeństwa
16
|
Pilne! Ostrzegamy – uważaj na fałszywe wiadomości i wykradanie danych Więcej |
17
|
Prośba o BLIKA od znajomego, czy od oszusta? Upewnij się z kim BLIKUJESZ!. Więcej |
26
|
Cyber Alert – zachowaj czujność! Fałszywe reklamy banku na Facebooku. Więcej |
Bankuj bezpiecznie z nami
Podpowiedzi
- Aplikacja Santander mobile.
- Bankowość internetowa.
- Twoja karta.
- Wypłata w bankomacie.
- Liczba urządzeń zaufanych.
Rozwiązania w Santander mobile
- Sprawdzaj czy to my dzwonimy. więcej
- Włącz Mobilną autoryzację.
- Korzystaj z Szybkiego podglądu.
- Włącz Powiadomienia Alerty24.
- Ustaw limity transakcji.
- Włącz tryb dyskretny.
Wspieramy Cię w bezpiecznym bankowaniu
Pakiet bezpieczeństwa w sieci to bezpłatna, profesjonalna i całodobowa pomoc w tematach cyberbezpieczeństwa.
W ramach usługi eksperci CyberRescue monitorują sieć internetową 24/7 i na bieżąco informują o potencjalnych zagrożeniach. Podpowiadają też, jak rozpoznawać internetowe oszustwa, chronić swoje dane w sieci oraz pomagają rozwiązać trudne sytuacje.
Skorzystaj z CyberRescue za 0 zł, jeśli masz ukończone 18 lat i masz u nas konto osobiste w PLN oraz dostęp do Santander internet.
Otrzymasz wsparcie cyberekspertów - 24/7 - przez Messenger, SMS, telefon, e-mail.
Usługę aktywujesz przez naszą stronę lub w Santander internet, zakładka Usługi Partnerów.
Zastrzeżony PESEL
Dowiedz się, czym jest usługa zastrzeżenia numeru PESEL i jak może ochronić Twoje dane.