Przerwa 21/22 lutego Rozwijamy naszą bankowość, dlatego potrzebujemy przerwy. Do 8:00 bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą niedostępne.
Przepraszamy za utrudnienia!

Nie wierz w bajki dla dorosłych

Gdy chodzi
o bezpieczeństwo

Wiele zależy od Ciebie

Poznaj najpopularniejsze przestępstwa w sieci

Wiedza - Twoja tarcza ochronna

Jak możesz się chronić

  • Nie spiesz się, daj sobie czas

    Wzbudzanie poczucia presji to celowe działanie oszustów.

  • Chroń wrażliwe dane

    Nikomu nie podawaj haseł, loginu, smsKodu czy PIN-u do karty.

  • Rozłącz się i oddzwoń

    Nawet jeśli ktoś zna Twoje dane, nie ufaj obcym osobom.

  • Rozmawiaj z najbliższymi

    Izolacja od bliskich to celowe działanie oszustów.

  • Uważaj na fałszywe poczucie bezpieczeństwa

    Każdy z nas może stać się ofiarą oszustwa. Nie lekceważ sygnałów.

  • Sprawdź, czy umiesz bezpiecznie bankować

    Zrób testSprawdź czy potrafisz bezpiecznie bankować. Uruchomi się w nowym oknie i dowiedz się, czy naprawdę wiesz, jak chronić się przed przestępcami w sieci.

5 zasad bezpiecznego bankowania

Socjotechniki i metody manipulacji

Cyberprzestępcy

  • Chcą Cię okraść

    Nakłaniają Cię do ujawnienia poufnych danych albo chcą przejąć dostęp do Twojego komputera lub smartfona.

  • Manipulują Tobą

    Mogą wywierać presję czasową, izolować Cię od bliskich, grać na emocjach.

  • Wysyłają linki do fałszywej strony banku

    Uważaj, gdy np. sprzedajesz coś na portalach aukcyjnych.

  • Przejmują kontrolę nad Twoim urządzeniem

    Podczas rozmowy telefonicznej, proszą o zainstalowanie aplikacji np. anydesk lub quickviewer.

  • Podają się za pracowników banku z działu bezpieczeństwa

    Informują, np. że Twoje pieniądze są zagrożone lub ktoś wziął na Ciebie kredyt.

  • Proszą Cię w wiadomości o pomoc
    i wysłanie kodu BLIK

    Sprawdź komu pomagasz! Zachowaj ostrożność, aby pieniądze nie trafiły na konto przestępcy.

Jak dbamy o twoje bezpieczeństwo

  • Prowadzimy cykliczne audyty i testy bezpieczeństwa

    Korzystamy z usług firm wyspecjalizowanych w zakresie bezpieczeństwa. Stale monitorujemy nasze rozwiązania, doskonalimy procesy obsługi oraz aktualizujemy systemy transakcyjne i aplikację Santander mobile.

  • Wylogujemy Cię automatyczne, gdy przestaniesz korzystać z usługi

    Jeśli po zalogowaniu do aplikacji Santander mobile lub Santander internet nie będziesz z nich korzystać i zapomnisz się wylogować, to ze względów bezpieczeństwa automatycznie Cię wylogujemy.

  • Blokujemy dostęp do bankowości internetowej

    Zablokujemy dostęp do bankowości mobilnej i internetowej, jeśli podane dane przy logowaniu będą błędne. Aby odblokować dostęp, prosimy zadzwoń do nas pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora).

  • Szyfrujemy połączenie z nami

    Każde Twoje połączenie z nami jest szyfrowane. Dotyczy to transmisji danych, jak i ich archiwizacji. Szyfrowaną stronę rozpoznasz po kilku oznaczeniach m.in.:

    • adres wyświetlany przez przeglądarkę rozpoczyna się od https://, a nie od http://,
    • gdy klikniesz w kłódkę przy adresie strony, możesz sprawdzić szczegóły certyfikatu oraz nazwę instytucji, dla której został wydany.

    Rozwiń

     

    Stosujemy najbardziej sprawdzone i najsilniejsze szyfrowanie algorytmem SSL Extended Validation (SSL EV) o długości klucza 256 bitów z zastosowaniem certyfikatu: Certum Trusted Network CA > Certum Extended Validation CA SHA2 uwierzytelnionego przez firmę Certum. Certyfikat ten gwarantuje w pełni bezpieczne szyfrowanie danych, zabezpiecza je przed zmianami dokonywanymi z zewnątrz oraz uwierzytelnia urządzenia komunikujące się ze sobą. Dzięki temu możesz mieć pewność, że masz bezpieczne połączenie z naszym serwerem.

     

Najnowsze komunikaty bezpieczeństwa

 

16
grudnia

Pilne! Ostrzegamy – uważaj na fałszywe wiadomości i wykradanie danych

Więcej

17
lipca

Prośba o BLIKA od znajomego, czy od oszusta? Upewnij się z kim BLIKUJESZ!.

Więcej

26
lipca

Cyber Alert – zachowaj czujność! Fałszywe reklamy banku na Facebooku.

Więcej

 

Wszystkie aktualności

Coś Cię zaniepokoiło?

24h

Zadzwoń do nas

1 9999 w Polsce
+48 61 81 1 9999 z zagranicy

Podejrzana wiadomość? - prześlij do nas

cyberbezpieczenstwo@santander.pl

Inne formy kontaktu

 

Bankuj bezpiecznie z nami

  • Podpowiedzi

    • Aplikacja Santander mobile. 
    • Bankowość internetowa. 
    • Twoja karta. 
    • Wypłata w bankomacie. 
    • Liczba urządzeń zaufanych. 
  • Rozwiązania w Santander mobile

    • Sprawdzaj czy to my dzwonimy. więcej
    • Włącz Mobilną autoryzację.
    • Korzystaj z Szybkiego podglądu. 
    • Włącz Powiadomienia Alerty24. 
    • Ustaw limity transakcji. 
    • Włącz tryb dyskretny. 

Wspieramy Cię w bezpiecznym bankowaniu

Pakiet bezpieczeństwa w sieci to bezpłatna, profesjonalna i całodobowa pomoc w tematach cyberbezpieczeństwa.

W ramach usługi eksperci CyberRescue  monitorują sieć internetową 24/7 i na bieżąco informują o potencjalnych zagrożeniach. Podpowiadają też, jak rozpoznawać internetowe oszustwa, chronić swoje dane w sieci oraz pomagają rozwiązać trudne sytuacje.

  • Skorzystaj z CyberRescue za 0 zł, jeśli masz ukończone 18 lat i masz u nas konto osobiste w PLN oraz dostęp do Santander internet.

  • Otrzymasz wsparcie cyberekspertów - 24/7 - przez Messenger, SMS, telefon, e-mail.

  • Usługę aktywujesz przez naszą stronę lub w Santander internet, zakładka Usługi Partnerów.

Dowiedz się więcej

Zastrzeżony PESEL

Dowiedz się, czym jest usługa zastrzeżenia numeru PESEL i jak może ochronić Twoje dane.