Pilne! Uważaj na fałszywe wiadomości i wykradanie danych
Uważaj!
Przestępcy wysyłają wiadomości e-mail oraz SMS, w których podszywają się pod nas i nakłaniają do podania danych wrażliwych.
Jak wyglądają fałszywe wiadomości
Mogą informować np. o konieczności weryfikacji lub aktualizacji danych oraz aplikacji mobilnej. Wiadomość zawiera link, który kieruje do strony podszywającej się pod naszą stronę bankowości internetowej.
Jeśli podasz swoje dane trafią one w ręce oszustów! Przestępcom zależy na uzyskaniu Twoich danych i dostępu do konta, aby ukraść pieniądze.
Jak się chronić
Nie klikaj w podejrzane linki i nie skanuj QR kodów w wiadomościach od nieznanych odbiorców. Pamiętaj – my nie wysyłamy wiadomości e-mail oraz SMS z linkami!
Ważne! Nigdy nie prosimy o logowanie się do bankowości internetowej lub podanie danych kart płatniczych przez wysyłanie linków w wiadomościach SMS czy e-mail.
Sprawdzaj adresy i certyfikaty stron internetowych, na których podajesz swoje dane i dane do logowania. Loguj się tylko przez aplikację mobilną lub nasze oficjalne strony do logowania - santander.pl, centrum24.pl, ibiznes24.pl.
Przeczytaj więcej o fałszywych wiadomościach SMS i e-mail oraz o zagrożeniach na naszej stronie.
Stosuj 5 zasad bezpieczeństwa
- Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
- Chroń sprzęt i wrażliwe dane.
- Chroń swoje hasła.
- Dbaj o dyskrecję w sieci i publicznie.
- Zgłoś do nas każdą podejrzaną wiadomość lub nietypowy telefon.
Jeśli coś Cię niepokoi, zadzwoń do nas – 1 9999 (opłata według taryfy operatora). W trosce o bezpieczeństwo nagrywamy rozmowy z naszymi doradcami. Poinformujemy Cię o tym na początku połączenia.