Doradca czy oszust – zachowaj czujność!
Sprawdź czy dzwoni nasz doradca
Zastanawiasz się skąd mieć pewność, że dzwoni do Ciebie doradca z naszej infolinii? Teraz sprawdzisz to w naszej aplikacji! Bez konieczności dodatkowej identyfikacji potwierdzisz swoją tożsamość również, gdy to Ty dzwonisz na naszą infolinię 19999 (opłata zgodnie z taryfa operatora).
Możesz zadzwonić do nas także bezpośrednio z naszej aplikacji – po połączeniu wiemy już kto do nas dzwoni. Funkcja będzie dostępna w najnowszej wersji aplikacji dostępnej w sklepie App Store i Google Play. Ze względu na bezpieczeństwo, nie pobieraj aktualizacji z innych źródeł. Zwróć uwagę na dostawcę aplikacji – pamiętaj, jest nim wyłącznie Santander Bank Polska.
Dzwonisz do nas z aplikacji mobilnej |
Dzwonisz na naszą infolinię 19999 |
My dzwonimy do Ciebie z infolinii |
Możesz połączyć się z nami bezpośrednio z aplikacji, przez zakładkę Pomoc i kontakt. |
Jeśli zadzwonisz do nas na 19999 i Twój numer jest nam znany, to w aplikacji mobilnej automatycznie otrzymasz wiadomość push. Doradca również ma możliwość wysłania powiadomienia, gdyby push nie dotarł. Potwierdzenie przez Ciebie przez Mobilną autoryzację oznacza identyfikację - wiemy kto do nas dzwoni. |
Doradca infolinii będzie mógł zainicjować identyfikację Mobilną autoryzacją. Otrzymasz push z potwierdzeniem imienia i nazwiska doradcy. Po potwierdzeniu Mobilną autoryzacją możesz kontynuować rozmowę bez konieczności dodatkowej identyfikacji. |
Wprowadzamy tę funkcję, aby:
- połączenia były jeszcze bardziej bezpiecznie - szczególnie wtedy, gdy my dzwonimy do Ciebie,
- kontakt z nami był wygodniejszy - dzięki szybkiej i prostej identyfikacji przez aplikację,
- weryfikacja tożsamości była dostosowana do współczesnych standardów bezpieczeństwa.
Mobilna autoryzacja – do czego będzie potrzebna
Mobilna autoryzacja będzie wykorzystana do potwierdzenia tożsamości klienta podczas połączenia przychodzącego i wychodzącego na infolinii 19999. Możesz korzystać z tej opcji, jeśli masz:
- aktywną aplikację mobilną,
- usługi Santander Online są ze statusem aktywnym,
- wskazaną Mobilną autoryzację jako zdefiniowane narzędzie autoryzacji.
Więcej o tym sposobie autoryzacji znajdziesz na naszej stronie.
Vishing i spoofing – dowiedz się więcej o tych sposobach manipulacji
Przestępcy potrafią nie tylko podszywać się pod kogoś (vishing), ale także pod numer telefonu, z którego dzwonią (spoofing).
Może się więc zdarzyć, że na ekranie Twojego smartfona pojawi się numer, który należy np. do banku, organów ścigania albo jest zapisany w Twoich kontaktach, i jako taki wyświetli sie na Twoim telefonie. Nie zawsze oficjalne źródło faktycznie nim jest, dlatego warto zachować czujność, a przede wszystkim zdrowy rozsądek.
Oszust, aby uzyskać Twoje dane, może też podawać się np. za pracownika. Pod pretekstem weryfikacji poprosi Cię o podanie imienia i nazwiska, numeru PESEL, a czasem też loginu i hasła do konta. Jeśli uzyska te dane, to może mieć dostęp do Twojego konta i nie tylko wypłacić z niego środki, ale też wziąć na Ciebie kredyt.
Jak się chronić
Poniżej kilka wskazówek, które mogą ochronić Cię przed utratą oszczędności.
- Gdy zadzwoni do Ciebie osoba, która podaje się za pracownika banku i masz chociaż cień wątpliwości, czy to prawda postaraj się zachować spokój. Nie działaj pod presją czasu. nie wykonuj jej poleceń, tylko się rozłącz, a następnie skontaktuj się z nami.
- Samodzielnie wybierz numer na klawiaturze telefonu albo zadzwoń bezpośrednio z aplikacji. Poproś doradcę o potwierdzenie tożsamości przez aplikację mobilną. W ten sposób łatwo sprawdzisz, czy osoba, która do Ciebie zadzwoniła, mówiła prawdę.
- Nasi doradcy nie proszą o podawanie loginów i haseł do konta lub innych wrażliwych danych. Jeśli ktoś do Ciebie zadzwoni z taką prośbą, rozłącz się i powiadom nas o tym.
Pamiętaj, że oszuści są coraz bardziej przebiegli i stosują coraz sprytniejsze metody, aby wyłudzać dane lub pieniądze. Zachowaj czujność i stosuj 5 zasad bezpiecznego bankowania . To pomoże ci uchronić się przed cyberprzestępcami.
zespół Santander Bank Polska
Aplikacja Santander mobile ułatwi Ci codzienność!
Szybkie logowanie
Loguj się do aplikacji jeszcze szybciej - PINem mobile lub za pomocą odcisku palca Touch ID.
Moje cele w aplikacji
Wybierz swój cel i odkładaj pieniądze zgodnie z Twoim rytmem życia: automatycznie, końcówkami transakcji, samodzielnie
BLIK
Wypłacaj gotówkę z bankomatów i przelewaj kasę na numer telefonu.
Szybki podgląd
Trzymaj finanse zawsze pod kontrolą - sprawdzaj dostępne środki i ostatnią transakcję jeszcze przed zalogowaniem.
Bilety, parkingi, taksówki
Kupuj bilety komunikacji miejskiej, opłacaj strefę parkowania i zamawiaj taksówki.
Płatności telefonem
Płać telefonem jak chcesz – BLIKIEM zbliżeniowym, Apple Pay lub Google Pay.
Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie tego artykułu. Stan na 15.10.2024 r.
Wyjaśnienie pojęć i definicji usług reprezentatywnych, które dotyczą rachunku płatniczego i są w tym materiale, są na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku i pod numerem infolinii 1 9999 – opłata zgodna z taryfą danego operatora.
- Aplikacja Santander mobile, aplikacja mobilna to usługa bankowości elektronicznej.
- Infolinia to usługa bankowości telefonicznej.