Co to jest BLIK
BLIK to forma płatności, którą szybko i łatwo zapłacisz w sklepie i przez internet oraz wypłacisz gotówkę. BLIKIEM możesz też natychmiastowo rozliczać sie na numer telefonu - np. z rodziną i znajomymi - bez podawania numeru konta. Do płatności BLIKIEM nie potrzebujesz karty płatniczej ani portfela - wystarczy Ci nasza aplikacja mobilna.
Pobierz aplikację
i wypróbuj BLIKA
W zależności od tego, jaki masz smartfon lub tablet, wybierz odpowiedni sklep dla twojego urządzenia (Google Play lub App Store).
Płatność BLIKIEM za zakupy
- Wybierz płatność BLIK w internecie lub powiedz sprzedawcy, że chcesz zapłacić kodem BLIK
- Wyświetl kod BLIK w aplikacji i wpisz go na stronie płatności albo na terminalu
- W aplikacji wyświetlimy Ci ekran z potwierdzeniem zakupu - sprawdź czy wszystko się zgadza
- Zatwierdź płatność Mobilną autoryzacją więcej
W internecie płać jeszcze szybciej, czyli zakupy bez kodu
Jeżeli dodasz sklep, przeglądarkę lub urządzenie do listy zapamiętanych, możesz płacić BLIKIEM bez przepisywania kodu
Na ekranie potwierdzenia po transakcji w wybranych sklepach zobaczysz przycisk zapamiętaj sklep, przeglądarkę lub urządzenie
Przy kolejnej płatności nie musisz już wpisywać kodu BLIK, wystarczy, że potwierdzisz transakcję w aplikacji mobilnej.
Przelew na telefon BLIK
- Zaloguj się i wybierz BLIK
- Kliknij Przelew na telefon BLIK
- Wybierz kontakt z książki adresowej lub wpisz numer telefonu
- Uzupełnij kwotę i potwierdź przelew Mobilną autoryzacją więcej
Kontakty, do których możesz wysłać przelew na telefon
oznaczone są logo BLIK.
Aby odbierać przelewy na telefon musisz zarejestrować swój numer w aplikacji
Zaloguj się do aplikacji i na ekranie z kodem BLIK wybierz: ustawienia BLIK, Przelew na telefon
Wskaż domyślne konto do odbierania przelewów na telefon BLIK i kliknij Dodaj numer
Potwierdź rejestrację sms Kodem i gotowe! Możesz już odbierać przelewy na telefon BLIK.
BLIK zbliżeniowy
- Zaloguj się i wybierz BLIK
- Kliknij Płatności zbliżeniowe BLIK i aktywuj je
- Jeżeli nie masz wybranej naszej aplikacji jako domyślnej do płatności
lub nie masz włączonego NFC poprosimy Cię o to w tym miejscu - Potwierdź aktywację BLIKA zbliżeniowego Mobilną autoryzacją więcej
- Możesz teraz płacić w terminalach z logiem BLIK lub Mastercard
BLIK zbliżeniowy - na co zwrócić uwagę
- Usługa działa na telefonach z Androidem (wersja min. 6.0)
- Żeby płacić BLIKIEM musisz mieć ustawioną blokadę telefonu i włączoną funkcję NFC
- Nie musisz mieć dostępu do internetu ani zasięgu
BLIK zbliżeniowy - za granicą
Zapłacisz w terminalu z logo Mastercard, który obsługuje płatności zbliżeniowe. Twoje płatności będą zawsze przewalutowane na złotówki. My nie pobierzemy za to opłaty.
W jaki sposób są przeliczane płatności zagraniczne
- Przewalutowanie odbywa się po kursie Mastercard, z dnia przeliczenia transakcji.
- Jeżeli zapłacisz w EUR lub USD to przewalutowanie będzie bezpośrednio na PLN.
- Pozostałe waluty Mastercard najpierw przeliczy na USD, a następnie PLN.
Wypłata gotówki BLIKIEM
- Zaloguj się i wybierz BLIK
- Wpisz kod BLIK na ekranie bankomatu
- Sprawdź szczegóły transakcji w aplikacji
- Potwierdź transakcję w aplikacji Mobilną autoryzacją więcej
Wypłacasz BLIKEM bez karty za 0zł ze wszystkich bankomatów w Polsce oznaczonych logo BLIK.
Bezpieczne płatności
Sprawdź co potwierdzasz
Każdą płatność BLIK, nawet w zapamiętanym sklepie zatwierdzasz w aplikacji mobilnej. Zanim to zrobisz sprawdź, czy wszystko się zgadza, zwłaszcza kwota, typ transakcji i jej miejsce.
Nie podawaj nikomu kodu BLIK
A jeżeli to zrobisz, upewnij się, że nikt nie podszywa się pod osobę, której przekazujesz kod i koniecznie sprawdź dokładnie, czy dane na ekranie potwierdzenia transakcji są poprawne.
Ustaw limity płatności i alerty
- Ty wiesz najlepiej, z jakich kwot korzystasz na co dzień. W każdej chwili możesz zwiększyć limit płatności w Santander internet.
- Możesz też włączyć powiadomienia Alerty24
Zabezpiecz swój telefon
- Ustaw blokadę telefonu użyj do tego silnego hasła, biometrii lub PIN-U
- Zainstaluj program antywirusowy
- Aktualizuj aplikację i system operacyjny
Najczęściej zadawane pytania
Tak. W ustawieniach aplikacji ustaw ją jako domyślną do płatności telefonem. W każdej chwili możesz to zmienić, aby skorzystać z Google Pay.
Nie musisz mieć karty płatniczej, żeby korzystać z Płatności zbliżeniowych BLIK.
Aktualnie Płatności zbliżeniowe BLIK dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android.
Nie. Jeśli chcesz wypłacić gotówkę, użyj kodu BLIK.
Tak, będzie można płacić w każdym terminalu płatniczym, w którym możliwe jest wykonywanie płatności zbliżeniowych Mastercard.
Nie. Natomiast co pewien czas aplikacja banku może poprosić Cię o zalogowanie.
Nie pobieramy żadnych opłat za korzystanie z BLIKA.
Limity dzienne dla płatności, wypłaty gotówki i czeków BLIK ustawisz w aplikacji Santander mobile w opcji BLIK > Ustawienia > Limity transakcji BLIK.
Funkcję BLIK znajdziesz na ekranie głównym aplikacji Santander mobile. W ustawieniach BLIK, możesz włączyć opcję "Kod BLIK widoczny w Twoje produkty" oraz szczegóły transakcji widoczne bez lub po zalogowaniu.
Funkcja ta umożliwia wysłanie przelewu na numer telefonu odbiorcy. Aby otrzymać pieniądze odbiorca musi zarejestrować swój numer w bazie powiązań BLIK.
Za pomocą czeków BLIK i kodów BLIK możesz płacić za zakupy w sklepach i internecie oraz wypłacać gotówkę z bankomatów. Czek BLIK utworzysz w aplikacji Santander mobile, gdzie ustalasz kwotę, czas ważności czeku (maksymalnie 72 h) i hasło. Czek możesz zrealizować sam lub przekazać (wysłać) innej osobie.
Możesz bez opłat wypłacać gotówkę BLIKIEM w bankomatach, które akceptują wypłatę BLIK.
Te kwestie określają regulaminy poszczególnych produktów bankowych (np. konta, karty debetowej) oraz ewentualne ograniczenia wiekowe, wynikające z zasad obowiązujących u dostawców usług (np. portfeli cyfrowych).
Przelew wewnętrzny
Jeżeli przelew na telefon BLIK wykonujesz do osoby, która ma konto w naszym banku, to maksymalna, łączna kwota takiego przelewu wynosi 10 000 zł.
Przelew zewnętrzny
Jeżeli przelew na telefon BLIK wykonujesz do osoby, która ma konto w innym banku, to maksymalna, łączna kwota takiego przelewu wynosi 5000 zł (przelew oparty jest na przelewach Ekspres Elixir).
Informację o tym, czy jest to przelew wewnętrzny (oznaczony jako przelew wewnętrzny), czy zewnętrzny (oznaczony jako BLIK), zobaczysz w podsumowaniu swojego przelewu po kliknięciu w „Wykonaj”.
Sprawdź również
Aby korzystać z aplikacji Santander mobile, należy zawrzeć Umowę usług Santander online dla klientów indywidualnych. Środki w ramach przelewu na telefon BLIK zostaną dostarczone do odbiorcy pod warunkiem, że jest zarejestrowany w bazie powiązań BLIK. Płatności i wypłata BLIK są dostępne w wybranych sklepach i bankomatach dla klientów, którzy mają usługi Santander online. Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach Santander Bank Polska S.A., na santander.pl i pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora). Stan na 26.01.2024.
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD Uruchomi się w nowym oknie oraz w placówkach banku.
- Płatność BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności za towary lub usługi w stacjonarnym sklepie/ punkcie usługowym lub w sklepie internetowym.
- Płatność zbliżeniowa BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności zbliżeniowej za pomocą urządzenia mobilnego w ramach Systemu BLIK.
- Przelew na telefon BLIK / Przelew na telefon to przelew wykonywany na podstawie Dyspozycji, składanej w aplikacji Santander mobile, polegający na przekazaniu środków pieniężnych na konto Odbiorcy zarejestrowanego w Bazie powiązań BLIK i realizowany w czasie rzeczywistym w dniu złożenia Dyspozycji Przelewu, Przelew na telefon BLIK jest Poleceniem przelewu.
- Wypłata gotówki BLIK / Wypłata BLIK to transakcja BLIK polegająca na wypłacie środków pieniężnych w bankomacie lub w Terminalu POS, bez użycia karty płatniczej, Wypłata BLIK jest Wypłatą gotówki.
- Infolinia to usługa bankowości telefonicznej
- Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) to usługa bankowości elektronicznej.
- Konto to rachunek płatniczy