To dodatkowe zabezpieczenie płatności dokonanych instrumentem płatniczym (karta przedpłacona, karta kredytowa, karta debetowa, naklejka zbliżeniowa), które nie występuje w przypadku innej formy zapłaty. Kiedy zapłaciłeś instrumentem płatniczym, a sprzedawca nie wywiązał się z umowy, pomożemy w odzyskaniu Twoich środków.
Jeśli zakupiony towar lub usługa nie są zgodne z Twoim zamówieniem, są uszkodzone, nie otrzymałeś swoich zakupów, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.


* W przypadku upadłości sprzedawcy typu biuro podróży, linie lotnicze, zgłoś sprawę do właściwego Urzędu Marszałkowskiego lub ubezpieczyciela.
Usługa Chargeback dotyczy każdego rodzaju karty wydanej przez Santander Bank Polska i jest całkowicie bezpłatna !
Bank świadczy Usługę Chargeback na podstawie regulacji organizacji płatniczych (Visa/ MasterCard).
Usługa Chargeback wymaga złożenia dokumentów na podstawie, których występujemy ze zgłoszeniem do banku sprzedawcy. Dokumenty muszą wskazywać: co i kiedy zostało zakupione oraz dlaczego występujesz o usługę Chargeback.
Skorzystaj z naszego formularza – wydrukuj, wypełnij, zeskanuj i wyślij – to takie proste !
Brak dokumentów oznacza dla nas brak możliwości procesowania zgłoszenia poprzez usługę Chargeback.
- W przypadku niedostarczenia lub dostarczenia towaru lub usługi niezgodnego z zamówieniem konieczne jest dołączenie: potwierdzenia zamówienia oraz prób wyjaśnienia zdarzenia ze sprzedawcą, odesłanie otrzymanego towaru do sprzedawcy oraz opisanie różnic między towarem zamówionym a otrzymanym.
- W przypadku rezygnacji z usługi i nie otrzymania zwrotu pieniędzy prosimy o dołączenie potwierdzenia rezerwacji, kodu anulacji otrzymanego od sprzedawcy lub paragonu z informacją o zwrocie.
W trakcie procesu Chargeback również możemy prosić Cię o uzupełnienie lub uszczegółowienie przedstawionych dokumentów.
W jakim terminie możesz zgłosić wniosek o usługę Chargeback ?
Złóż wniosek o usługę w terminie do 110 dni od daty realizacji usługi lub ustalonej ze sprzedawcą daty dostawy zakupionego towaru.
Do wyjątków należy upadłość sprzedawcy, gdzie terminy są znacznie wydłużone z uwagi na postępowanie upadłościowe. W tym przypadku mamy 520 dni od daty transakcji. Zależy nam, abyś możliwie najszybciej zgłosił do nas wniosek o usługę Chargeback – szybciej podejmiemy działania!
W jakim terminie uzyskamy informację od banku usługodawcy ?
Standardowy termin to 45 dni kalendarzowych od daty przekazania zgłoszenia przez Santander Bank Polska, ale mamy również wyjątki. W przypadku konieczności wydłużenia czasu rozpatrzenia wniosku zostaniesz o tym poinformowany.
W jakim terminie otrzymasz odpowiedź ?
Sumując czas jaki zgodnie z regulacjami ma bank usługodawcy oraz czas jaki potrzebujemy na przygotowanie procesu oraz zakończenie procesu decyzję na pierwszym etapie procesu przekażemy w terminie do 60 dni.
W przypadku usługi Chargeback jesteśmy pośrednikiem pomiędzy kupującym (użytkownikiem / posiadaczem karty), a sprzedawcą (przyjmującym płatność).
Zwrot środków jest zależny od decyzji banku sprzedawcy, który prowadzi postępowanie Chargeback w imieniu sprzedawcy, podejmowanej w ramach obowiązujących regulacji organizacji płatniczych.
W celu zgłoszenia usługi Chargeback prosimy o:
- Wypełnienie formularza zgłoszenia
- Zebranie wymaganej dokumentacji
- Przesłanie skanu podpisanego formularza oraz dokumentów na adres: Chargeback@santander.pl
lub
- Przesłanie oryginału formularza wraz z kopią dokumentów na adres:
Santander Bank Polska
Centrum Obsługi Reklamacji i Zapytań
pl. Andersa 5
61-894 Poznań
lub
- Zgłoszenie telefoniczne na numer 19999 oraz przesłanie skanu podpisanego formularza oraz dokumentów na adres: Chargeback@santander.pl
lub
- Zgłoszenie w dowolnym oddziale Santander Bank Polska wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem oraz dokumentami.