Pilne!
Ostrzegamy – uważaj na fałszywe wiadomości i wykradanie danych. Więcej na naszej stronie >

Szukaj na stronie
Ilustracja aplikacji bankowej Santander mobile z włączonym ekranem powitalnym
Aplikacja Santander mobile

Pomaga w codziennych sprawach

Chargeback

Warto płacić kartą za zakupy, w razie problemów pomożemy Ci odzyskać pieniądze

  • usługa jest bezpłatna

  • dotyczy kart do konta oraz kart kredytowych

  • obejmuje transakcje w terminalach płatniczych i internecie

Dodatkowa ochrona Twoich płatności kartą

Usługa Chargeback obejmuje wszelkie transakcje wykonywane w terminalach płatniczych i internecie

 

  • W jakich sytuacjach warto zgłosić Chargeback?

    • Nie otrzymałeś zamówionego towaru/usługi (bankructwo linii lotniczych/biura podróży, nieuczciwy kontrahent).
    • Podwójnie obciążono Twój rachunek.
    • Zamówiony towar jest uszkodzony lub niezgodny z opisem.
    • Nie otrzymałeś zwrotu środków po dokonaniu zwrotu towaru/odwołania usługi.
    • Obciążono rachunek karty, gdy zapłaciłeś za towar gotówką, inną kartą lub przelewem.
  • Jak skorzystać z usługi Chargeback?

    Chcesz otrzymać zwrot za towar/usługę?

    • Poszukaj potwierdzenie zamówienia produktu oraz próbę wyjaśnienia zdarzenia ze sprzedawcą, np. potwierdzenie odesłanie towaru do sprzedawcy.
    • Wypełnij formularz.
    • Opisz, dlaczego chcesz skorzystać z usługi Chargeback; wskaż co i kiedy kupiłeś.
    • Dołącz potwierdzenie zamówienia produktu oraz próbę wyjaśnienia zdarzenia ze sprzedawcą.

     

    Nie otrzymałeś zwrotu, a zrezygnowałeś z kupna?

    • Jeśli zrezygnowałeś z usługi i nie otrzymałeś zwrotu pieniędzy – dołącz potwierdzenie zamówienia i anulację np. otrzymaną od sprzedawcy lub paragonu z informacją o zwrocie.
    • Możemy prosić Cię o uzupełnienie lub uszczegółowienie przedstawionych dokumentów.

Jak skorzystać z Chargeback?

  • Wypełnij formularz

    Wypełnij formularz zgłoszenia i dołącz niezbędne dokumenty. 

  • Prześlij do nas dokumenty elektronicznie lub tradycyjnie pocztą

    • Santander.pl -  po zalogowaniu się wybierz Poczta > napisz wiadomość > Reklamacja lub usługa Chargeback
    • poczta: oryginał formularza wraz z kopią dokumentów wyślij na adres:

      Santander Bank Polska 
      Centrum Obsługi Reklamacji i Zapytań
      ul. Kolorowa 8
      60-198 Poznań
  • Skontaktuj się z nami i przyjdź do oddziału

    • oddział: przyjdź do oddziału wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem oraz dokumentami.

Najczęstsze pytania

Znajdź odpowiedzi na wątpliwości, które mieli klienci tacy jak Ty

*W przypadku upadłości sprzedawcy typu biuro podróży, linie lotnicze, zgłoś sprawę do właściwego Urzędu Marszałkowskiego lub ubezpieczyciela.

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD Uruchomi się w nowym oknie oraz w placówkach banku.

  • Płatność bezgotówkowa to transgraniczna transakcja płatnicza przy użyciu karty.