usługa jest bezpłatna
dotyczy kart do konta oraz kart kredytowych
obejmuje transakcje w terminalach płatniczych i internecie
Dodatkowa ochrona Twoich płatności kartą
Usługa Chargeback obejmuje wszelkie transakcje wykonywane w terminalach płatniczych i internecie
W jakich sytuacjach warto zgłosić Chargeback?
- Nie otrzymałeś zamówionego towaru/usługi (bankructwo linii lotniczych/biura podróży, nieuczciwy kontrahent).
- Podwójnie obciążono Twój rachunek.
- Zamówiony towar jest uszkodzony lub niezgodny z opisem.
- Nie otrzymałeś zwrotu środków po dokonaniu zwrotu towaru/odwołania usługi.
- Obciążono rachunek karty, gdy zapłaciłeś za towar gotówką, inną kartą lub przelewem.
Jak skorzystać z usługi Chargeback?
Chcesz otrzymać zwrot za towar/usługę?
- Poszukaj potwierdzenie zamówienia produktu oraz próbę wyjaśnienia zdarzenia ze sprzedawcą, np. potwierdzenie odesłanie towaru do sprzedawcy.
- Wypełnij formularz.
- Opisz, dlaczego chcesz skorzystać z usługi Chargeback; wskaż co i kiedy kupiłeś.
- Dołącz potwierdzenie zamówienia produktu oraz próbę wyjaśnienia zdarzenia ze sprzedawcą.
Nie otrzymałeś zwrotu, a zrezygnowałeś z kupna?
- Jeśli zrezygnowałeś z usługi i nie otrzymałeś zwrotu pieniędzy – dołącz potwierdzenie zamówienia i anulację np. otrzymaną od sprzedawcy lub paragonu z informacją o zwrocie.
- Możemy prosić Cię o uzupełnienie lub uszczegółowienie przedstawionych dokumentów.
Jak skorzystać z Chargeback?
Wypełnij formularz
Wypełnij formularz zgłoszenia i dołącz niezbędne dokumenty.
Prześlij do nas dokumenty elektronicznie lub tradycyjnie pocztą
- Santander.pl - po zalogowaniu się wybierz Poczta > napisz wiadomość > Reklamacja lub usługa Chargeback
- poczta: oryginał formularza wraz z kopią dokumentów wyślij na adres:
Santander Bank Polska
Centrum Obsługi Reklamacji i Zapytań
ul. Kolorowa 8
60-198 Poznań
Skontaktuj się z nami i przyjdź do oddziału
- oddział: przyjdź do oddziału wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem oraz dokumentami.
Najczęstsze pytania
Znajdź odpowiedzi na wątpliwości, które mieli klienci tacy jak Ty
*W przypadku upadłości sprzedawcy typu biuro podróży, linie lotnicze, zgłoś sprawę do właściwego Urzędu Marszałkowskiego lub ubezpieczyciela.
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD Uruchomi się w nowym oknie oraz w placówkach banku.
- Płatność bezgotówkowa to transgraniczna transakcja płatnicza przy użyciu karty.