Szukaj na stronie
Ilustracja aplikacji bankowej Santander mobile z włączonym ekranem powitalnym
Aplikacja Santander mobile

Pomaga w codziennych sprawach

Konto Santander

Idealnie dopasowane do Twoich potrzeb

Promocja

Załóż konto

Uruchomi się w nowym oknie

Korzystaj z konta osobistego bez opłat

Prowadzenie

  • za prowadzenie konta i kartę Dopasowaną, jeśli co miesiąc zapłacisz łącznie min. 300 zł kartą lub , w przeciwnym razie 6 zł za konto i 9 zł za kartę

Przelewy

  • za przelewy zwykłe i natychmiastowe online
  • za przelewy BLIK na telefon
  • za zlecenia stałe i polecenia zapłaty

Wpłaty i wypłaty

  • za wpłaty i wypłaty z naszych bankomatów
  • za wypłaty ze wszystkich bankomatów BLIKIEM
  • za wypłaty gotówki kartą Dopasowaną do konta i przelewy zagraniczne w Grupie Santander - dowiedz się więcej o 

Dodatkowo 1% zwrotów za rachunki w ciągu roku, do 300 zł. 

ikona 0 złoty

Promocje

Codzienne bankowanie z Kontem Santander

Aplikacja mobilna

Aplikacja pomaga w codziennych sprawach

Dopasuj do siebie
powitanie, logowanie, tapeta, pulpit. Więcej Uruchomi się w nowym oknie
Używaj trybu dyskretnego
ukryj stan konta w miejscach publicznych. Więcej Uruchomi się w nowym oknie
Korzystaj z BLIKA za 0 zł
płać, wypłacaj z bankomatu i przelewaj na telefon. Więcej Uruchomi się w nowym oknie
Kupuj i płać
za: bilety, parkingi, autostrady,
kwiaty, taksówki. Więcej Uruchomi się w nowym oknie
Wymieniaj walutę
w Kantorze Santander 24/7. Więcej Uruchomi się w nowym oknie
Oszczędzaj z Moimi celami
określ cel i wygodnie odkładaj. Więcej Uruchomi się w nowym oknie
Poradnik cenowy
sprawdź, ile płatności brakuje, aby opłata miesięczna za prowadzenie Konta Santander i kartę wynosiła 0 zł.

Poznaj aplikację

Demo aplikacji Uruchomi się w nowym oknie

Santander internet

Załatwiaj sprawy urzędowe online

Poznaj funkcje, które ułatwią Ci codzienne bankowanie

Karta Dopasowana

Wybierz kartę Visa lub Mastercard

  • Korzystaj aktywnie i nie płać za kartę

    • jeśli masz 26 lat lub więcej - karta jest za 0 zł, jeśli co miesiąc zapłacisz nią lub BLIKIEM łącznie min. 300 zł, w przeciwnym razie opłata wyniesie 9 zł miesięcznie
    • jeśli masz od 13 do 25 lat - karta jest za 0 zł, jeśli co miesiąc zapłacisz min. raz kartą lub BLIKIEM, w przeciwnym razie opłata wyniesie 9 zł
    • jeśli Twoje dziecko jest w wieku 7-12 lat – korzysta z karty bezpłatnie
  • Zwroty i zniżki

    Gdy płacisz kartą, możesz zyskać zwroty i zniżki, np.:

  • Płać zegarkiem lub telefonem

    Podłącz swoją kartę do: Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, SwatchPay!, Xiaomi Pay, Fitbit Pay, Apple Watch

    Więcej o płatnościach telefonem lub zegarkiem

Wielowalutowość

Płać za granicą jak u siebie

Możesz płacić jedną kartą z wielu kont walutowych, za granicą i w internecie.

w bankomatach Grupy Santander za granicą.

Planujesz wyjazd, zobacz co jeszcze może Ci się przydać. Więcej szczegołów

Limit kredytowy w koncie

Limit kredytowy w koncie | RRSO 21,36%

  • Szybka decyzja kredytowa, bez zbędnych formalności

  • Dodatkowe pieniądze zawsze pod ręką na niespodziewane wydatki i wyjątkowe okazje

  • Minimalna kwota kredytu to 1000 zł. Każdy wpływ na konto spłaca Twoje zadłużenie

Korzystaj z bezpłatnej platformy Santander Open Academy

  • Aplikuj na szkolenia, na które prowadzimy rekrutację. Rozwijaj swoje kompetencje językowe, techniczne i miękkie.

  • Możesz mieć dostęp do szkoleń z nieograniczoną liczbą miejsc, dostępne od ręki - zarejestruj się na platformie i korzystaj.

  • Na platformie znajdziesz materiały edukacyjne, takie jak: e-booki, audiobooki, podcasty, filmy. Dodatkowo stypendia dla społeczności akademickiej.

Jak założyć konto

  • Wypełnij wniosek

    Przygotuj dowód osobisty - sprawdź czy jest ważny. Podaj niezbędne dane do otwarcia konta. Wypełnienie wniosku zajmie Ci kilka minut.

  • Zawrzyj umowę

    Jeśli otwierasz konto online:

    • za pomocą mObywatela albo na selfie (opcja dostępna tylko na telefonie) - umowę otrzymasz na podany e‑mail;
    • za pośrednictwem kuriera - możesz wybrać, czy chcesz otrzymać umowę na e‑mail lub czy ma ją przywieźć kurier.

  • Otwarcie konta

    Konto otworzymy po poprawnej weryfikacji Twoich danych podczas składania wniosku na selfie albo po dostarczeniu przez kuriera dokumentów do banku.

  • Korzystaj z konta

    Jeśli zamówisz kartę do konta, wyślemy ją pocztą. Przed otrzymaniem fizycznej karty, możesz ją dodać do Apple Pay lub Google Pay i nią płacić. Aktywuj kartę w aplikacji mobilnej lub w Santander internet. Ustaw PIN i dodaj kartę do portfela cyfrowego Google Pay lub Apple Pay.

  • Pobierz i zainstaluj aplikację

    Wybierz odpowiedni sklep z aplikacjami - App Store (iOS) lub Google Play (Android).

  • Otwórz aplikację naszego banku

    Przygotuj dowód osobisty - sprawdź czy jest ważny. Przed zalogowaniem, kliknij Menu, następnie Oferta i podaj niezbędne dane do otwarcia konta. Wniosek wypełnisz w kilka minut.

  • Zawrzyj umowę

    Jeśli otwierasz konto:

    • za pomocą mObywatela albo na selfie - umowę otrzymasz na podany adres e-mail,
    • za pośrednictwem kuriera - możesz wybrać, czy chcesz otrzymać umowę na adres e-mail lub czy ma Ci ją przywieźć kurier.

  • Korzystaj z konta

    Konto otworzymy po poprawnej weryfikacji Twoich danych. Jeśli zamówisz kartę do konta, wyślemy ją pocztą. Przed otrzymaniem fizycznej karty, możesz ją dodać do Apple Pay lub Google Pay i nią płacić. Aktywuj kartę w Santander internet lub w aplikacji mobilnej.

  • Przygotuj dokument tożsamości

    Konto otworzysz w bankowości internetowej, jeśli masz już usługi Santander online. Przygotuj dowód osobisty - upewnij się, że jest ważny.

  • Zaloguj się do bankowości internetowej

    Przejdź do zakładki Oferta i wybierz Konta osobiste.

  • Podpisz umowę

    Wybierz rodzaj konta, który chcesz otworzyć, wypełnij formularz i podpisz umowę.

  • Korzystaj z konta

    Jeśli zamówisz kartę do konta, wyślemy ją pocztą. Przed otrzymaniem fizycznej karty, możesz ją dodać do Apple Pay lub Google Pay i nią płacić. Aktywuj kartę w Santander internet lub w aplikacji mobilnej.

  • Odwiedź placówkę

    Przygotuj dowód osobisty albo paszport - sprawdź czy jest ważny. Przyjdź do naszej dowolnej placówki.

  • Podpisz umowę

    Zapoznaj się z ofertą i podpisz umowę.

  • Korzystanie z konta

    Możesz od razu korzystać z konta. Jeśli zamówisz kartę do konta, wyślemy ją pocztą. Możesz nią płacić jeszcze przed otrzymaniem plastiku - wystarczy, że dodasz ją do portfela cyfrowego Apple Pay lub Google Pay. Kartę aktywujesz w Santander mobile lub Santander internet.

Opłaty i dokumenty

Najczęściej zadawane pytania - konto osobiste

  • Tak, prowadzenie konta osobistego dla osób powyżej 26 lat jest za 0 złotych pod warunkiem, że zapłacisz w miesiącu na kwotę min. 300 złotych kartą lub BLIKIEM. W innym przypadku opłata za nasze konto bankowe wyniesie Cię 6 złotych miesięcznie.

  • Tak. Możesz założyć konto osobiste online w naszej aplikacji Santander mobile lub na santander.pl. Założysz je, jeśli masz m.in.:

    • pełną zdolność do czynności prawnych,
    • ukończone 18 lat,
    • mieszkasz w Polsce,
    • masz dowód osobisty. 

    Wszystkie formalności zajmą Ci około 8-15 minut (zależy czy wybierzesz otwarcie konta przez mObywatel czy selfie). Konto bankowe otwarte przez internet od zaraz będzie gotowe do użytku.

  • Jak najbardziej! Możesz to zrobić w naszej bankowości internetowej lub w placówce banku. Wystarczy, że:

    1. Otworzysz u nas konto.
    2. Wypełnisz wniosek o przeniesie rachunku bankowego.
    3. Dasz nam upoważnienie do przeniesienia konta osobistego.

    Kiedy tylko wypełnisz dokumenty, my zajmiemy się dalszymi formalnościami. Przekażemy Twój wniosek do banku, w którym aktualnie prowadzisz konto. Przy okazji poprosimy instytucję o przekazanie informacji potrzebnych do przeniesienia usługi. Zapytamy także, czy istnieją przeszkody uniemożliwiające dokończenie procedury, np. ujemne saldo konta, zaległe opłaty, niezgodność danych.

    Przeniesiemy usługi i zrealizujemy dyspozycję zgodnie z Twoim wnioskiem. Ustawimy zlecenia stałe, polecenia zapłaty, polecenia przelewu zgodnie z terminami wskazanymi we wniosku. Powiadomimy wskazane przez Ciebie instytucje o nowym numerze konta w naszym banku w celu przekazywania na nie wynagrodzenia, renty, emerytury itp.

  • Do konta założonego przez internet lub w placówce wybierzesz:

    • Kartę Dopasowaną Mastercard.
    • Kartę Dopasowaną Visa.

    Karty są ważne 4 lata. Obie są wykonane z plastiku z recyklingu. Zamówisz je przez Santander internet, ale też w jednej z naszych placówek lub podczas rozmowy z konsultantem przez telefon.

    Z Kartą Dopasowaną możesz płacić i wypłacać gotówkę na całym świecie. Jeśli wybierzesz kartę Visa – możesz korzystać ze zniżek w programie Visa Benefit. Natomiast z kartą Mastercard zbierasz punkty w programie Bezcenne Chwile, które możesz wymieniać na atrakcyjne nagrody.

  • Jeśli masz nasze Konto Santander, to nie pobierzemy od Ciebie żadnych opłat za wypłaty gotówki:

    • ze wszystkich bankomatów sieci Santander
    • z bankomatów innych sieci, jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z kodu BLIK.

    Bez naszej opłaty i prowizji za przewalutowanie możesz wypłacić gotówkę dowolną kartą do konta z bankomatów Grupy Santander. Dotyczy to wypłat z bankomatów Santander w:

    • Hiszpanii - Banco Santander, Open Bank,
    • Portugalii - Banco Santander Totta,
    • Wielkiej Brytanii - Santander UK,
    • Niemczech - Santander Consumer Bank AG,
    • Chile - Banco Santander-Chile,
    • Meksyku - Banco Santander México S.A.,
    • Brazylii - Banco Santander S.A.,
    • Argentynie - Banco Santander Argentina S.A.,
    • Stanach Zjednoczonych - Santander Bank, N. A.

    Pojedyncza wypłata Kartą Dopasowaną z pozostałych bankomatów w Polsce i w Europie na terenie EOG masz za 3 zł.

    Zależy Ci na tym, by korzystać z bankomatów innych sieci w Polsce i za granicą bez ograniczeń? W każdej chwili możesz włączyć pakiet bankomatowy za 5 zł miesięcznie i nie płacić prowizji za pojedyncze wypłaty.

  • Tak, jak najbardziej! Współposiadaczem Twojego konta może zostać każdy, kto ma pełną zdolność do czynności prawnych. Najlepiej by była to osoba, do której masz zaufanie.

    Konto wspólne może mieć kilku posiadaczy, którzy ukończyli 18. rok życia i mieszkają na terenie Polski.

    Konto wspólne możesz otworzyć w jednej z naszych placówek. Umowa musi być podpisana przez wszystkich współposiadaczy konta.

  • Pełnomocnictwa do swojego internetowego konta bankowego ustanowisz w jednym z naszych oddziałów.

    Istnieją różne rodzaje pełnomocnictwa:

    • nieograniczone – do wszystkich lub wybranych kont, także tych otwieranych w przyszłości,
    • rodzajowe – do określonego rodzaju czynności,
    • szczególne – do wykonania jednorazowej czynności na koncie.

    To, jaki rodzaj pełnomocnictwa ustanowisz, zależy tylko i wyłącznie od Ciebie oraz współposiadaczy konta. Pamiętaj jedynie, że pełnomocnik nie może ustanawiać dalszych pełnomocnictw.

  • Konto osobiste otworzysz na stronie, w aplikacji mobilnej.
    Jeśli chcesz, konto osobiste możesz otworzyć w dowolnym oddziale.

  • To ile czasu potrzebujesz, aby założyć konto osobiste z bankowością mobilną i internetową zależy od sposobu potwierdzenia Twoich danych. Jeśli wybierzesz potwierdzenie danych za pomocą:

    • mObywatela – zajmie Ci to mniej niż 10 minut,
    • selfie potrzebujesz około 15 minut,
    • kurierem -  konto otworzymy, gdy kurier przekaże nam podpisane przez Ciebie dokumenty. Potrwa to około 4 dni. 

    Sprawdź konta bankowe w promocji Uruchomi się w nowym oknie

  • Tak. Konto bankowe możesz założyć w aplikacji mobilnej i na naszej stronie.

  • Żeby założyć konto bankowe przez internet potrzebujesz dostępu do internetu, komputera lub telefonu oraz dowodu osobistego. Musisz być pełnoletni i posiadać obywatelstwo polskie. Otwarcie konta jest darmowe.

  • Możesz otworzyć konto przez aplikację mobilną. Najpierw ściągnij aplikację Santander mobile w sklepie Google Play lub App Store, a następnie wejdź w naszą ofertę jeszcze przed zalogowaniem.

  • Możesz to zrobić w bankowości internetowej lub w naszej placówce. Wystarczy, że:

    1. Wypełnisz wniosek o otwarcie konta i dasz nam upoważnienie do działania w Twoim imieniu.
    2. Przeniesiesz wszystkie lub wybrane zlecenia stałe, polecenia zapłaty i polecenia przelewu, a także przeniesiesz swoje pieniądze z dotychczasowego konta.
    3. Zlecisz nam zamknięcie konta w innym banku oraz powiadomienie wybranych instytucji o nowym numerze rachunku.

    Twój wniosek o konto przekażemy do dotychczasowego banku i przeniesiemy wszystkie usługi, zgodnie z Twoją prośbą.

  • Co zrobić, aby otrzymać zwroty:

    • zgłosić rachunki (faktury) - zgłoś do nas wcześniej swoje faktury (muszą być wystawione na Twoje nazwisko),
    • opłacić rachunki z konta - zwroty za domowe rachunki to nagrody, które otrzymasz od banku za opłacanie swoich rachunków (faktur) z Konta Santander.

    Możesz to zrobić:

    • w usłudze bankowości elektronicznej Santander internet - dołącz skan lub zdjęcie faktury. W panelu Dopasuj bank do swoich potrzeb wybierz ZWROTY ZA RACHUNKI,
    • w dowolnej placówce banku - możesz pokazać faktury doradcy w dowolnej placówce banku.

    Za co otrzymasz zwroty:

    • prąd, gaz, internet, telefon komórkowy i stacjonarny oraz telewizję.

    Jak należy opłacać rachunki:

    • rachunki możesz opłacać jak Ci wygodnie i jak lubisz - przelewem, zleceniem stałym, poleceniem zapłaty.

    Ile możesz zyskać:

    • nawet 25 zł miesięcznie, co oznacza, że możesz obniżyć swoje rachunki nawet o 300 zł rocznie.

    Ważne: Wystarczy tylko raz zgłosić swoje faktury opłacane z Konta Santander.

  • Kartę Dopasowaną do konta bankowego możesz zamówić w swojej bankowości internetowej, pod numerem 1 9999 i w naszej placówce.

    • Jeśli chcesz korzystać z bankomatów innych sieci w Polsce i za granicą bez ograniczeń, możesz włączyć pakiet wypłat gotówki z bankomatów za 5 zł miesięcznie i nie płacić prowizji za pojedyncze wypłaty.
    • Pojedyncza wypłata kartą Dopasowaną z pozostałych bankomatów w Polsce i w EUR na terenie EOG poza pakietem bankomatowym masz za 3 zł, pozostałe – 10 zł.
    • Wypłaty gotówki z konta osobistego z bankomatów innych sieci, gdy korzystasz z BLIK są za darmo.
  • Przelew internetowy trwa kilka minut lub kilka dni. To wszystko zależy od dnia i typu przelewu (krajowy do 1 dnia roboczego czy zagraniczny 2-3 dni). 
    Gdy wybierzemy:

    • Przelew zwykły – przelew może dotrzeć do odbiorcy jeszcze w tym samym dniu, ale to zależy w jakim dniu i o jakiej godzinie go wysłaliśmy.
    • Przelew natychmiastowy to optymalne rozwiązanie w sytuacji, gdy szczególnie liczy się czas dotarcia pieniędzy do odbiorcy. Z przelewu natychmiastowego możesz skorzystać za darmo, a pieniądze są w kilka minut u odbiorcy.

    Więcej informacji kiedy przelew trafi na konto sprawdzisz w harmonogramie przelewów

  • Tak, Twoje pieniądze możemy przekazać bliskim. Żeby tak się stało, musisz złożyć dyspozycje Zapis na wypadek śmierci - tylko dla kont gdzie jesteś jedynym właścicielem.  Wskazujesz w nim osobę/osoby, którym chcesz przekazać swoje pieniądze. Mogą być nimi tylko:

    • małżonek,
    • wstępni (np. rodzice, dziadkowie),
    • zstępni (np. dzieci, wnuki),
    • rodzeństwo.

    Dyspozycję możesz złożyć u doradcy w oddziale lub pod numerem 1 9999.

    Zapis na wypadek śmierci realizujemy przed procesem spadkobrania.

     

    Kwota wypłaty jest ograniczona - nie może być wyższa niż dwudziestokrotne, przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, ogłaszane przez Prezesa GUS za ostatni miesiąc przed Twoją śmiercią. Reszta, wejdzie w proces spadkobrania.

  • Możesz wypłacać pieniądze i płacić kartą z konta osobistego, w sklepie i internecie - na dwa sposoby:

    • tradycyjnie - z użyciem karty,
    • nowocześnie - dodać karty do portfeli cyfrowych. 

    Jak skorzystać?

    Tradycyjnie:

    • poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić zbliżeniowo,
    • sprawdź kwotę transakcji i jeśli jest prawidłowa przyłóż kartę do czytnika,
    • transakcja zostanie potwierdzona gdy na ekranie wyświetli się potwierdzenie zakończenia transakcji.

    Nowocześnie:

    • dodaj swoją kartę do portfeli cyfrowych i płać nimi telefonem lub zegarkiem.
  • Każdy posiadacz konta wspólnego ma takie same prawa tj. każdy samodzielnie może:

    • składać dyspozycję przelewu, zlecenia stałego
    • mieć swoją kartę do konta
    • ustanowić swoich pełnomocników
    • mieć pełen dostęp do historii konta
    • zamknąć konto

    Natomiast, jeśli chcesz dopisać kolejnego współposiadacza lub odpisać dotychczasowego współposiadacza - muszą się na to zgodzić wszyscy współposiadacze. Aneks podpisujecie jednocześnie.

    Każdy z posiadaczy może zawrzeć swoją umowę bankowości elektronicznej, co oznacza, że do usług każdy loguje się swoim loginem i hasłem. Każdy może utworzyć swoją listę zaufanych odbiorców.

  • W takim przypadku konto nadal będziemy prowadzić dla pozostałych współposiadaczy.
    Ewentualna kwota należna spadkobiercom nieżyjącego współposiadacza jest ustalana w postępowaniu spadkowym.
    Współposiadacz rachunku wspólnego nie może ustanowić zapisu wkładem na wypadek śmierci. Oznacza to, że nie może wskazać osoby, której po jego śmierci wypłacimy pieniądze bez przeprowadzania postępowania spadkowego. Dowiedz się więcej undefined

  • Współposiadacz może w pełni dysponować pieniędzmi na rachunku np. wypłacać, przelewać płacić kartą czy BLIKIEM.

    Pełnomocnik może składać tylko takie dyspozycje do rachunku, które wynikają z udzielonego pełnomocnictwa np. może mieć tylko dostęp do historii konta, albo może dysponować pieniędzmi w takim samym zakresie jak posiadacz konta. Zależy to od rodzaju pełnomocnictwa. Może być ono:

    • nieograniczone – do wszystkich lub wybranych kont, także tych otwieranych w przyszłości,
    • rodzajowe – do określonego rodzaju czynności,
    • szczególne – do wykonania jednorazowej czynności na koncie.

    Pełnomocnik nie może ustanawiać dalszych pełnomocników do konta.

    Z chwilą śmierci współposiadacza pozostali współposiadacze mogą nadal korzystać z konta. Natomiast pełnomocnik ustanowiony przez zmarłego współposiadacza nie może korzystać z konta, bo jego pełnomocnictwo wygasło.

  • Obywatele krajów, które należą do Unii Europejskiej, mogą założyć konto bankowe na podstawie paszportu zagranicznego lub dowodu osobistego.

    Dodatkowo, aby potwierdzić legalność pobytu w Polsce, przynieś do nas jeden z poniższych dokumentów: 

    • kartę pobytu z numerem PESEL,
    • zaświadczenie o zatrudnieniu od pracodawcy, albo inny dokument, który potwierdza, że pracujesz w Polsce,
    • legitymację szkolną lub studencką albo inny dokument, który potwierdza, że uczysz się w Polsce,
    • dokument, który potwierdza, że jesteś właścicielem nieruchomości w Polsce,
    • doradca może poprosić Cię też o certyfikat rezydencji podatkowej właściwy dla kraju Twojego stałego zamieszkania.

    Jeśli masz nadany numer Pesel, możesz okazać nam dokument, który potwierdza jego nadanie, albo prawo jazdy, w którym jest wpisany.

    Aby otworzyć Ci konto, oprócz dokumentów, o których piszemy powyżej, poprosimy Cię także o podanie numer TIN, czyli Tax Identification Number. Jest to odpowiednik polskiego numeru NIP, który musisz nam podać w oświadczeniu o obowiązkach podatkowych w krajach innych niż Polska.

    Ważne: Możesz założyć konto bankowe tylko w oddziale stacjonarnym. Niestety nie otworzysz rachunku przez internet.

Polecamy

Kantor Santander udostępniamy w Santander internet/mobile.
Materiały umieszczone na stronie oraz wszystkie zawarte w nich informacje mają charakter marketingowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Lista zgodnych urządzeń i oprogramowania wymaganego do używania portfeli cyfrowych znajduje się na stronie płatności mobilnych Uruchomi się w nowym oknie.