Szukaj na stronie
#Santander pomaga

Pomoc dla klientów dotkniętych powodzią – nowe rozwiązania

1 października 2024

Jesteśmy myślami ze wszystkimi, którzy ucierpieli w wyniku powodzi. Od 3 października 2024 r. planujemy uruchomienie nowych rozwiązań oraz specjalnej pomocy na infolinii.

Kredyt gotówkowy i hipoteczny

Jeśli masz u nas kredyt hipoteczny lub gotówkowy i dotknęły Cię skutki powodzi, od 3 października możesz zawnioskować o odroczenie spłaty do 3 miesięcy na warunkach wskazanych na naszej stronie undefined z informacjami dla klientów poszkodowanych w wyniku powodzi. Dowiedz się więcej undefined

Wniosek możesz złożyć od 3 października do 31 grudnia 2024 roku (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00)  - u naszych doradców pod numerem 1 9999 (opłata za połączenie zgodnie z taryfą operatora).

W okresie odroczenia odsetki od kredytu będziemy naliczać zgodnie z zawartą umową. Nie pobierzemy opłaty za aneks do umowy, który wprowadza odroczenie spłaty kredytu.

Brak opłaty za aneks do kredytów hipotecznych lub gotówkowych

Do 31 października 2024 roku nie pobieramy opłat za aneksy do umów kredytów hipotecznych i kredytów gotówkowych, które dotyczą ułatwień w spłacie kredytu oraz zmian dotyczących wypłaty lub zabezpieczenia kredytu. W przypadku aneksów realizowanych w Santander internet i mobile opłatę zwrócimy na konto.

Kredyt hipoteczny - Fundusz Wsparcia Kredytobiorców

Wspólnie z Bankiem Gospodarstwa Krajowego pracujemy nad wdrożeniem planowanej nowelizacji ustawy o wsparciu kredytobiorców. Zgodnie z jej projektem na wniosek klienta będzie możliwa spłata 12 rat miesięcznych rat kapitałowych i odsetkowych kredytu. Wsparcie ma być oferowane klientom poszkodowanym na skutek powodzi:

  • jeśli ich dom lub mieszkanie, których dotyczy kredyt mieszkaniowy w rozumieniu ustawy o wsparciu kredytobiorców, zostały uszkodzone lub zniszczone na skutek powodzi, 
  • oraz którzy utracili możliwość korzystania z tego domu lub tego lokalu. 

Możliwość składania wniosków o wsparcie wdrożymy po uchwaleniu ustawy, w terminie w niej określonym. 

Pomoc dla przedsiębiorców i rolników

Klienci mikro i małych firm (MŚP) oraz rolnicy dotknięci skutkami powodzi, którzy mają u nas kredyty ratalne (spłacane miesięcznie), mogą odroczyć spłatę na okres do 3 miesięcy. W okresie odroczenia odsetki od kredytu będziemy naliczać zgodnie z zawartą umową. Nie pobierzemy opłaty za aneks do umowy, który wprowadza odroczenie spłaty kredytu.
 
Wniosek o odroczenie spłaty będzie można złożyć od 7 października do 31 grudnia 2024 roku – u doradcy w naszym oddziale w godzinach jego otwarcia. 

Do potrzeb klientów firmowych podchodzimy indywidualnie - zaproponujemy dopasowane rozwiązania.  

Jesteśmy dla Ciebie w oddziałach i na infolinii

W każdej chwili możesz porozmawiać z naszymi doradcami w oddziałach lub pod numerem telefonu 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora). Infolinia jest dostępna całodobowo. 

Aktualne informacje, które dotyczą wsparcia dla osób dotkniętych przez powódź znajdziesz na naszej stronie. Dowiedz się więcej undefined