Pilne!
Ostrzegamy – uważaj na fałszywe wiadomości i wykradanie danych. Więcej na naszej stronie >

Szukaj na stronie
#Santander pomaga

Pomoc dla klientów dotkniętych powodzią – nowe rozwiązania

1 października 2024

Jesteśmy myślami ze wszystkimi, którzy ucierpieli w wyniku powodzi. Od 3 października 2024 r. planujemy uruchomienie nowych rozwiązań oraz specjalnej pomocy na infolinii.

Kredyt gotówkowy i hipoteczny

Jeśli masz u nas kredyt hipoteczny lub gotówkowy i dotknęły Cię skutki powodzi, od 3 października możesz zawnioskować o odroczenie spłaty do 3 miesięcy na warunkach wskazanych na naszej stronie undefined z informacjami dla klientów poszkodowanych w wyniku powodzi. Dowiedz się więcej undefined

Wniosek możesz złożyć od 3 października do 31 grudnia 2024 roku (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00)  - u naszych doradców pod numerem 1 9999 (opłata za połączenie zgodnie z taryfą operatora). Nie pobierzemy opłaty za aneks do umowy, który wprowadza odroczenie spłaty kredytu.

W okresie odroczenia odsetki od kredytu będziemy naliczać zgodnie z zawartą umową. Gdy zastosujemy odroczenie dla Twojego kredytu, prześlemy Ci harmonogram spłaty kredytu, który będzie uwzględniał odroczone raty. Zanim się zdecydujesz, sprawdź jak może wyglądać harmonogram i wysokość rat po okresie odroczenia spłaty rat. Wyliczenia te mają charakter szacunkowy. Sprawdź w symulatorze.

Brak opłaty za aneks do kredytów hipotecznych lub gotówkowych

Do 31 października 2024 roku nie pobieramy opłat za aneksy do umów kredytów hipotecznych i kredytów gotówkowych, które dotyczą ułatwień w spłacie kredytu oraz zmian dotyczących wypłaty lub zabezpieczenia kredytu. W przypadku aneksów realizowanych w Santander internet i mobile opłatę zwrócimy na konto.

Kredyt hipoteczny - Fundusz Wsparcia Kredytobiorców

Wspólnie z Bankiem Gospodarstwa Krajowego pracujemy nad wdrożeniem planowanej nowelizacji ustawy o wsparciu kredytobiorców. Zgodnie z jej projektem na wniosek klienta będzie możliwa spłata 12 rat miesięcznych rat kapitałowych i odsetkowych kredytu. Wsparcie ma być oferowane klientom poszkodowanym na skutek powodzi:

  • jeśli ich dom lub mieszkanie, których dotyczy kredyt mieszkaniowy w rozumieniu ustawy o wsparciu kredytobiorców, zostały uszkodzone lub zniszczone na skutek powodzi, 
  • oraz którzy utracili możliwość korzystania z tego domu lub tego lokalu. 

Możliwość składania wniosków o wsparcie wdrożymy po uchwaleniu ustawy, w terminie w niej określonym. 

Pomoc dla przedsiębiorców i rolników

Klienci mikro i małych firm (MŚP) oraz rolnicy dotknięci skutkami powodzi, którzy mają u nas kredyty ratalne (spłacane miesięcznie), mogą odroczyć spłatę na okres do 3 miesięcy. W okresie odroczenia odsetki od kredytu będziemy naliczać zgodnie z zawartą umową. Nie pobierzemy opłaty za aneks do umowy, który wprowadza odroczenie spłaty kredytu.
 
Wniosek o odroczenie spłaty będzie można złożyć od 7 października do 31 grudnia 2024 roku – u doradcy w naszym oddziale w godzinach jego otwarcia. 

Do potrzeb klientów firmowych podchodzimy indywidualnie - zaproponujemy dopasowane rozwiązania.  

Jesteśmy dla Ciebie w oddziałach i na infolinii

W każdej chwili możesz porozmawiać z naszymi doradcami w oddziałach lub pod numerem telefonu 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora). Infolinia jest dostępna całodobowo. 

Aktualne informacje, które dotyczą wsparcia dla osób dotkniętych przez powódź znajdziesz na naszej stronie. Dowiedz się więcej undefined