Fałszywe e-maile „Aktywuj Santander mobile”
Oszuści rozsyłają fałszywe wiadomości, w których podszywają się pod nasz bank.
Przestępcy próbują nakłonić do aktywacji aplikacji mobilnej. Jest to sposób do wyłudzenia loginu i hasła do Santander internet.
Tak może wyglądać fałszywy e-mail:
Link w wiadomości prowadzi do nieprawdziwej strony, która przypomina naszą stronę do logowania.
Jak się chronić
- Nie otwieraj linków i załączników od nieznanych nadawców, które wzbudzają podejrzenia.
- Upewnij się, że strona, na której wpisujesz swoje dane do logowania, jest prawdziwa.
- Jeśli jesteś ofiarą ataku, skontaktuj się z nami natychmiast - 1 9999 (+48 61 81 1 9999)*.
5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień
- Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
- Chroń swoje hasła.
- Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
- Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
- Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to!
*Opłata za połączenie z infolinią banku zgodna z taryfą danego operatora.