„BLIK - odbierz przelew”, to nowy scenariusz fałszywych SMS-ów. Nie otwieraj podejrzanych linków - AKTUALIZACJA
Trwa wysyłka SMS-ów, w której przestępcy pod pretekstem odbioru przelewu zachęcają do kliknięcia w fałszywy link.
Jak wygląda atak
Oszuści masowo rozsyłają wiadomości poprzez SMS. Piszą o rzekomym przelewie, który możesz odebrać pod wskazanym linkiem.
Po kliknięciu w link trafisz na stronę, która podszywa się pod BLIK – jest fałszywa. Po wyborze banku oszuści mogą wyłudzać:
- login i hasło do Twojego rachunku,
- smsKody lub kody autoryzacyjne,
- dane kart płatniczych,
- kody BLIK.
Przykład fałszywej strony z możliwością wyboru banku:
Po wyborze Santander Bank Polska trafisz na stronę, która podszywa się pod Santander internet.
Wpisanie loginu i hasła:
Wpisane dwóch smsKodów:
Po wpisaniu wszystkich danych zobaczysz stronę, która informuje o przerwie technicznej i prosi o podanie numeru telefonu:
Jak się chronić
- Nigdy nie klikaj w link w SMSach lub e-mailach od nieznanych nadawców.
- Czytaj dokładnie wiadomości, jakie otrzymujesz, szczególnie treść smsKodów.
- Jeśli jesteś ofiarą ataku, skontaktuj się z nami natychmiast - 1 9999 (+48 61 81 1 9999)*.
5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień
- Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
- Chroń swoje hasła.
- Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
- Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
- Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to!
*Opłata za połączenie z infolinią banku zgodna z taryfą danego operatora.