Szukaj na stronie
Ilustracja aplikacji bankowej Santander mobile z włączonym ekranem powitalnym
Aplikacja Santander mobile

Pomaga w codziennych sprawach

Karty kredytowe, w tym karty charge oraz karty debetowe dla klientów indywidualnych i firmowych mają włączoną Usługę 3D-Secure. Oznacza to, że dokonując płatności kartami w sklepach internetowych, w których działa Usługa 3D- Secure, możesz być poproszony o przeprowadzenie dodatkowego potwierdzenia transakcji.

  • Obecnie, zgodnie z wymogami Dyrektywy PSD2, wszystkie sklepy internetowe w Europie i większość na świecie, wykorzystują technologię 3D-Secure do zabezpieczenia płatności kartami płatniczymi w internecie.

    Tam, gdzie działa ta usługa, płatność za towar za pomocą karty trzeba potwierdzić podając dodatkowe informacje np. PIN do Mobilnej autoryzacji, jednorazowy bezpłatny Kod 3D-Secure, PIN karty.

    • Bezpłatne, dodatkowe zabezpieczenie płatności kartami w sklepach internetowych
    • Możliwość płacenia kartą w sklepach internetowych, które przyjmują płatności tylko z Usługą 3D-Secure
  • Kiedy płacisz kartą w internecie, podajesz dane karty: numer karty, data ważności,  kod CVC2/CVV2 (trzycyfrowy numer umieszczony na odwrocie karty).

    Podczas niektórych transakcji poprosimy Cię jeszcze o dodatkowe potwierdzenie. Wynika to z przepisów prawa, które wymagają stosowania silnego uwierzytelnienia podczas niektórych płatności internetowych.

    Jeśli korzystasz z:

    a) aplikacji Santander mobile na zaufanym urządzeniu mobilnym, z Mobilną autoryzacją (dawniej: Mobilny podpis)

    Podczas niektórych płatności system poprosi Cię o:

    • wpisanie w aplikacji mobilnej PIN-u do Mobilnej autoryzacji.

    b) bankowości internetowej, podczas niektórych płatności system poprosi Cię o:

    • login i hasło do Twojej bankowości internetowej (Santander internet, lub Mini Firma lub Moja Firma plus)
    • Kod 3D-Secure z SMSa.

    Nie musisz podawać Kodu 3D-Secure, jeśli Twój komputer lub tablet jest urządzeniem zaufanym. Informacje, jak dodać urządzenie do zaufanych znajdziesz tutaj

    c) gdy nie korzystasz z bankowości internetowej, podczas niektórych płatności system poprosi Cię o:

    • Kod 3D-Secure - który otrzymasz SMSem,
    • PIN do karty

    d) Dla niektórych płatności internetowych kartą, my jako bank możemy odstąpić od użycia dodatkowych zabezpieczeń, ponieważ umożliwiają to przepisy wykonawcze do Dyrektywy PSD2. W takim przypadku, podczas płatności możemy poprosić Cię wyłącznie o podanie danych karty albo o podanie danych karty i kodu 3D-Secure.

    Tylko potwierdzenie transakcji w powyższy sposób spowoduje jej zrealizowanie.

  • Dla klienta indywidualnego:

    • na numer telefonu zdefiniowany do otrzymywania smsKodów w Santander internet
    • na numer telefonu podany przez klienta na Infolinii lub w placówce banku

    Dla klienta firmowego:

    • na numer telefonu zdefiniowany do otrzymywania smsKodów w Mini Firma lub Moja Firma plus
      lub
    • na numer telefonu podany przez Użytkownika/Posiadacza w placówce banku.
    • na numer telefonu podany przez Użytkownika/Posiadacza – przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą, na Infolinii.
  • Tak. Dla niektórych płatności internetowych kartą, my jako bank możemy odstąpić od użycia dodatkowych zabezpieczeń, ponieważ umożliwiają to przepisy wykonawcze do Dyrektywy PSD2. W takim przypadku podczas płatności możemy poprosić Cię wyłącznie o podanie danych karty albo o podanie danych karty i kodu 3D-Secure.