Przewodnik po usłudze 3D-Secure
Karty kredytowe, w tym karty charge oraz karty debetowe dla klientów indywidualnych i firmowych mają włączoną Usługę 3D-Secure. Oznacza to, że dokonując płatności kartami w sklepach internetowych, w których działa Usługa 3D- Secure, możesz być poproszony o przeprowadzenie dodatkowego potwierdzenia transakcji.
Obecnie, zgodnie z wymogami Dyrektywy PSD2, wszystkie sklepy internetowe w Europie i większość na świecie, wykorzystują technologię 3D-Secure do zabezpieczenia płatności kartami płatniczymi w internecie.
Tam, gdzie działa ta usługa, płatność za towar za pomocą karty trzeba potwierdzić podając dodatkowe informacje np. PIN do Mobilnej autoryzacji, jednorazowy bezpłatny Kod 3D-Secure, PIN karty.- Bezpłatne, dodatkowe zabezpieczenie płatności kartami w sklepach internetowych
- Możliwość płacenia kartą w sklepach internetowych, które przyjmują płatności tylko z Usługą 3D-Secure
Kiedy płacisz kartą w internecie, podajesz dane karty: numer karty, data ważności, kod CVC2/CVV2 (trzycyfrowy numer umieszczony na odwrocie karty).
Podczas niektórych transakcji poprosimy Cię jeszcze o dodatkowe potwierdzenie. Wynika to z przepisów prawa, które wymagają stosowania silnego uwierzytelnienia podczas niektórych płatności internetowych.
Jeśli korzystasz z:
a) aplikacji Santander mobile na zaufanym urządzeniu mobilnym, z Mobilną autoryzacją (dawniej: Mobilny podpis)
Podczas niektórych płatności system poprosi Cię o:
- wpisanie w aplikacji mobilnej PIN-u do Mobilnej autoryzacji.
b) bankowości internetowej, podczas niektórych płatności system poprosi Cię o:
- login i hasło do Twojej bankowości internetowej (Santander internet, lub Mini Firma lub Moja Firma plus)
- Kod 3D-Secure z SMSa.
Nie musisz podawać Kodu 3D-Secure, jeśli Twój komputer lub tablet jest urządzeniem zaufanym. Informacje, jak dodać urządzenie do zaufanych znajdziesz tutaj
c) gdy nie korzystasz z bankowości internetowej, podczas niektórych płatności system poprosi Cię o:
- Kod 3D-Secure - który otrzymasz SMSem,
- PIN do karty
d) Dla niektórych płatności internetowych kartą, my jako bank możemy odstąpić od użycia dodatkowych zabezpieczeń, ponieważ umożliwiają to przepisy wykonawcze do Dyrektywy PSD2. W takim przypadku, podczas płatności możemy poprosić Cię wyłącznie o podanie danych karty albo o podanie danych karty i kodu 3D-Secure.
Tylko potwierdzenie transakcji w powyższy sposób spowoduje jej zrealizowanie.
Dla klienta indywidualnego:
- na numer telefonu zdefiniowany do otrzymywania smsKodów w Santander internet
- na numer telefonu podany przez klienta na Infolinii lub w placówce banku
Dla klienta firmowego:
- na numer telefonu zdefiniowany do otrzymywania smsKodów w Mini Firma lub Moja Firma plus
lub - na numer telefonu podany przez Użytkownika/Posiadacza w placówce banku.
- na numer telefonu podany przez Użytkownika/Posiadacza – przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą, na Infolinii.
Tak. Dla niektórych płatności internetowych kartą, my jako bank możemy odstąpić od użycia dodatkowych zabezpieczeń, ponieważ umożliwiają to przepisy wykonawcze do Dyrektywy PSD2. W takim przypadku podczas płatności możemy poprosić Cię wyłącznie o podanie danych karty albo o podanie danych karty i kodu 3D-Secure.