Chcesz zamknąć konto?
Rozumiemy to.
Gdy zmienisz zdanie, zawsze przyjmiemy Cię z uśmiechem.
Dlaczego warto z nami zostać
Możesz zamienić obecne konto na inne z naszej oferty
- Skontaktuj się z naszym doradcą Uruchomi się w nowym oknie, który pomoże Ci znaleźć najlepsze rozwiązanie.
- Sprawdź, czy mamy w ofercie konto, które bardziej Ci odpowiada. Dowiedz się więcej o kontach bankowych undefined
- Sprawdź naszą ofertę oszczędnościową undefined
Możesz płacić mniej
- W swojej bankowości internetowej i mobilnej znajdziesz Poradnik cenowy undefined, w którym w łatwy sposób sprawdzisz, jak płacić mniej za prowadzenie konta i karty.
- Sprawdź, jakie opłaty pobieramy undefined
Jesteśmy wyróżniani i społecznie odpowiedzialni
- Staramy się być najlepszym bankiem dla naszych klientów. Jesteśmy doceniani za jakość obsługi klienta i zdobywamy wyróżnienia. Sprawdź, co nowego u nas undefined
- Jesteśmy bankiem społecznie odpowiedzialnym, bierzemy udział w wielu akcjach charytatywnych undefined.
Jeśli chcesz zamknąć swoje konto - podpowiemy Ci jak to zrobić
Co warto wiedzieć, zanim zamkniesz konto bankowe
Możesz zlecić zamknięcie konta, jeśli jesteś:
- właścicielem konta,
- współwłaścicielem konta wspólnego,
- pełnomocnikiem umocowanym do zamknięcia konta,
- przedstawicielem ustawowym (rodzicem, kuratorem, opiekunem) właściciela konta - osoby małoletniej lub osoby ubezwłasnowolnionej.
Jeśli jesteś osobą małoletnią w wieku od 13 do 17 lat i masz konto, możesz samodzielnie zlecić jego zamknięcie, jeśli Twój przedstawiciel ustawowy (rodzic, kurator, opiekun) nie sprzeciwił się temu na piśmie.
Możesz zlecić zamknięcie konta:
- telefonicznie u doradcy Uruchomi się w nowym oknie (na infolinii Uruchomi się w nowym oknie, w dni robocze od 8.00 do 20.00),
- u doradcy online Uruchomi się w nowym oknie (w dni robocze od 8.00 do 20.00),
- w placówce banku Uruchomi się w nowym oknie,
- korespondencyjnie.
Pismo powinno zawierać:
- dane właściciela zamykanego konta:
- imię i nazwisko,
- PESEL lub datę urodzenia,
- numer telefonu do kontaktu,
- numer zamykanego konta,
- sposób zadysponowania pieniędzmi z konta:
- przelew na konto, które jest prowadzone w banku w Polsce wraz z danymi do przelewu (numer konta i dane właściciela) lub
- odbiór w kasie w placówce banku,
- własnoręczny podpis potwierdzony przez notariusza.
Jeśli jesteś poza granicami Polski, to podpis złożony na dokumencie musi potwierdzić:
- polska placówka dyplomatyczna lub konsularna lub
- inna instytucja, która ma takie uprawnienia w danym państwie.
Pisemne wypowiedzenie konta prześlij na adres: Santander Bank Polska S.A. Nałęczowska 14, 20-701 Lublin.
- dane właściciela zamykanego konta:
Każdy z właścicieli konta wspólnego może samodzielnie zlecić jego zamknięcie - zgodnie z regulaminem powinien poinformować o tym pozostałych właścicieli tego konta.
Jak zamknąć konto - krok po kroku
Konto zamkniemy, gdy upłynie standardowy okres wypowiedzenia, czyli 28 dni od dnia zlecenia zamknięcia konta w banku (okres wypowiedzenia, który wskazujemy w Regulaminie kont klientów indywidualnych Uruchomi się w nowym oknie).
Jeśli chcesz możemy poinformować Cię, że zamknęliśmy konto. Wyślemy Ci powiadomienie w wiadomości SMS na numer wskazany przez Ciebie w zleceniu zamknięcia konta.
W okresie wypowiedzenia pobieramy opłatę za prowadzenie konta i prowizje za czynności, które będziesz nam zlecać w tym okresie.
W dniu zamknięcia konta naliczymy i pobierzemy proporcjonalną opłatę za prowadzenie konta za okres od pierwszego dnia miesiąca do ostatniego dnia przed jego zamknięciem.
Wysokość opłat znajdziesz w Taryfie Opłat i Prowizji undefined.
Pamiętaj, aby przed zamknięciem konta zapewnić na nim pieniądze na pokrycie ewentualnego zadłużenia oraz naliczonych opłat.
Gdy zamkniemy Ci konto, to pobierzemy opłatę za jego prowadzenie proporcjonalnie za okres, w którym z niego korzystasz. Jeżeli na Twoim rachunku powstanie nadwyżka pieniędzy, to przekażemy ją, zgodnie z Twoją decyzją, na to konto, które wskażesz w zleceniu zamknięcia konta. Możesz ją też odebrać w oddziale.
Wysokość opłat za konta znajdziesz w Taryfie Opłat i Prowizji undefined
Pieniądze, które zostaną na koncie w momencie jego zamknięcia:
- przekażemy na konto, które nam wskażesz w zleceniu zamknięcia konta (nie może to być konto w banku zagranicznym)
albo
- możesz odebrać w gotówce w naszej placówce. Listę placówek, w których można wypłacić gotówkę w złotych oraz w walutach obcych znajdziesz w wyszukiwarce placówek i bankomatów undefined
Jeśli na koncie jest:
- saldo ujemne (debet) - wpłać lub przelej pieniądze na spłatę zadłużenia,
- kredyt w rachunku płatniczym - spłać go.
Jeśli tego nie zrobisz do dnia zamknięcia konta, niespłacona w terminie należność stanie się wymagalna do spłaty jednorazowej.
Jeśli zamykasz konto, w którym masz kredyt w rachunku płatniczym - pamiętaj aby go spłacić, do dnia zamknięcia konta.
W okresie wypowiedzenia konta nadal naliczamy odsetki od kwoty wykorzystanego limitu.Spłata powinna obejmować:
- kwotę wykorzystanego limitu,
- naliczone od tej kwoty odsetki,
- ewentualne inne należności.
Jeśli nie spłacisz go terminie, to od dnia zamknięcia konta, od niespłaconej kwoty kredytu będziemy naliczać oprocentowanie od zadłużenia przeterminowanego. Będziemy mieć prawo dochodzić Twojej niespłaconej wierzytelności przed sądem.
Jeśli z Twojego konta spłacasz kredyt w naszym banku (gotówkowy lub hipoteczny), pamiętaj, że musisz podpisać aneks do umowy kredytu, aby wskazać nowe konto do spłaty możesz zgłosić chęć zmiany konta do spłaty kredytu:
- w bankowości elektronicznej,
- w placówce,
- lub na infolinii.
Za aneks pobieramy opłatę - zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji undefined.
Aneks muszą podpisać wszystkie osoby zobowiązane do spłaty.
Co się stanie, gdy zamkniesz konto
Razem z kontem zamkniemy również:
- karty wydane do konta,
- powtarzające się płatności, zlecenia stałe i polecenia zapłaty (np. spłata kredytu, media, ubezpieczenie),
- przelewy z przyszłą datą wykonania.
Zleć te płatności z innego konta, jeśli chcesz, aby nadal były wykonywane.
Na konto nie otrzymasz już wpływów np. pensji od pracodawcy lub świadczeń od innych instytucji, które przesyłają Ci płatności (emerytury, renty, zwrotu podatku z urzędu skarbowego). Poinformuj ich o zmianie numeru konta dla wpływów.
Nie zobaczysz już historii zamkniętego konta w bankowości internetowej i mobilnej.
Pamiętaj, że możesz zamówić historię w placówce. Może to być usługa płatna zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji undefined.
Usługę bankowości elektronicznej zamkniemy z chwilą zamknięcia wszystkich Twoich kont.
EKK undefined to kanał kontaktu, przez który się komunikujemy. Dzięki EKK możesz zadawać pytania i składać reklamacje, a my odpowiadamy na nie i przesyłamy Tobie korespondencje.
Jeśli zamykasz:
- jedno ze swoich kont, to nadal masz EKK. Ty decydujesz, czy chcesz czy nie chcesz z niego korzystać. Zawsze możesz zamknąć ten kanał kontaktu w placówce albo w bankowości internetowej lub mobilnej. Wtedy zmienimy formę kontaktu z Tobą na papierową.
- ostatni swój produkt w banku, to w EKK będziesz mieć podgląd do historycznej korespondencji z nami - przez maksymalnie 6 lat od zamknięcia produktów bankowych. Nie będziemy Ci już wysyłać nowej korespondencji.
Inne sytuacje, które dotyczą zamknięcia konta bankowego
Jeśli jesteś właścicielem konta wspólnego to możesz zlecić jego zamknięcie, ponieważ każdy z właścicieli może samodzielnie wypowiedzieć umowę konta wspólnego.
Poinformuj o swoim zleceniu zamknięcia konta pozostałych posiadaczy tego konta.
Jeśli jesteś osobą małoletnią w wieku od 13 do 17 lat i masz konto, możesz samodzielnie zlecić jego zamknięcie, jeśli Twój przedstawiciel ustawowy (rodzic, kurator, opiekun) nie sprzeciwił się temu na piśmie.
Zlecenie zamknięcia Twojego konta może złożyć też Twój przedstawiciel ustawowy, który został u nas wskazany.Kiedy zamkniemy Twoje konto, pozostałe na nim pieniądze przelejemy na konto, które wskażesz:
- do kwoty zwykłego zarządu – równowartość 8 000 zł - w danym miesiącu kalendarzowym, a kwotę ponad zwykły zarząd odbierzesz w placówce banku w następnym miesiącu;
albo
- całe saldo dodatnie – w tym ponad kwotę zwykłego zarządu, gdy przedstawisz nam:
- orzeczenie sądu opiekuńczego lub
- dokument potwierdzający, że konto w innym banku jest Twoim kontem.
Jeśli jesteś pełnomocnikiem do konta, którego jedyny posiadacz nie żyje, to nie możesz już złożyć żadnego zlecenia dotyczącego tego konta. Pełnomocnictwa udzielone przez mocodawcę (posiadacza konta) wygasają z chwilą jego śmierci.
Zamknij w banku sprawy zmarłego. Dowiedz się więcej undefinedJeżeli jesteś syndykiem, to zamkniesz konto klienta w upadłości w placówce banku. Aby to zrobić:
- musisz dostarczyć nam postanowienie sądu o ogłoszeniu upadłości danego klienta i powołaniu Ciebie na syndyka masy upadłościowej
lub
- my sprawdzimy, czy informacja o ogłoszeniu upadłości jest opublikowana w Krajowym Rejestrze Zadłużonych.
Do zobaczenia. Jesteśmy dla Ciebie.
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.