Pilne!
Ostrzegamy – uważaj na fałszywe wiadomości i wykradanie danych. Więcej na naszej stronie >

Szukaj na stronie

Aktualności

Zapoznaj się z komunikatami
o ostatnich wydarzeniach, zmianach i promocjach

Bezpieczeństwo

„BLIK - odbierz przelew”, to nowy scenariusz fałszywych SMS-ów. Nie otwieraj podejrzanych linków - AKTUALIZACJA

8 lutego 2022

Trwa wysyłka SMS-ów, w której przestępcy pod pretekstem odbioru przelewu zachęcają do kliknięcia w fałszywy link.

Jak wygląda atak

Oszuści masowo rozsyłają wiadomości poprzez SMS. Piszą o rzekomym przelewie, który możesz odebrać pod wskazanym linkiem. 
 

Po kliknięciu w link trafisz na stronę, która podszywa się pod BLIK – jest fałszywa. Po wyborze banku oszuści mogą wyłudzać:

  • login i hasło do Twojego rachunku,
  • smsKody lub kody autoryzacyjne,
  • dane kart płatniczych,
  • kody BLIK.

 

Przykład fałszywej strony z możliwością wyboru banku:

Po wyborze Santander Bank Polska trafisz na stronę, która podszywa się pod Santander internet. 

Wpisanie loginu i hasła:

Wpisane dwóch smsKodów:

Po wpisaniu wszystkich danych zobaczysz stronę, która informuje o przerwie technicznej i prosi o podanie numeru telefonu:

 

Jak się chronić
  • Nigdy nie klikaj w link w SMSach lub e-mailach od nieznanych nadawców.
  • Czytaj dokładnie wiadomości, jakie otrzymujesz, szczególnie treść smsKodów.
  • Jeśli jesteś ofiarą ataku, skontaktuj się z nami natychmiast - 1 9999 (+48 61 81 1 9999)*.

 

5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień 
  1. Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
  2. Chroń swoje hasła.
  3. Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
  4. Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
  5. Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to! 

 

*Opłata za połączenie z infolinią banku zgodna z taryfą danego operatora.