Wpływ Brexitu na korzystanie z usług bankowych
Wielka Brytania nie jest już państwem członkowskim Unii Europejskiej. Od 1 stycznia 2021 r. jest tzw. państwem trzecim i nie jest już częścią Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Przedstawiamy, jak to wpływa na korzystanie z naszych usług.
Jak można przelać pieniądze do Wielkiej Brytanii (klienci indywidualni i firmowi)
Nadal można zlecać przelewy, z każdego konta, poza Kontem Podstawowym.
Teraz również dla przelewu w euro możesz wybrać jeden z trzech trybów określających moment otrzymania pieniędzy przez bank odbiorcy:
- zwykły – w drugim dniu roboczym, po dniu zlecenia przelewu, z wyjątkiem polecenia przelewu SEPA, gdy nastąpi to następnego dnia roboczego,
- pilny – w następnym dniu roboczym, po dniu złożenia zlecenia,
- ekspresowy – w tym samym dniu, w którym zlecono przelew.
Klienci indywidualni, zlecając przelew we wszystkich walutach, mogą wybrać nie tylko opcję kosztową SHA, jak do tej pory, ale każdą z dostępnych. Koszty może więc ponieść:
- tylko nadawca (OUR) albo
- nadawca i odbiorca (SHA) albo
- tylko odbiorca (BEN).
Informacje o opłatach za ich zlecenie udostępniamy:
- dla klientów indywidualnych tutaj Uruchomi się w nowym oknie,
- dla klientów firmowych (małe i średnie przedsiębiorstwa) tutaj Uruchomi się w nowym oknie.
Jak wypłacić gotówkę z bankomatu w Wielkiej Brytanii
- Klienci indywidualni – mogą wypłacać pieniądze każdą kartą debetową, poza Kartą Podstawową. Opłaty za wypłatę gotówki w bankomatach i terminalach za granicą wskazaliśmy tutaj Uruchomi się w nowym oknie.
- Klienci firmowi (małe i średnie przedsiębiorstwa) – wypłacą gotówkę każdą kartą debetową. Opłaty za wypłatę gotówki w bankomatach i terminalach innych instytucji za granicą wskazaliśmy tutaj Uruchomi się w nowym oknie.
Inne zmiany dla klientów indywidualnych
- z Konta Podstawowego nie zrealizujesz przelewu do Wielkiej Brytanii;
- Kartą Podstawową nie wypłacisz gotówki z bankomatu, ani nie zapłacisz w sklepach na terenie Wielkiej Brytanii.