Uwaga! Może zadzwonić do Ciebie przestępca
Przestępcy dzwonią do naszych klientów i podszywają się pod pracowników banku. Zachowaj czujność, to atak typu vishing, czyli próba wyłudzenia poufnych danych przez rozmowę telefoniczną.
Na czym to polega
Dzwoni do Ciebie osoba, która przedstawia się jako pracownik banku. Informuje, że na Twoim rachunku dzieje się coś złego i często prosi Cię o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które pomoże w rozwiązaniu problemu. Nic bardziej mylnego! W ten sposób przestępca przejmuje kontrolę nad Twoim telefonem. Kolejnym krokiem jest próba wyłudzenia loginu i hasła do Twojej bankowości internetowej i mobilnej.
Przykładowe scenariusze rozmowy opisujemy w zakładce Vishing.
Jak uchronić się przed atakiem
- Pamiętaj, że nigdy nie prosimy o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania do obsługi zdalnej.
- Jeżeli nie masz pewności, czy osoba, która dzwoni, jest pracownikiem banku, to poinformuj ją o tym i zerwij połączenie. Potem samodzielnie zadzwoń na naszą infolinię - 1 9999 (+48 61 81 1 9999).
- Nie akceptuj innej formy kontaktu (e-mail, SMS). W ten sposób oszuści będą próbowali wysłać Ci link lub załącznik, który zainfekuje Twoje urządzenie.