Santander Bank Polska Bankiem Przyjaznym
Zwyciężyliśmy w kategorii bankowość tradycyjna oraz zajęliśmy II miejsce w kategorii bankowość internetowa w rankingu tygodnika Newsweek Bank Przyjazny.
Nasz bank zdobył:
W rankingu Newsweeka Bank Przyjazny:
- I miejsce w kategorii bankowość tradycyjna
- II miejsce w kategorii bankowość internetowa
W rankingu Miesięcznika Forbes:
- II miejsce na najbardziej przyjazny bank dla firm
Wychodzimy z założenia, że doświadczenia klienta i zadowolenie z jakości obsługi przekładają się na zaufanie do banku i chęć polecania go. Satysfakcja jest dla nas elementem odpowiedzialnej bankowości, dlatego pracujemy intensywnie, aby być najlepszym bankiem dla klienta. Chcemy pozytywnie zaskakiwać naszych klientów i być bankiem pierwszego wyboru dla tych, którzy chcą bankować po swojemu – powiedział Michał Gajewski, CEO Santander Bank Polska.
W rankingu Newsweeka Bank Przyjazny audytorzy oceniali m.in. dostępność kanałów kontaktu, kompetencje i wiedzę doradców, sposób prezentacji oferty, zaangażowanie pracownika. Badacze sprawdzali także jakość usług cyfrowych, gdyż z roku na rok mają one coraz większe znaczenie dla klientów.
W rankingu Forbesa oceniano ofertę dla mikro i małych firm, a także jakość usług i świadczony serwis. Bank wysoko oceniono za profesjonalizm zdalnego kontaktu, infolinię, partnerskie podejście do klientów oraz najwyżej za wysokie kompetencje doradców w placówkach.
Opierając się na opiniach klientów, projektowaniu doświadczeń i przemodelowaniu roli oddziałów oraz upraszczaniu procesów, realizujemy zmiany, które zwiększają satysfakcję i pozytywnie wpływają na skłonność do polecania banku innym. W procesie wykorzystujemy nowoczesne metody projektowania usług i doświadczeń zorientowanych na klienta – service design thinking.
- W świecie zunifikowanych usług bankowych wyróżnikiem będzie jakość, relacja z klientem i jego poczucie bezpieczeństwa. Nasze społeczeństwo i klienci się zmieniają, tak samo, jak ich potrzeby i upodobania – banki muszą za tymi zmianami nadążać, a nawet je wyprzedzać, by być dla swoich klientów partnerem i w czasach rosnącej konkurencji, otwartej bankowości, dotrzymać im kroku – mówi Michał Gajewski.
Ranking Newsweeka przygotowywany jest we współpracy z Kantar Polska w oparciu o metodę tajemniczego klienta. Testowane jest wiele usług, w tym otwarcie rachunku, kredyt hipoteczny, wizyty w placówkach, infolinia, a także bankowość mobilna i internetowa. Ranking miesięcznika Forbes ocenia usługi bankowe dla firm z segmentu MSP. Badanie jakości obsługi przeprowadzane jest metodą mystery shopper także z instytutem badawczym Kantar Polska.