Fałszywe reklamy w mediach społecznościowych
Przestępcy wykorzystują popularne platformy społecznościowe i publikują fałszywe reklamy podszywające się pod bank.
W ten sposób chcą zachęcić do wejścia na fałszywą stronę banku
Przykładowa wiadomość
Jak się chronić
- Uważaj na fałszywe reklamy w mediach społecznościowych, szczególnie jeśli mówią o niewiarygodnych promocjach, ofertach, inwestycjach.
- Podczas logowania do bankowości Santander internet korzystaj tylko z adresu www.centrum24.pl lub przechodząc z oficjalnej strony banku. Najlepiej dodaj stronę logowania do banku do „Ulubionych”
- Upewnij się, że strona, na której wpisujesz swoje dane do logowania, jest prawdziwa. Zawsze zwracaj uwagę na adres strony.
- Nie otwieraj linków i załączników od nieznanych nadawców, które wzbudzają podejrzenia.
- Jeśli jesteś ofiarą ataku, skontaktuj się z nami natychmiast - 1 9999 (+48 61 81 1 9999)*.
5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień
- Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
- Chroń swoje hasła.
- Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
- Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
- Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to!