Sprzedajesz online? Uważaj na fałszywe SMS-y
Oszuści rozsyłają fałszywe wiadomości, w których podszywają się pod popularny portal sprzedażowy.
Jak wygląda atak
- Przestępcy podszywają się pod duży i znay portal sprzedażowy i piszą o rzekomej blokadzie konta.
- W wiadomości jest link, który prowadzi do fałszywej strony szybkich płatności. Tak może wyglądać wiadomość:
- Oszustom zależy na wyłudzeniu Twoich danych uwierzytelniających do bankowości internetowej: loginu i hasła.
Jak się chronić
- Stosuj zasadę ograniczonego zaufania i zastanów się, czy sytuacja opisana w wiadomości może dotyczyć Ciebie.
- Nie otwieraj linków od nieznanych nadawców. Zwróć uwagę, jak wygląda podejrzany link, bo często nie ma o nic wspólnego z firmą, która jest rzekomym nadawcą.
- Sprawdzaj adres strony, na której się znajdujesz. Szczególnie gdy wpisujesz swoje dane do logowania.
- Czytaj dokładnie wiadomości, które od nas dostajesz, zwłaszcza jeżeli masz wpisać smsKod.
- Jeśli coś Cię zaniepokoi - skontaktuj się z nami. Możesz to zrobić poprzez naszą infolinię – 1 9999 (+48 61 81 1 9999). Opłata za połączenie z infolinią jest zgodna z taryfą danego operatora.
5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień
- Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
- Chroń swoje hasła.
- Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
- Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
- Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to!