Oszuści wysyłają fałszywe SMS-y o konieczności zaktualizowania danych. Nie klikaj w linki i nie podawaj danych do logowania
Oszuści rozsyłają fałszywe wiadomości, w których podszywają się pod nasz bank. Informują w nich o rzekomym ograniczeniu dostępu do Twojego konta.
Jak wygląda oszustwo
• Przestępcy próbują nakłonić Cię do kliknięcia w link
• Gdy to zrobisz, trafisz na fałszywą stronę naszego banku
• Będą próbować nakłonić Cię do podania danych do logowania do bankowości internetowej, nr. telefonu, danych kart płatniczych oraz smsKodów
• W tej sposób możesz stracić pieniądze
Przykład wiadomości
Jak się chronić
• Nie otwieraj linków od nieznanych nadawców. Zwróć uwagę, jak wygląda podejrzany link.
• Sprawdzaj adres strony, na której się znajdujesz. Szczególnie gdy wpisujesz swoje dane do logowania. Pamiętaj, że poprawny adres strony logowania to centrum24.pl.
• Czytaj dokładnie wiadomości, które od nas dostajesz, zwłaszcza jeżeli masz wpisać smsKod.
• Jeśli coś Cię niepokoi — skontaktuj się z nami. Możesz to zrobić poprzez naszą infolinię – 1 9999 (+48 61 81 1 9999). Opłata za połączenie z infolinią jest zgodna z taryfą danego operatora.
5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień
- Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
- Chroń swoje hasła.
- Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
- Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
- Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to!