Fałszywe e-maile o blokadzie karty i dostępu do banku
Oszuści po raz kolejny rozsyłają fałszywe wiadomości, w których podszywają się pod nasz bank.
Przestępcy próbują nakłonić do rzekomej aktywacji karty, a link kieruje do fałszywej strony banku. Jest to sposób do wyłudzenia loginu i hasła do bankowości elektronicznej. W konsekwencji można stracić pieniądze.
Przykładowa wiadomość
Jak się chronić
- Nie otwieraj linków i załączników od nieznanych nadawców, które wzbudzają podejrzenia.
- Upewnij się, że strona, na której wpisujesz swoje dane do logowania, jest prawdziwa. Poprawny adres banku to santander.pl i centrum24.pl
- Jeśli jesteś ofiarą ataku, lub masz jakiekolwiek wątpliwości skontaktuj się z nami natychmiast - 1 9999 (+48 61 81 1 9999)*.
5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień
- Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
- Chroń swoje hasła.
- Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
- Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
- Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to!