Co oznacza przeniesienie konta, czyli rachunku płatniczego
- 1
Poinformujemy o nowym numerze Twojego konta
Wybierz i otwórz w naszym banku konto dopasowane do Ciebie. Powiadomimy Twojego pracodawcę, ZUS, KRUS oraz Urząd Skarbowy. Twoje dochody będą wpływały na nowe konto.
- 2
Przeniesiemy stałe płatności, które robiłeś z dotychczasowego konta
Możemy przenieść wszystkie lub wybrane zlecenia stałe, polecenia przelewu oraz polecenia zapłaty. Od tej pory przeniesione stałe płatności będą realizowane z nowego konta. Na dotychczasowy numer konta nie będą przyjmowane środki.
- 3
Przeniesiemy saldo z dotychczasowego konta
Dotychczasowy bank przeleje Twoje pieniądze na nowo konto.
- 4
Możemy zamknąć dotychczasowe konto za Ciebie
Nie musisz składać wypowiedzenia umowy w dotychczasowym banku – możemy zrobić to za Ciebie.
Co będzie Ci potrzebne
- dowód osobisty, paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość, który przedstawiłeś w dotychczasowym banku
- numer konta w dotychczasowym banku
- adresy instytucji, które chcesz powiadomić o numerze konta w naszym banku, np. pracodawcy, ZUS, Urzędu Skarbowego
- dane wierzycieli (nazwa, adres, identyfikator) oraz identyfikatory płatności, jeśli chcesz przenieść polecenie zapłaty
- nazwa i numer rachunku odbiorcy, jeśli chcesz przenieść zlecenia stałe
Jak przenieść konto
Nie mam u was konta
Złóż wniosek o otwarcie konta. Następnie złóż wniosek o przeniesienie konta w Santander internet, Santander mobile lub w oddziale.
Mam już konto u was
Złóż wniosek o przeniesienie konta w Santander internet, Santander mobile lub w oddziale.
Złóż wniosek w Santander internet Uruchomi się w nowym oknie
Otwórz u nas konto, jeśli jeszcze go nie masz
Wypełnij wniosek i daj nam upoważnienie do działania w Twoim imieniu. Możesz nam zlecić:
- przeniesienie wszystkich lub wybranych zleceń stałych, poleceń zapłaty, poleceń przelewu
- przeniesienie Twoich środków z dotychczasowego konta
- zlecenie zamknięcia Twojego konta w dotychczasowym banku
- zlecenie powiadomienia wybranych instytucji, np. Twojego pracodawcę, ZUS, Urzędu Skarbowego o numerze konta w naszym banku
Przekażemy Twój wniosek do dotychczasowego banku
Twój dotychczasowy bank przekazuje nam informacje potrzebne do przeniesienia konta i usług. Może także wskazać przeszkody uniemożliwiające przeniesienie konta, np. ujemne saldo konta, zaległe opłaty, niezgodność danych.
Przeniesiemy usługi i zrealizujemy dyspozycję zgodnie z Twoim wnioskiem
Ustawimy zlecenia stałe, polecenia zapłaty, polecenia przelewu zgodnie z terminami wskazanymi we wniosku. Powiadomimy wskazane przez Ciebie instytucje o numerze konta w naszym banku w celu przekazywania na nie wynagrodzenia, renty, emerytury itp.
Przeniesienie konta trwa zwykle ok. 2 tygodni i jest bezpłatne
W przypadku przeniesienia salda banki mogą pobierać opłaty związane z takim przeniesieniem, np. za polecenie przelewu.
Pytania i odpowiedzi
Aby przenieść konto osobiste należy wypełnić Upoważnienie Uruchomi się w nowym oknie i Wniosek o przeniesienie rachunku płatniczego Uruchomi się w nowym oknie.
Możesz to zrobić:- w dowolnej placówce banku
- po zalogowaniu się do usług bankowości elektronicznej
Przeniesiemy stałe płatności, które robiłeś z dotychczasowego konta. Możemy przenieść wszystkie lub wybrane zlecenia stałe, polecenia przelewu oraz polecenia zapłaty.
To wystarczy. Byś nie tracił czasu – nasi specjaliści, zgodnie z dyspozycją zamkną konto w poprzednim banku i przeniosą saldo.Więcej informacji można znaleźć w specjalnie przygotowanym Przewodniku dla klienta Uruchomi się w nowym oknie.
Potrzebujesz:
- dowód osobisty, paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość, który przedstawiłeś w dotychczasowym banku,
- numer konta w dotychczasowym banku,
- adresy instytucji, które chcesz powiadomić o numerze konta w naszym banku, np. pracodawcy, ZUS, Urzędu Skarbowego,
- dane wierzycieli (nazwa, adres, identyfikator) oraz identyfikatory płatności, jeśli chcesz przenieść polecenia zapłaty,
- nazwa i numer rachunku odbiorcy, jeśli chcesz przenieść zlecenia stałe.
W niektórych sytuacjach przeniesienie konta może być utrudnione z racji okoliczności związanych z przenoszonym kontem, bądź przetwarzaniem wniosku. Mogą to być np.:
- niezgodność podpisu (jeśli składałeś wniosek papierowy),
- niezgodność danych podanych we wniosku, np. imię, nazwisko, adres, PESEL, data urodzenia,
- niepoprawnie lub nieczytelnie wypełniony wniosek,
- kredyt powiązany z kontem,
- brak środków na pokrycie opłaty za przeniesienie salda w walucie obcej,
- limit zadłużenia,
- ujemne saldo na dotychczasowym koncie,
- blokada na koncie z tytułu nierozliczonej transakcji, np. kartowej,
- zaległe prowizje.
Nie musisz. Jeśli chcesz, aby wynagrodzenie, renta, emerytura itp. wpływały na Twoje konto, powiedz nam o tym, a powiadomimy Twojego pracodawcę lub ZUS. Wyręczymy Cię w formalnościach. Pamiętaj, żeby upewnić się, że pracodawca zrealizował dyspozycję. Sprawdź wniosek o przeniesienie wynagrodzenia/emerytury/renty Uruchomi się w nowym oknie.
Możesz zlecić nam poinformowanie Twojego Urzędu Skarbowego o nowym numerze konta. Wystarczy, że zaznaczysz odpowiednie pole we wniosku o przeniesienie konta lub zgłosisz to doradcy w oddziale. Zajmiemy się tym.
Szczegółowe informacje dotyczące procesu przeniesienia konta z innego banku znajdują się w specjalnie przygotowanym Przewodniku dla klienta Uruchomi się w nowym oknie.
Przeniesienie konta z innego banku trwa ok. 2 tygodnie. To czas potrzebny bankom na wymianę informacji, przeniesienie Twoich zleceń płatniczych (poleceń zapłaty, zleceń stałych) i salda oraz czas, jaki potrzebują firmy – wystawcy faktur, które opłacasz poleceniem zapłaty, na zmianę dotychczasowego numeru konta w swoich systemach. Czas może się wydłużyć, jeżeli wystąpią przeszkody w przeniesieniu konta.
Przeniesienie konta do naszego banku jest bezpłatne. Banki mogą pobierać opłaty związane z przeniesieniem salda, zwłaszcza w przypadku przenoszenia salda w walucie obcej.