Umorzenia subwencji z Tarczy Finansowej PFR 1.0
Wniosek o umorzenie subwencji
Poniżej znajdziesz skrócony opis, w jaki sposób możesz złożyć wniosek o umorzenie i jak PFR go rozpatrzy. Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie internetowej Uruchomi się w nowym oknie
Etap 1: Propozycja PFR
Na 10 dni przed rocznicą wypłaty subwencji w bankowości elektronicznej zobaczysz wniosek, który będzie propozycją przygotowaną przez PFR w oparciu o dane Twojej firmy w ZUS i Urzędzie Skarbowym. Sprawdź, czy dane we wniosku są poprawne. Jeśli nie – skontaktuj się z odpowiednimi urzędami.
Etap 2: Aktywacja wniosku
Twój wniosek aktywujemy w rocznicę wypłaty subwencji. Na jego wysłanie masz na to 10 dni roboczych od aktywacji. Jeśli nie wyślesz wniosku, automatycznie akceptujesz propozycję wniosku, przygotowaną przez PFR.
Etap 3: Decyzja PFR
PFR podejmie decyzję dotyczącą Twojego wniosku w ciągu 25 dni roboczych od dnia rocznicy wypłaty subwencji. Decyzję otrzymasz w Poczcie w bankowości internetowej.
Etap 4: Spłata subwencji
Bezpłatne szkolenia
Polski Fundusz Rozwoju organizuje serię otwartych szkoleń online na temat zasad rozliczania i umarzania Tarczy Finansowej PFR 1.0.
Szkolenia dla przedsiębiorców rozpoczną się 15. kwietnia i będą organizowane codziennie od poniedziałku do piątku. Zapisy trwają od 7. kwietnia na portalu PFR Uruchomi się w nowym oknie
Dodatkowe informacje
Więcej informacji znajdziesz na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju Uruchomi się w nowym oknie
Tarcza finansowa PFR 2.0 dla wybranych branż
Twoja firma musiała ograniczyć działalność w związku z COVID-19? Sprawdź, czy możesz złożyć wniosek o subwencję w ramach Tarczy Finansowej 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju S.A.
Wnioski o subwencję
Wnioski przyjmujemy do 28 lutego 2021 roku.
Kto może skorzystać
O subwencję możesz starać się, jeśli:
-
prowadzisz firmę z jednej z 54 wybranych branż (według PKD),
-
w okresie od kwietnia do grudnia 2020 roku lub od października do grudnia 2020 roku Twoja firma odnotowała spadek obrotów o minimum 30% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2019.
Pozostałe warunki znajdziesz na naszej stronie.
Ważne!
Z programu będą mogły skorzystać także firmy, które otrzymały subwencję z ramach Tarczy finansowej PFR 1.0.
Dodatkowe informacje
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie lub na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju Uruchomi się w nowym oknie.
To nie jest oferta. Materiał ma charakter wyłącznie informacyjny i nie dotyczy produktów i usług Banku. Powyższe informacje powstały w oparciu o materiały dostępne na stronie internetowej Polskiego Funduszu Rozwoju. Wsparcie finansowe (subwencji finansowej) w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0. udziela Polski Fundusz Rozwoju S.A. Zasady i warunki otrzymania oraz zwrotu wsparcia określa Polski Fundusz Rozwoju S.A.
Terminale płatnicze i płatności
Możliwość zdalnego dostarczenia terminala płatniczego
Udostępniamy Ci możliwość zdalnego zamówienia i dostarczenia terminala płatniczego.
Na bieżąco śledzimy sytuację związaną z koronawirusem w naszym kraju. Zauważyliśmy, że zwiększyło się zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi. Dlatego jeżeli chcesz przyjmować płatności za pośrednictwem terminala płatniczego, udostępniamy Ci możliwość zdalnego zamówienia i dostarczenia go bezpośrednio do Twojej firmy.
Jak to działa
- Zamów terminal płatniczy za pomocą formularza kontaktowego Uruchomi się w nowym oknie lub telefonicznie pod numerem .
- Skontaktuje się z Tobą przedstawiciel Elavon, telefonicznie lub mailowo.
- Umowę wyślemy na Twój adres mailowy. Akceptujesz ją zdalnie.
- Zamówiony sprzęt wyślemy kurierem.
- Po odebraniu przesyłki, przedstawiciel Elavon zadzwoni do Ciebie w celu przeszkolenia z obsługi terminala przez telefon.
Co jeszcze proponujemy
Jeżeli zamówisz terminal płatniczy w naszym banku, to:
- w ofercie Polska Bezgotówkowa przez 12 miesięcy możesz skorzystać z terminala całkowicie za darmo,
- dodatkowo w promocji „Dostałem szóstkę” możesz nie płacić za kolejne 6 miesięcy abonamentu za terminal.
Zobacz jakie warunki trzeba spełnić, aby wziąć udział w Programie Polska Bezgotówkowa oraz w promocji „Dostałem szóstkę” na stronie internetowej Uruchomi się w nowym oknie
Zwiększenie limitu płatności na kartach
Dla zwiększenia higieny płatności kartą podnieśliśmy limit płatności z 50 zł na 100 zł bez PINu.
Chroń siebie dodatkowo
- za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
również mobilną kartą Mastercard) - nie dotykaj przycisków terminala w sklepie
- za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
- za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
(również kartą mobilną VISA) - aby podnieść limit do 100 zł bez PINu, zalecamy skorzystanie z bankomatu lub wpłatomatu – wypłać lub wpłać gotówkę lub włóż kartę do terminala i zapłać
- za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
Gdzie i od kiedy skorzystasz
Udostępniliśmy tę funkcję dla wszystkich Twoich kart debetowych i kredytowych.
- Punkty usługo-handlowe będą na bieżąco aktualizować swoje terminale w całej Polsce.
- W najbliższych tygodniach może się zdarzyć, że w jednym sklepie zapłacisz zbliżeniowo za zakupy do 100 zł bez PINu, w innym nie będzie jeszcze to możliwe.
- Jeśli nie chcesz płacić kartą zbliżeniowo, przed zrobieniem zakupów, zapytaj sprzedawcę, czy płatności do 100 zł bez PINu są możliwe w tym sklepie.
Najczęściej zadawane pytania
Wsparcie inFakt
Wraz z naszym strategicznym partnerem, Ogólnopolskim Biurem Rachunkowym inFakt Uruchomi się w nowym oknie, który dostarcza usługę eKsięgowości, chcemy wesprzeć przedsiębiorców i osoby planujące założyć działalność gospodarczą.
inFakt uruchomił infolinię dla naszych klientów, na której odpowiedzą na pytania na temat:
- rządowych rozwiązań osłonowych,
- zasiłków dla przedsiębiorców,
- zdalnej obsługi księgowej.
Możesz napisać na santander@infakt.pl lub zadzwonić pod numer (pon. – sob. w godzinach 7:00-22:00).
Zachęcamy także do zapoznania się z materiałami na blogu inFakt Uruchomi się w nowym oknie.
Uwaga!
inFakt nie udziela wsparcia w zakresie produktów bankowych. Jeśli masz pytania na temat produktów i usług banku, prosimy zadzwonić pod numer
Nowe warunki udzielania Gwarancji de minimis
Zmiana zasad udzielania Gwarancji de minimis przez Bank Gospodarstwa Krajowego.
Co to jest Gwarancja de minimis
Gwarancja de minimis to dodatkowe zabezpieczenie spłaty kredytów: obrotowego, w tym kredytu w rachunku bieżącym, Biznes Ekspres oraz Biznes Ekspres EBI i inwestycyjnego udzielonych w PLN. Jest to jedna z form pomocy, którą udziela Bank Gospodarstwa Krajowego, aby zwiększyć możliwości finansowania dla małych i średnich firm. Jeżeli chcesz dowiedzieć więcej o gwarancji, zobacz szczegóły na stronie BGK Uruchomi się w nowym oknie.
Co się zmienia
W celu ograniczenia negatywnych skutków pandemii COVID-19 dla przedsiębiorców, BGK zmienia zasady obejmowania kredytów gwarancjami. Oznacza to, że:
- zwiększa kwoty gwarancji z 60% do 80 % kwoty kredytu, przy czym łączna kwota gwarancji udzielonych przez BGK jednemu przedsiębiorcy nie może być wyższa niż 3.500.000 zł.,
- znosi opłaty prowizyjne (pobierane przez BGK) za udzielenie gwarancji do 0 %,
- wydłuża maksymalny okresu ważności gwarancji z 27 do 39 miesięcy dla kredytu obrotowego,
- zmiany będą obowiązywać do 31 grudnia 2020 roku lub do odwołania,
- zmiany dotyczą nowych, odnawianych i podwyższanych gwarancji.
Jak to działa
- Skontaktuj się z doradcą mailowo lub telefonicznie i zapytaj o szczegóły. Doradca poinformuje Cię o wszystkich niezbędnych dokumentach.
- Złóż wniosek o kredyt z gwarancją w oddziale banku. Dołącz do niego wniosek o udzielenie gwarancji.
- Rozpatrzymy Twój wniosek i przekażemy decyzję kredytową w wybrany przez Ciebie sposób.
- Umowę podpisz w oddziale, spełnij warunki wypłaty kredytu i korzystaj z dodatkowych środków na swoją działalność.
Wniosek do ZUS przez internet z Profilem Zaufanym
W ramach przeciwdziałania negatywnym skutkom pandemii Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotował różne rozwiązania dla przedsiębiorców.
Jakie wnioski możesz w tej sytuacji złożyć do ZUS
- zwolnienie z płacenia składek za okres marzec – maj 2020 r.,
- odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek,
- świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą,
- świadczenie postojowe dla osób wykonujących umowy cywilnoprawne.
Dowiedz się do jakiego wsparcia się kwalifikujesz
- 1
Zaloguj się
Zaloguj się do bankowości internetowej
- 2
Załóż Profil zaufany
Z paska górnego wybierz zakładkę eUrząd i kliknij Załóż Profil zaufany Uruchomi się w nowym oknie.
- 3
Korzystaj
Wejdź na interesujący Ciebie portal administracji publicznej i załatw swoją sprawę online.
Jak zalogować się do ZUS
Wejdź na stronę PUE ZUS Uruchomi się w nowym oknie
Wybierz opcję logowania Profilem zaufanym przez bankowość elektroniczną — wybierz logo Santander Bank Polska.
Zostaniesz przeniesiony do strony logowania do bankowości internetowej.
Wpisz swój login, hasło do logowania i potwierdź dane swoim narzędziem autoryzacji.
Zostaniesz z powrotem przeniesiony na stronę PUE ZUS.
Jak podpisać wniosek korzystając z bankowości internetowej
Wybierz sposób autoryzacji Podpis ePUAP podczas wypełniania wniosku
Zostaniesz przekierowany na stronę logowania ePUAP — wybierz logo Santander Bank Polska.
Zostaniesz przeniesiony do strony logowania do bankowości internetowej.
Wpisz swój login, hasło do logowania i potwierdź dane swoim narzędziem autoryzacji.
Zostaniesz z powrotem przeniesiony na stronę PUE ZUS.
Jak znaleźć i wysłać wniosek
Instrukcje znajdziesz na stronie ZUS:
- Zwolnienie z płacenia składek za okres marzec – maj 2020 r. Uruchomi się w nowym oknie
- Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składe Uruchomi się w nowym oknie
- Świadczenie postojowe dla osób, które prowadzą działalność gospodarczą Uruchomi się w nowym oknie
- Świadczenie postojowe dla osób, które wykonują umowy cywilnoprawne Uruchomi się w nowym oknie
Zamówienie większej ilości gotówki
Jeżeli chcesz wypłacić większą ilość gotówki
Zrobisz to
- na infolinii pod numerem - (z zagranicy)
- w bankowości elektronicznej iBiznes24 – jeżeli masz takie usługi
- w oddziale
Kwota, którą należy zamówić wcześniej
- dla złotych polskich - powyżej 30 000 PLN
- dla walut obcych - równowartość kwoty 30 000 PLN
Czas
Awizowanie wypłat gotówki z rachunku prosimy zrobić:
- dwa dni robocze przed planowaną wypłatą – jeśli wypłacane będą złotówki
- pięć dni roboczych przed planowaną wypłatą – jeśli wypłacane będą waluty obce (EUR, USD, GBP, CHF)
Opłaty
Jeżeli awizowana wypłata z rachunku firmowego nie zostanie odebrana, to zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji dla Firm, pobierzemy z rachunku prowizję – 0,3% kwoty nie podjętej, jednak nie mniej niż 100 zł.
Uwaga
Jeżeli nie będziemy mogli wypłacić w całości gotówki w walucie awizowanej wypłaty (chodzi szczególnie o końcówki w bilonie walutowym), to pozostałą część kwoty wypłacimy w złotych polskich. Kwotę przeliczymy wg kursu średniego NBP, który obowiązywał w dniu poprzedzającym dzień wypłaty.
W przypadku braku zamówionych nominałów wypłacimy równowartości w innych nominałach.