Pilne!
Ostrzegamy – uważaj na fałszywe wiadomości i wykradanie danych. Więcej na naszej stronie >

Kiedy muszę aktywować kartę do konta

Dzięki karcie do konta możesz robić różne transakcje. Płatności zbliżeniowe, wypłacanie gotówki z bankomatu czy zapłata za zakupy w internecie to tylko przykłady. Jednak zanim zaczniesz używać nowej karty, musisz ją aktywować. Kiedy należy to zrobić? Przede wszystkim wtedy, gdy:

  • otworzysz jedno z naszych kont osobistych i zamówisz, np. kartę debetową.
  • zgłosisz zgubienie lub kradzież swojej karty - wtedy wydamy Ci nową kartę.
  • prześlemy Ci nową kartę, gdy data ważności obecnej w najbliższym czasie się kończy.

Naszą kartę do konta bankowego najlepiej aktywować natychmiast po jej otrzymaniu. Im szybciej to zrobisz, tym lepiej!

Które karty trzeba aktywować

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta – aktywacji wymagają wszystkie karty, które od nas otrzymasz. Dotyczy to więc m.in.: kart debetowych.

Sprawdź też:

Jak aktywować kartę debetową i kredytową

To, jak aktywujesz kartę kredytową (np. Visa Bonus RRSO 22,98%) lub debetową, zależy od Twoich preferencji i potrzeb. Istnieje na to kilka sposobów.

Aktywacja karty podczas pierwszej transakcji w bankomacie

Kartę debetową i kredytową możesz aktywować w jednym z naszych bankomatów.

Wystarczy, że wsuniesz kartę do czytnika, a następnie wybierzesz opcję Aktywacja karty. W kolejnym kroku poprosimy Cię o podanie numeru PIN. I gotowe – od teraz możesz płacić kartą i cieszyć się wszystkimi funkcjonalnościami karty.

Aktywacja karty debetowej i kredytowej przy pomocy terminala

Kartę płatniczą aktywujesz także podczas płatności w sklepie z pomocą terminala. Pamiętaj, że nie może być to płatność zbliżeniowa.

Po zeskanowaniu w kasie wszystkich produktów wsuń kartę do terminala. Następnie podaj numer PIN i poczekaj, aż na urządzeniu wyświetli się komunikat o udanej transakcji. Gdy tylko się pojawi, usuń kartę z terminala. To wszystko!

To może Cię zainteresować: Pytania i odpowiedzi dotyczące kart płatniczych

Aktywacja karty przez bankowość internetową

Kartę możesz aktywować także w naszej bankowość internetowej. Po zalogowaniu się na swoje konto wystarczy, że:

  1. Odwiedzisz zakładkę Finanse.
  2. Klikniesz Karty.
  3. Wybierzesz opcję Aktywuj, a następnie Nadaj PIN.

Aktywacja karty z pomocą naszej e-bankowości zajmie Ci kilka minut i wykonasz ją bez wychodzenia z domu.

Aktywacja karty przez aplikację mobilną

Jak jeszcze możesz aktywować kartę ? W naszej aplikacji mobilnej!

Po zalogowaniu się do aplikacji:

  1. Wybierz kartę, którą chcesz aktywować.
  2. Kliknij ikonę Aktywuj kartę.
  3. Nadaj nowy PIN do karty.

Od tego momentu możesz wykonywać różne transakcje z pomocą karty – także te zbliżeniowe.

Jak nadać PIN do nowej karty

Numer PIN nadasz w trakcie aktywacji karty płatniczej, a więc podczas korzystania z:

  • bankomatu,
  • aplikacji mobilnej,
  • bankowości internetowej.

Co więcej, nowy numer PIN do karty ustalisz także podczas rozmowy z naszym konsultantem na infolinii. PIN otrzymasz lub zamówisz też w jednym z naszych oddziałów.

To może Cię zainteresować: Kontakt z doradcami i pomocne wskazówki dla klientów indywidualnych

Co zrobić, gdy zapomnę PIN-u do karty

Jeśli zapomnisz PIN-u do swojej karty, zachowaj spokój – oto co możesz zrobić:

  • skontaktuj się z nami telefonicznie lub osobiście w oddziale,
  • odwiedź naszą aplikację mobilną lub bankowość internetową i nadaj nowy PIN.

Pamiętaj, by nie zapisywać nowego PIN-u w miejscach, do których mogą mieć dostęp osoby trzecie. Kod musi być unikalny i znany tylko Tobie. Więcej informacji o sposobach ochrony swoich pieniędzy i danych osobowych znajdziesz w naszym artykule: 5 zasad bezpiecznego bankowania

Jak odblokować kartę, jeżeli błędnie wprowadzę PIN

Przede wszystkim pamiętaj, że może się to zdarzyć każdemu. Jeżeli wprowadzisz błędnie PIN, a karta zostanie zablokowana, masz kilka opcji na jej odblokowanie.

Po pierwsze, skorzystaj z naszej aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. W przypadku:

  • aplikacji mobilnej odwiedź zakładkę Karty a następnie kliknij Odblokuj kartę,
  • bankowości internetowej odwiedź zakładkę Zarządzanie kartami, a następnie Odblokuj kartę.

By odblokować kartę, możesz skontaktować się z nami poprzez infolinię lub porozmawiać z jednym z naszych doradców w oddziale.

Warto wiedzieć:

Usługa odblokowania karty z błędnie podanego PIN-u jest bezpłatna.

Przeczytaj również: Zastrzeżenie czy blokada karty płatniczej – co wybrać i dlaczego?

Aktywacja karty i nadawanie kodu PIN – podsumowanie

Możesz aktywować kartę płatniczą – debetową i kredytową – na kilka sposoby, w tym przez aplikację mobilną lub bankowość internetową.

W przypadku zablokowania karty lub zapomnienia numeru PIN najważniejszy jest spokój. Zmianę kodu PIN przeprowadzisz tak, jak Ci najwygodniej – przez aplikację, bankowość internetową, infolinię lub w naszym oddziale.

 

zespół Bluerank

RRSO to Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania. Z oferty karty kredytowej mogą skorzystać osoby, które spełniają wymagane przez bank warunki oceny zdolności kredytowej oraz oceny ryzyka kredytowego.

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Artykuł Bluerank został przygotowany na nasze zlecenie. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie tego artykułu. Stan na 5.08.2024 r.

Google Pay to znak towarowy Google Inc. Więcej informacji o Google Pay na https://www.android.com/intl/pl_pl/pay/. 

Apple Pay to znak towarowy firmy Apple Inc. Więcej informacji o Apple Pay na https://support.apple.com/pl-pl/HT208531.

Źródła:

Artykuł opracowano na postawie: https://www.santander.pl/bank-porad oraz https://www.santander.pl/klient-indywidualny (dostęp: 22.05.2024).

Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu dostępne są w oddziałach i na Santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora).

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Karta do konta, Karta Dopasowana to debetowa karta płatnicza.
  • Aplikacja Santander mobile i bankowość internetowa to usługi bankowości elektronicznej.
  • Infolinia to usługa bankowości telefonicznej.