Pilne!
Ostrzegamy – uważaj na fałszywe wiadomości i wykradanie danych. Więcej na naszej stronie >

 przeczytasz w 5 minut

Chętnie używasz aplikacji mobilnej, ponieważ lubisz mieć swoje finanse pod kontrolą i cenisz możliwość płacenia za zakupy bez użycia plastikowej karty czy gotówki? Możesz łatwo i wygodnie zarządzać swoimi pieniędzmi – teraz jest to jeszcze prostsze i szybsze dzięki logowaniu biometrycznemu.

Spis treści:

Logowanie biometryczne - co to jest

Jeszcze do niedawna użytkownicy smartfonów mogli logować się do aplikacji mobilnej banków tylko przy użyciu kodów PIN lub haseł, których musieli uczyć się na pamięć. Dziś jednak bankowanie przez telefon jest o wiele prostsze - pojawiła się wygodniejsza i szybsza metoda logowania, pozwalająca wykorzystywać do autoryzacji transakcji swój odcisk palca lub identyfikację twarzy. Mowa o logowaniu biometrycznym. Jeszcze nie korzystasz z tej opcji? Dowiedz się, jak ona działa i w jaki sposób możesz uruchomić ją w aplikacji Santander mobile.

Logowanie biometryczne to technologia, która umożliwia użytkownikowi logowanie do aplikacji za pomocą indywidualnych cech biometrycznych, takich jak np. odcisk palca czy niepowtarzalny układ twarzy. Oznacza to, że nie musisz przy każdej próbie logowania wpisywać hasła ani PIN-u – pamiętaj jednak, że możemy ich wymagać, jeżeli potrzebna będzie dodatkowa autoryzacja w celu potwierdzenia Twojej tożsamości (np. przy uruchamianiu logowania biometrycznego w Santander mobile na nowym telefonie).

Logowanie biometryczne do aplikacji - dostępne metody

Z logowania biometrycznego do aplikacji Santander mobile możesz skorzystać pod warunkiem, że jesteś naszym klientem i Twój telefon posiada czytnik linii papilarnych (urządzenie z systemem Android) lub Touch ID/Face ID (dotyczy modeli z systemem iOS). Aby się zalogować, dotknij palcem telefon w miejscu czytnika linii papilarnych lub spójrz w przednią kamerę smartfona (jak przy robieniu „selfie”) - to proste i zajmie Ci tylko kilka sekund. Doskonale sobie z tym poradzisz.

Część właścicieli telefonów odblokowuje ekrany swoich urządzeń właśnie przy pomocy logowania biometrycznego – sposób ten zadziała również w aplikacji Santander mobile.

Jeśli masz starszy model telefonu i nie jest on wyposażony w żadną z powyższych technologii, to nie zalogujesz się za pomocą biometrii. Takich urządzeń na rynku jest jednak już coraz mniej.

Logowanie twarzą jako jedna z metod logowania biometrycznego

W przypadku logowania się do aplikacji mobilnej za pomocą logowaia twarzą, systemy biometryczne biorą pod uwagę m.in. odległości pomiędzy poszczególnymi elementami twarzy. Możesz więc zalogować się, gdy masz na twarzy okulary korekcyjne lub czapkę na głowie. Biometria nie zadziała jednak, jeśli system nie będzie mógł przeanalizować wszystkich danych – np. wtedy, gdy część twarzy jest zasłonięta maseczką ochronną (w takiej sytuacji zawsze możesz użyć PIN-u).

Logowanie odciskiem palca

Jeśli masz smartfon umożliwiający odblokowanie urządzenia za pomocą odcisku palca, ta metoda logowania do naszej aplikacji jest właśnie dla Ciebie. Problemu nie stanowią drobne otarcia czy zadrapania. Palec jednak powinien być suchy – w przeciwnym wypadku system może mieć problem z dokładnym odczytem obrazu linii papilarnych. Pamiętaj, że każdy palec ma inny układ linii – do logowania możemy używać tylko jednego z nich.

Dlaczego warto korzystać z logowania biometrycznego do aplikacji Santander mobile

Zalogowanie się do aplikacji Santander mobile trwa dosłownie chwilę. Nie ma ryzyka błędu podczas wpisywania hasła, a co za tym idzie – zablokowania aplikacji w momencie, gdy jest potrzebna. Za pomocą logowania biometrycznego zaloguje się właściciel konta, który nie musi się martwić, że ktoś podejrzy cyfry wpisywane przez niego podczas logowania. Dzięki temu możesz szybko zalogować się, by podejrzeć stan swoich środków, zrobić przelew, zapłacić ratę kredytu i podejrzeć środki zgromadzone na celu w ramach usługi Moje cele.

Za sprawą biometrii zyskujesz m.in. wygodę - przelewy możesz potwierdzać w aplikacji jeszcze szybciej niż np. kodami SMS. Co więcej, powiadomienia autoryzacyjne są bardzo czytelne, dzięki czemu dobrze widzisz, jaką transakcję (i na jaką kwotę) potwierdzasz. Biometria to także szybkie rozwiązanie - nie musisz przepisywać SMS-ów - jedynie wykorzystujesz telefon, zatwierdzając transakcję odciskiem palca lub twarzą. To komfortowa i prosta opcja dla każdego, kto ceni sobie nowoczesne rozwiązania na miarę XXI wieku.

Jak autoryzować płatności danymi biometrycznymi

W naszej aplikacji swoje dane biometryczne możesz wykorzystać nie tylko do logowania się, ale również do autoryzowania przelewów, zakupów w Internecie, itd. Zasada działania biometrycznej autoryzacji jest taka sama jak w przypadku logowania: zamiast PIN-em do aplikacji, przelew potwierdzasz odciskiem palca lub za pomocą systemu rozpoznawania twarzy.

Korzystanie z logowania biometrycznego jest niezwykle proste. Przykładowo, jeśli zechcesz zrobić przelew w bankowości internetowej, musisz potwierdzić go w aplikacji. Jeśli będziesz mieć włączone powiadomienia, od razu po tym, jak zlecisz przelew, otrzymasz powiadomienie na telefon. Kliknij w nie, a natychmiast przeniesiemy Cię do ekranu mobilnej autoryzacji. Wtedy (zgodnie z tym, z jakiego urządzenia korzystasz) wystarczy, że potwierdzisz przelew odciskiem palca lub biometrią twarzy i gotowe.

Jeżeli nie masz włączonych powiadomień, jedyna różnica będzie polegać na tym, że najpierw musisz włączyć aplikację Santander mobile, a gdy już to zrobisz, automatycznie przeniesiemy Cię do ekranu mobilnej autoryzacji, gdzie potwierdzisz transakcję.

Co do zasady, korzystanie z mobilnej autoryzacji i logowania biometrycznego jest intuicyjne i proste - wystarczy, że będziesz postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie swojego urządzenia.

Jak włączyć biometrię w Santander mobile

Aby włączyć logowanie biometryczne w aplikacji, zaloguj się do Santander mobile. Następnie przejdź do Ustawienia --> Ustawienia bezpieczeństwa --> Biometria. Gdy już to zrobisz, wystarczy, że zatwierdzisz biometrię jako aktywną.

Pamiętaj, że uruchomienie biometrii w Santander mobile nie oznacza, że możesz całkowicie zapomnieć o PIN-ie. W przypadku niektórych operacji możemy Cię prosić o użycie 4-cyfrowego kodu PIN. Twój PIN do mobilnej autoryzacji wciąż jest aktywny. Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz zalogować się biometrią, zrób to tak, jak do tej pory – po prostu podaj PIN.

Śmiało korzystaj z biometrii i zatwierdzaj swoje /płatności. To proste, szybkie i bezpieczne. Wiele jednak zależy od Ciebie. Stosuj 5 zasad bezpiecznego bankowania i ciesz się możliwościami, jakie daje logowanie z wykorzystaniem cech biometrycznych.

zespół Bleurank

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Artykuł Bluerank został przygotowany na nasze zlecenie. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie tego artykułu. Stan na 13.11.2023 r.

Rachunek Moich celów to rachunek do celowego oszczędzania. Usługa jest dostępna w Santander online.

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Aplikacja Santander mobile/ Santander mobile/ bankowość internetowa – to usługa bankowości elektronicznej

  • Przelew to polecenie przelewu wewnętrznego