przeczytasz w 4 minuty

Często ostrzegamy przed oszustami, mówimy o sposobach ich działania oraz o tym, jak się przed nimi chronić. Przestępcy mogą podszywać się np. pod pracowników banku. Wykorzystują do tego różne metody manipulacji, np. vishing czy spoofing.

Spis treści:

Sprawdź czy dzwoni nasz doradca

Zastanawiasz się skąd mieć pewność, że dzwoni do Ciebie doradca z naszej infolinii? Teraz sprawdzisz to w naszej aplikacji! Bez konieczności dodatkowej identyfikacji potwierdzisz swoją tożsamość również, gdy to Ty dzwonisz na naszą infolinię 19999 (opłata zgodnie z taryfa operatora).

Możesz zadzwonić do nas także bezpośrednio z naszej aplikacji – po połączeniu wiemy już kto do nas dzwoni. Funkcja będzie dostępna w najnowszej wersji aplikacji dostępnej w sklepie App Store i Google Play. Ze względu na bezpieczeństwo, nie pobieraj aktualizacji z innych źródeł. Zwróć uwagę na dostawcę aplikacji – pamiętaj, jest nim wyłącznie Santander Bank Polska.

 

Dzwonisz do nas z aplikacji mobilnej

Dzwonisz na naszą infolinię 19999

My dzwonimy do Ciebie z infolinii

Możesz połączyć się z nami bezpośrednio z aplikacji, przez zakładkę Pomoc i kontakt.
Dzięki temu jest bezpiecznie, a Ty oszczędzasz czas na podawaniu danych, bo po połączeniu już wiemy kto dzwoni.

Jeśli zadzwonisz do nas na 19999 i Twój numer jest nam znany, to w aplikacji mobilnej automatycznie otrzymasz wiadomość push. Doradca również ma możliwość wysłania powiadomienia, gdyby push nie dotarł. Potwierdzenie przez Ciebie przez Mobilną autoryzację oznacza identyfikację  - wiemy kto do nas dzwoni.

Doradca infolinii będzie mógł zainicjować identyfikację Mobilną autoryzacją. Otrzymasz push z potwierdzeniem imienia i nazwiska doradcy. Po potwierdzeniu Mobilną autoryzacją możesz kontynuować rozmowę bez konieczności dodatkowej identyfikacji.

 

Wprowadzamy tę funkcję, aby:

  • połączenia były jeszcze bardziej bezpiecznie - szczególnie wtedy, gdy my dzwonimy do Ciebie,
  • kontakt z nami był wygodniejszy  - dzięki szybkiej i  prostej identyfikacji przez aplikację,
  • weryfikacja tożsamości była dostosowana do współczesnych standardów bezpieczeństwa.

Mobilna autoryzacja – do czego będzie potrzebna

 

Mobilna autoryzacja będzie wykorzystana do potwierdzenia tożsamości klienta podczas połączenia przychodzącego i wychodzącego na infolinii 19999. Możesz korzystać z tej opcji, jeśli masz:

  • aktywną aplikację mobilną,
  • usługi Santander Online są ze statusem aktywnym,
  • wskazaną Mobilną autoryzację jako zdefiniowane narzędzie autoryzacji.

Więcej o tym sposobie autoryzacji znajdziesz na naszej stronie.

Vishing i spoofing – dowiedz się więcej o tych sposobach manipulacji

 

Przestępcy potrafią nie tylko podszywać się pod kogoś (vishing), ale także pod numer telefonu, z którego dzwonią (spoofing). 

Może się więc zdarzyć, że na ekranie Twojego smartfona pojawi się numer, który należy np. do banku, organów ścigania albo jest zapisany w Twoich kontaktach, i jako taki wyświetli sie na Twoim telefonie. Nie zawsze oficjalne źródło faktycznie nim jest, dlatego warto zachować czujność, a przede wszystkim zdrowy rozsądek.

Oszust, aby uzyskać Twoje dane, może też podawać się np. za pracownika. Pod pretekstem weryfikacji poprosi Cię o podanie imienia i nazwiska, numeru PESEL, a czasem też loginu i hasła do konta. Jeśli uzyska te dane, to może mieć dostęp do Twojego konta i nie tylko wypłacić z niego środki, ale też wziąć na Ciebie kredyt.

Jak się chronić

Poniżej kilka wskazówek, które mogą ochronić Cię przed utratą oszczędności.

  • Gdy zadzwoni do Ciebie osoba, która podaje się za pracownika banku i masz chociaż cień wątpliwości, czy to prawda postaraj się zachować spokój. Nie działaj pod presją czasu. nie wykonuj jej poleceń, tylko się rozłącz, a następnie skontaktuj się z nami.
  • Samodzielnie wybierz numer na klawiaturze telefonu albo zadzwoń bezpośrednio z aplikacji. Poproś doradcę o potwierdzenie tożsamości przez aplikację mobilną.  W ten sposób łatwo sprawdzisz, czy osoba, która do Ciebie zadzwoniła, mówiła prawdę.
  • Nasi doradcy nie proszą o podawanie loginów i haseł do konta lub innych wrażliwych danych. Jeśli ktoś do Ciebie zadzwoni z taką prośbą, rozłącz się i powiadom nas o tym.

Pamiętaj, że oszuści są coraz bardziej przebiegli i stosują coraz sprytniejsze metody, aby wyłudzać dane lub pieniądze. Zachowaj czujność i stosuj 5 zasad bezpiecznego bankowania . To pomoże ci uchronić się przed cyberprzestępcami.

 

zespół Santander Bank Polska

Aplikacja Santander mobile ułatwi Ci codzienność!


Szybkie logowanie

Loguj się do aplikacji jeszcze szybciej - PINem mobile lub za pomocą odcisku palca Touch ID.

Moje cele w aplikacji

Wybierz swój cel i odkładaj pieniądze zgodnie z Twoim rytmem życia: automatycznie, końcówkami transakcji, samodzielnie

BLIK

Wypłacaj gotówkę z bankomatów i przelewaj kasę na numer telefonu.

Szybki podgląd

Trzymaj finanse zawsze pod kontrolą - sprawdzaj dostępne środki i ostatnią transakcję jeszcze przed zalogowaniem.

Bilety, parkingi, taksówki

Kupuj bilety komunikacji miejskiej, opłacaj strefę parkowania i zamawiaj taksówki.

Płatności telefonem

Płać telefonem jak chcesz – BLIKIEM zbliżeniowym, Apple Pay lub Google Pay.

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie tego artykułu. Stan na 15.10.2024 r.


Wyjaśnienie pojęć i definicji usług reprezentatywnych, które dotyczą rachunku płatniczego i są w tym materiale, są na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku i pod numerem infolinii 1 9999 – opłata zgodna z taryfą danego operatora.

  • Aplikacja Santander mobile, aplikacja mobilna to usługa bankowości elektronicznej.
  • Infolinia to usługa bankowości telefonicznej.