Pilne!
Ostrzegamy – uważaj na fałszywe wiadomości i wykradanie danych. Więcej na naszej stronie >

 przeczytasz w 4 minuty

Nowoczesne autostrady sprawiają, że podróże w odległe zakątki Polski są szybsze, bezpieczniejsze i bardziej przyjemne. Jednak w wakacje, długie weekendy czy święta kierowcy tracą czas w korkach. Tworzą się one przy bramkach na autostradach, gdzie pobierane są opłaty za przejazd. Na szczęście możesz tego uniknąć i korzystać z Autopay w aplikacji Santander mobile.

Spis treści:

Co to jest Autopay

Autopay automatycznie pobiera opłaty za przejazdy autostradą. Dlaczego kierowcy tak chwalą sobie tę usługę? Bo bardzo skraca czas spędzony przy bramkach na autostradzie. Osoby, które korzystają z bramek w sposób standardowy, muszą wykonać kilka czynności. Najpierw otrzymują bilet, a przy kolejnych bramkach uiszczają opłatę (kartą lub gotówką) i czekają na otwarcie szlabanu. Jak łatwo się domyślić, tworzą się przez to korki. Aby oszczędzać swój czas, warto dowiedzieć się, jak działa Autopay i korzystać z tej funkcji w Santander mobile na autostradach A1 oraz A4.

Gdzie działa Autopay

Z tą usługą zapłacisz automatycznie z konta w Santander za przejazd płatnymi odcinkami autostrady: A1 (Toruń-Gdańsk) i A4 (Kraków-Katowice).

Jak korzystać z Autopay na bramkach autostradowych

Rejestrujesz swój pojazd w Autopay w swojej aplikacji Santander mobile. Możesz to zrobić, jeszcze zanim wyruszysz w podróż. Gdy podjeżdżasz do bramki autostradowej, kamery automatycznie odczytują numer rejestracyjny Twojego samochodu. Opłatę za przejazd system automatycznie pobiera z twojego konta po zakończonym przejeździe, nie musisz potwierdzać płatności w aplikacji. Szlaban otwiera się i możesz jechać dalej. Przejazd przez bramkę, zajmuje dosłownie kilka sekund. Ponadto dla kierowców, którzy korzystają z Autopay, przeznaczone są osobne bramki.

Kto może korzystać z Autopay w Santander mobile

Z Autopay mogą korzystać nasi klienci, którzy są pełnoletni, mają konto osobiste lub firmowe w PLN i korzystają z aplikacji Santander mobile. Aby uruchomić usługę Autopay, zarejestruj dane pojazdu. Wpiszesz je w aplikacji mobilnej Santander w:

  • Twoich skrótach
  • sekcji „Transport, Bilety, Usługi”
  • wybierz Autopay

Jak zarejestrować się do Autopay w Santander mobile

Nasza aplikacja mobilna przeprowadzi Cię przez rejestrację w Autopay krok po kroku. Wystarczy podać dane auta (m.in. marka, model, kategoria, numer rejestracyjny). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać kilka pojazdów (np. motocykl i samochód). Jeśli korzystałeś wcześniej z osobnej aplikacji Autopay, również możesz zarejestrować swój pojazd przez aplikację Santander mobile i płacić za przejazdy z konta Santander. Gdy będziesz się rejestrować, podaj te same dane, co wcześniej w systemie Autopay. Konta zsynchronizują się, a w Autopay w Santander Mobile będą wszystkie numery rejestracyjne pojazdów, które kiedykolwiek były przez Ciebie rejestrowane. Wybierz i potwierdź konto, z którego będą pobierane opłaty. Wyraź zgodę na blokadę kwoty 1 grosz. Kwotę usługa pobierze automatycznie i zwróci Ci po zakończeniu rejestracji. To wszystko – możesz wybrać się w trasę! W aplikacji Santander mobile sprawdzisz również historię swoich przejazdów z Autopay.

Aplikacja Santander mobile – dla zmotoryzowanych i nie tylko

Aplikacja Santander mobile przydaje się nie tylko ze względu na możliwość korzystania z Autopay. Kierowcy mogą dzięki niej zapłacić w wybranych miastach za parking nie szukając parkometru. Gdy zajdzie taka potrzeba, mogą zostawić zepsuty samochód pod domem i wezwać taksówkę. Za kurs zapłacą w aplikacji – bezpośrednio z konta, bez potrzeby wyjmowania gotówki czy karty płatniczej. Kierowcy, którzy nie chcą się przemieszczać samochodem, mogą przesiąść się do komunikacji miejskiej. W Santander mobile można kupić bilet na tramwaj czy autobus (wcześniej upewnij się z listy miast Uruchomi się w nowym oknie, w którym z nich taki bilet możesz opłacić w aplikacji). To szczególnie wygodne w obcym mieście – można zapomnieć o szukaniu kiosku lub biletomatu i udać się na przystanek.

 

Zespół Bluerank

Aplikacja pomaga w codziennych sprawach

Dopasuj do siebie
powitanie, logowanie, tapeta
Używaj trybu dyskretnego
ukryj stan konta w miejscach publicznych
Korzystaj z BLIKA
płać, wypłacaj i przelewaj na telefon
Kupuj i płać
za: bilety, parkingi, autostrady,
kwiaty, taksówki
Wymieniaj walutę
w Kantorze Santander 24/7
Oszczędzaj z Moimi celami
określ cel i wygodnie odkładaj

Poznaj aplikację

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Artykuł Bluerank został przygotowany na nasze zlecenie. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie tego artykułu. Stan na 31.05.2023 r.

Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach i na Santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora).

Usługa Autopay jest świadczona przez Autopay Mobility Sp z o.o., która za nią odpowiada.
Autopay Mobility sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Złotej 3/18, 00-019 Warszawa, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000794787, o kapitale zakładowym 2 796 050 PLN, o numerze NIP: 5272898696

Finanteq S.A. Partner Banku z którym Bank zawarł umowę na świadczenie usług w ramach aplikacji Santander mobile - dostawca modułu: Zakupy mobilne (zakładka bilety, parkingi, taxi). Finanteq S.A. z siedzibą w Lublinie, przy ul. Nałęczowska 16, 20- 701 Lublin, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, pod numerem

KRS 0000521114, po numerze NIP 7133087558, o kapitale zakładowym w wysokości 230 000, - PLN opłaconym w całości. 

 

Dodatkowe źródła:

https://autokult.pl/autopay-zamiast-e-toll-na-autostradzie-tak-bedzie-dzialac-alternatywa-rzadowej-aplikacji,6809492809852545a (dostęp: 05.05.23)

https://autopay.pl/gdzie-zaplacisz (dostęp: 05.05.23)

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Konto bankowe to rachunek płatniczy.

  • Aplikacja Santander mobile i bankowość internetowa to usługi bankowości elektronicznej.

  • Infolinia to usługa bankowości telefonicznej.

  • Płatności w internecie, sklepach i aplikacjach to m.in. transgraniczne transakcje płatnicze przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych.

  • Płatność zbliżeniowa BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności zbliżeniowej za pomocą urządzenia mobilnego w ramach Systemu BLIK.

  • Wypłata gotówki BLIK / Wypłata BLIK to transakcja BLIK polegająca na wypłacie środków pieniężnych w bankomacie lub w Terminalu POS, bez użycia karty płatniczej, Wypłata BLIK jest Wypłatą gotówki.

  • Przelew na telefon BLIK / Przelew na telefon to przelew wykonywany na podstawie Dyspozycji, składanej w aplikacji Santander mobile, polegający na przekazaniu środków pieniężnych na konto Odbiorcy zarejestrowanego w Bazie powiązań BLIK i realizowany w czasie rzeczywistym w dniu złożenia Dyspozycji Przelewu, Przelew na telefon BLIK jest Poleceniem przelewu.