Jak zgłosić reklamację?
Elektronicznie
- Santander internet Uruchomi się w nowym oknie
- Połączenie wideo Uruchomi się w nowym oknie
usługa dla osób niesłyszących/ PJM
Telefonicznie
- 1 9999 w Polsce
- +48 61 81 1 9999 z zagranicy
Mówimy w języku ukraińskim
Osobiście
W dowolnym oddziale lub Placówce Partnerskiej banku. Reklamacja może być zgłoszona ustnie lub pisemnie.
Listownie
Santander Bank Polska
Departament Obsługi Reklamacji i Współpracy z Klientami
ul. Kolorowa 8
60-198 Poznańlub na adres dowolnego oddziału lub Placówki Partnerskiej banku.
Potwierdzenie złożenia reklamacji dostarczymy na życzenie.
Zasady i terminy
Reklamacje rozpatrujemy w możliwie najkrótszym terminie. Wiemy, jak ważny jest to dla Was proces.
Ustawowy termin odpowiedzi na reklamację dotyczącej usług wskazanych w art. 3 ustawy o usługach płatniczych (m.in. wykonywanie transakcji płatniczych, wydawanie instrumentów płatniczych), wynosi:
- do 15 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia przez bank.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi termin ten może zostać wydłużony do 35 dni roboczych.
Dla pozostałych reklamacji ustawowy termin rozpatrzenia wynosi:
- do 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zgłoszenia przez bank.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi termin ten może zostać wydłużony do 60 dni kalendarzowych.
Sposób odpowiedzi
Wybierz, jak chcesz otrzymać odpowiedź
Wiadomość w Poczcie w Santander online
Odpowiedź otrzymasz w Poczcie bankowości internetowej i mobilnej Santander online. Wyślemy ją natychmiast po rozpatrzeniu reklamacji.
Listownie
Odpowiedź wyślemy listem na adres korespondencyjny.
Dokumenty
Pewne reklamacje wymagają złożenia dokumentów. Można je pobrać, wypełnić, zeskanować i dołączyć do zgłoszenia. Tak będzie najszybciej!
Karty - Transakcja kartą
Do zgłoszenia dołącz: wydruk z terminala z odrzuceniem transakcji, wydruk z terminala potwierdzający zwrot / anulowanie transakcji, dokument potwierdzający zapłatę inną kartą lub w inny sposób.
W przypadku kwestionowania przewalutowania transakcji dołącz oświadczenie Uruchomi się w nowym oknieKarty - Transakcja wykonana bez naszej wiedzy
O dodatkowe dokumenty, które umożliwią nam rozpatrzenie zgłoszenia możemy poprosić również w trakcie rozpatrywania zgłoszenia.
Do zgłoszenia dołącz podpisane oświadczenie Uruchomi się w nowym oknie
Odwołania
Jeśli nie zgadzasz się z naszym stanowiskiem lub chcesz wnieść dodatkowe informacje do rozpatrzonego zgłoszenia, odwołaj się !
od decyzji pracownika rozpatrującego reklamację – do dyrektora jednostki rozpatrującej reklamację:
- pisemnie na adres jednostki wskazany w otrzymanej odpowiedzi,
lub - przez inne dostępne sposoby przedstawione w zakładce "Jak zgłosić reklamację"
- pisemnie na adres jednostki wskazany w otrzymanej odpowiedzi,
od decyzji dyrektora jednostki rozpatrującej reklamację – do Rzecznika Klienta Santander Bank Polska:
- pisemnie na adres:
Rzecznik Klienta
Santander Bank Polska
ul. Kolorowa 8
60-198 Poznań - przez inne dostępne sposoby przedstawione w zakładce "Jak zgłosić reklamację"
- pisemnie na adres:
Pozasądowe rozwiązywanie sporów
Spór pomiędzy konsumentem a bankiem może być rozstrzygnięty polubownie przed Arbitrem Bankowym przy Związku Banków Polskich, o ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 12 000 (a jeżeli dotyczy kredytów hipotecznych 20 000) złotych polskich.
Adres strony internetowej Arbitra Bankowego: https://zbp.pl/dla-klientow/arbiter-bankowy Uruchomi się w nowym oknie
Spór między konsumentem a bankiem w sytuacji nieuwzględnienia przez bank reklamacji konsumenta może być zakończony w drodze pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów przed Rzecznikiem Finansowym, w trybie określonym w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.
Adres strony internetowej Rzecznika Finansowego: https://rf.gov.pl Uruchomi się w nowym oknie
Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr Uruchomi się w nowym oknie
znajduje się platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy o świadczenie usług.