Service Design w projektowaniu działań rozwojowych
Projektując w Banku działania rozwojowe dla pracowników zależy nam aby były one przede wszystkim dostosowane do ich potrzeb. Dlatego do projektowania wykorzystujemy metodologię Service Design. Program Futuro-Przywództwo Przyszłości został zaprojektowany zgodnie z tą metodologią.- Magdalena Polus
Z wykorzystaniem Service Design stworzyliśmy program rozwojowy dla wszystkich menedżerów w Santander Bank Polska. Program Futuro - przywództwo przyszłości realizujemy w banku od III kwartału 2020 roku. W trakcie pandemii dostrzegliśmy potrzebę zapewnienia wsparcia naszym menedżerom w dostosowaniu się do bardzo trudnej sytuacji i wyzwań, jakie przed nimi stoją. Nie chcieliśmy narzucać menedżerom propozycji i mówić, co jest dla nich dobre, dlatego zgodnie z Service Design zapytaliśmy ich o potrzeby:
„Z czym dzisiaj się mierzysz?”
„Co Cię aktualnie dotyka?”
„Co jest dla Ciebie wyzwaniem/ trudem/ problemem?”.
Usłyszeliśmy, co frustruje naszych menedżerów i wspólnie z nimi przygotowaliśmy program. Po to, aby łatwiej było zarządza w sytuacji zmiany.
Tak powstał program Futuro- przywództwo przyszłości. Program oparty jest o dwa kluczowe dla Santander Bank Polska Filary:
- Employee Experience (Doświadczenie Pracownika), które jest jednym z kierunków strategicznych w Banku
- Leadership Commitment (Zobowiązania Przywódcze) naszych Liderów, obowiązujące w całej grupie Santander na Świecie.
Futuro to 5 modułów.
I Doświadczenie pracownika – klucz do zmiany
II Doświadczenie pracownika – potrzeby i emocje
III Doświadczenie pracownika – zwinne podejście do feedbacku
IV Doświadczenie pracownika w obliczu trudnych decyzji
V – równoległy moduł Doświadczenie pracownika – przywództwo na odległość.
Każdy moduł składa się z pre worków, części warsztatowej i post worków. Program realizowany jest w 100 % w formule zdalnej.
Uczestników prowadzi strona Internetowa, na które są zgromadzone wszystkie materiały wspierające proces uczenia się.
Niezwykle ważne jest to, iż w program zaangażowani są przedstawiciele najwyższej kadry menedżerskiej Solaruco, którzy otwierają warsztaty „Przywództwo na
odległość”. Podczas swojego wystąpienia dzielą się swoją perspektywą i swoimi najlepszymi praktykami.
Zgodnie z Service Design nieustanie słuchamy głosu uczestników i modyfikujemy kolejne moduły o zebrane uwagi, wskazówki i potrzeby. Tak, aby dostarczyć działania rozwojowe jak najwyższej jakości.