Przerwa 21/22 lutego Rozwijamy naszą bankowość, dlatego potrzebujemy przerwy. Do 8:00 bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą niedostępne.
Przepraszamy za utrudnienia!

finansiaki
1 h 30 min

Trzy świnki-skarbonki

Nina i Tymek mają swoje skarbonki – każde z nich aż trzy. W jednej trzymają pieniądze na codzienne wydatki, w drugiej oszczędzają na większe zakupy, w trzeciej zaś odkładają pieniądze, którymi się podzielą.

2-3 klasa

Informacje o lekcji

Uczestnicy
Uczniowie w wieku 7 – 9 lat, od 15 do 24 osób

Cele warsztatu

  • nauczenie oszczędzania celowego
  • uświadomienie korzyści płynących z odroczonej gratyfikacji
  • nauczenie zarządzania dostępnym budżetem
  • wprowadzenie pojęć: awers, rewers
  • wyrażenie ekspresji twórczej podczas tworzenia skarbonek
  • integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

Pobierz materiały (ZIP 4.45 MB)

Zobacz, o czym marzą Finansiaki 

  8 minut

Dzisiaj jest dzień wypłaty kieszonkowego. Co z nim zrobią Nina i Tymek: wydadzą, zaoszczędzą czy może podarują komuś innemu? Sprawdźmy….

Zadanie 1

Sklep z zabawkami

  10 minut

Nina i Tymek byli z mamą na zakupach. Przy sklepie z zabawkami zatrzymali się na dłuższą chwilę. Tymon wziął głęboki oddech i jęknął: Rany, jaki on jest czadowy. Mamo, zobacz, dokładnie taki o jakim zawsze marzyłem. 

Zadanie 2

Awers, rewers – zabawa

  7 minut

Nina, Tymek i Dino lubią się ruszać, biegać, podskakiwać i brykać koziołki. Chętnie też bawią się w zgadywanki. Pobawmy się z nimi.

Zadanie 3

Możecie z tym zrobić, co chcecie… 

  20 minut

Mama wręczyła dzieciom po banknocie 20-złotowym i powiedziała, że mogą zrobić z tymi pieniędzmi, co tylko zechcą. Wszystko, co chcę? – zapytał Tymon z niedowierzaniem. Tak – potwierdziła mama. Super! To ja kupię sterowany samochód, robota, jojo, 5 czekolad i komputer – wykrzyknął Tymek. Tymon przystopuj – poprosiła Nina – masz 20 zł. Policz, na co ci to wystarczy, zanim zaczniesz tworzyć listę zakupów.

Zadanie 4

Decyzje, decyzje

  10 minut

Tymon bardzo chciałby robota, ale nie ma aż tyle pieniędzy. Co może zrobić? W sumie całkiem fajne jest też to jojo… Może je kupić i jeszcze zostanie mu 5 złotych. Może też oddać swoje 20 złotych Ninie. Wtedy wystarczyłoby jej na farby. Co jeszcze może zrobić Tymon?

Zadanie 5

Własnoręczne skarbonki 

  35 minut

Nina wpadła na pomysł wykonania trzech świnek skarbonek, które podpisała: WYDATKI, OSZCZĘDNOŚCI, POMOC INNYM. Każda z nich służy do zbierania pieniędzy na inny cel. Ten pomysł spodobał się również Tymonowi. Uznał, że dzięki temu łatwiej będzie mu zarządzać budżetem. Chłopiec zdecydował się jednak na skarbonki w kształcie aut. Zrobił je z pudełek po chusteczkach. Teraz wasza kolej.