Pilne!
Ostrzegamy – uważaj na fałszywe wiadomości i wykradanie danych. Więcej na naszej stronie >

Bezpieczne bankowanie

  

 przeczytasz w 5 minut

W wielu codziennych czynnościach, także podczas korzystania z usług finansowych, kluczowe jest bezpieczeństwo. Pierwszym krokiem do zapewnienia bezpieczeństwa naszych finansów jest świadomość zagrożeń ze strony cyberprzestępców oraz znajomość i stosowanie zasad bezpiecznego bankowania. Bardzo wiele zależy od nas samych. Poniżej znajdziesz wskazówki, które mogą Ci podpowiedzieć jak nie dać się oszukać w różnych sytuacjach życiowych. 

Spis treści:

Życiowe sytuacje

Wsparcie dla Ciebie

Życiowe sytuacje

Dzwoni do Ciebie bank.. ale czy na pewno? Jak zdemaskować oszusta?

Wiele spraw można dziś załatwić przez telefon. Dzwonimy i odbieramy wiele połączeń. Niestety również przestępcy wykorzystują rozmowy telefoniczne, by wyłudzać pieniądze. Dzwoni do Ciebie osoba podająca się za pracownika banku? A może za przedstawiciela służb mundurowych lub.. Twojego dawno niewidzianego krewnego? Podpowiadamy jak rozpoznać oszustów telefonicznych.

Nadajesz i wysyłasz paczki? Opłacasz cykliczne rachunki? Przestępcy podszywają się pod znane firmy

Przestępcy chcą uśpić Twoją czujność i podszywają się pod popularne firmy i instytucje, by wyłudzić pieniądze. Sms z informacją braku możliwości dostarczenia paczki lub o dodatkowej opłacie celnej? E-mail o zaległości w opłatach za prąd lub platformę streamingową? Nie klikaj w załączone linki i nie wpisuj danych na podejrzanych stronach www. Dowiedz się więcej o metodach oszustów.

Interesujesz się inwestowaniem? Uważaj na oszustwa inwestycyjne

Gdy jesteś na etapie życia, w którym zaczynasz budować swoją poduszkę finansową i pomnażać środki, możesz zainteresować się inwestowaniem. Musisz zachować ostrożność, zwłaszcza gdy trafisz na ofertę, która obiecuje pewny zysk z inwestycji. Fałszywi brokerzy mogą próbować nakłonić Cię do zainstalowania oprogramowania, które wykorzystuje zdalny pulpit i w ten sposób wykraść Twoje dane. Mogą też podszywać się pod przedstawicieli znanych firm inwestycyjnych. Podpowiadamy jak wystrzegać się fałszywych inwestycji.

Często kupujesz online? Szukasz okazji i promocji? Uważaj na oszustwa internetowe

Kupowanie przez internet to dla Ciebie sposób na szybsze i tańsze zakupy? Znajdujesz stronę internetową, wybierasz produkt, płacisz przelewem lub BLIKiem i wychodzisz. To proste i wygodne, ale może być niebezpieczne, gdy trafisz na fałszywy e-sklep. Ostrożnie podchodź do superpromocji i loterii wystawianych przez nieznaną firmę. Jakie są zasady bezpiecznych zakupów online? Dowiedz się więcej:

Korzystasz z platform sprzedażowych? Uważaj, możesz paść ofiarą ataku cyberprzestępców

Robisz remont i wyprzedajesz niepotrzebne meble? A może Twoje dziecko wyrosło z ubranek i chcesz zrobić miejsce w szafie? Jest wiele powodów, dla których korzystamy z platform sprzedażowych. Warto poznać metody działania przestępców, którzy chcą wyłudzić wrażliwe dane, by dostać się do środków na Twoim koncie. Dowiedz się więcej:

 

Korzystasz z komputera i wyszukujesz stron z oprogramowaniem? Na co zwrócić uwagę? 

Jeśli często korzystasz z komputera – w pracy i do celów prywatnych, na pewno nie raz zdarzyło Ci się zainstalować na nim programy i aplikacje. Nie każdy z nas jest specjalistą w zakresie technologii, ale każdy może zastosować środki ostrożności zanim narazi na niebezpieczeństwo swoje wrażliwe dane. Sprawdź jak chronić swoje dane osobowe i hasła do bankowości elektronicznej podczas korzystania z komputera.

Jesteś seniorem i nie wiesz jak zacząć bezpiecznie korzystać z banku zdalnie?  A może chcesz tego nauczyć swojego rodzica lub dziadka?

Kiedy będziesz otrzymywać swoją emeryturę na konto może zwiększyć to Twoje bezpieczeństwo finansowe. Korzystanie z karty płatniczej do konta (płatności zbliżeniowe), zamiast gotówki ogranicza też ryzyko, że padniesz ofiarą oszustów, którzy stosują znane metody np. „na wnuczka” czy „na policjanta”. Zawsze warto zachować ostrożność, a szczególnie w sieci. Zobacz jak zacząć korzystać z bankowości internetowej i jakich zasad bezpieczeństwa przestrzegać. 

Wsparcie dla Ciebie

Zobacz poniżej, z jakiego wsparcia możesz skorzystać

Bankowe rozwiązania

Powiązane tematy

  • Edukacja finansowa dzieci

    Dzieci szybko dostrzegają rolę pieniędzy w codziennym życiu i chcą z nich korzystać do własnych celów. Posługiwanie się pieniędzmi to umiejętność tak samo ważna jak prawidłowe odżywianie lub dbanie o zdrowie. Poznaj nasze wskazówki, które mogą Cię wesprzeć w edukacji finansowej dziecka.

  • Obawy finansowe

    Masz obawy dotyczące swojej sytuacji finansowej? Rozumiemy to, dlatego chcemy Ci pomóc. Mamy rozwiązania, które pomogą Ci zapanować nad swoimi finansami. 

     

Szukasz tematu, o którym jeszcze nie napisaliśmy?  

Napisz, jakiej informacji poszukujesz. Rozpoznamy możliwość umieszczenia jej w przyszłości na naszej stronie.
 

Dbaj o bezpieczeństwo i chroń swoje dane. W treści wiadomości nie podawaj takich danych jak: PIN, NIK, PESEL, numery kart. Jeśli chcesz otrzymać informacje, które dotyczą Twoich produktów, skontaktuj się z nami przez Santander internet lub Santander mobile.

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Stan na 31.05.2023 r.
Bank nie ponosi odpowiedzialności za informacje zawarte na tych stronach zewnętrznych wskazanych w treści.

Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach i na Santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora). 

Podmiotem świadczącym usługę CyberRescue jest CyberRescue Sp. z o.o.. z siedzibą w Warszawie, ul. Modlińska 129/U10, 03-186 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000767083, NIP 5242880817 oraz numer REGON 382315147. W celu korzystania z usługi konieczne są akceptacja i złożenie Wniosku dostępnego na stronie https://pl.cyberrescue.me/santander/.

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Konto to rachunek płatniczy.

  • Aplikacja Santander mobile i bankowość internetowa to usługi bankowości elektronicznej

  • Infolinia to usługa bankowości telefonicznej. Opłata za połączenie z infolinią banku zgodna z taryfą danego operatora.

  • SMS to powiadomienie SMS.

Bank nie ponosi odpowiedzialności za informacje zawarte na stronach zewnętrznych wskazanych w tekście.