Aplikacja SoftPOS - jak działa terminal płatniczy w telefonie
przeczytasz w 5 minut
Wzrost zainteresowania płatnościami bezgotówkowymi można było zaobserwować na podstawie badań przeprowadzonych przez Narodowy Bank Polski w 2020 roku. To właśnie wtedy po raz pierwszy w historii, stosunek płatności bezgotówkowych do gotówkowych okazał się wyższy. Płatności odroczone, wirtualne portfele czy BLIK to tylko przykłady rozwiązań dla świata biznesu. Postęp technologiczny pozwolił też zmienić branżę terminali. Poznaj SoftPOS - nowoczesną alternatywę dla przyjmowania płatności kartą!
Spis treści:
Co to jest SoftPOS i jak działa
SoftPOS undefined to aplikacja, którą można pobrać ze sklepu Google Play. Smartfon po uruchomieniu aplikacji zaczyna pełnić funkcję terminala płatniczego. Klient zapłaci dzięki temu za swoje zakupy zbliżeniowo – wystarczy przyłożyć do smartfona kartę, telefon lub zegarek. To rozwiązanie dostępne dla każdego przedsiębiorcy, bez względu na branżę oraz oferowane usługi. Powstało jednak z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach.
Aby terminal w telefonie działał prawidłowo, niezbędny jest smartfon z systemem Android 8.0 lub nowszym, moduł NFC oraz łączność z internetem.
Sprawdź, jak przebiega płatność z aplikacją SoftPOS:
- wpisz na ekranie telefonu lub tabletu kwotę do zapłaty,
- poczekaj, aż klient zbliży kartę, smartfon lub zegarek,
- zobacz, czy klient dostał potwierdzenie zapłaty np. na adres e‑mail.
Wszystko przebiega sprawnie i wygodnie, a pieniądze trafiają na konto następnego dnia roboczego.
Nie musisz martwić się kwestiami bezpieczeństwa. Najwyższe standardy aplikacji SoftPOS potwierdzają certyfikaty Visa i Mastercard. Dane Twoich klientów są bezpieczne – aby potwierdzić transakcję, należy wpisać kod PIN.
Terminal płatniczy w smartfonie zainstalujesz w trzech prostych krokach:
- Wypełnij formularz i zaczekaj, aż nasz doradca się z Tobą skontaktuje.
- Podpisz umowę o terminal płatniczy w smartfonie.
- Zainstaluj w telefonie lub tablecie aplikację SoftPOS.
Pamiętaj, że jeśli chcesz korzystać z naszej aplikacji SoftPOS, musisz mieć u nas konto firmowe undefined.
SoftPOS to sposób na rozwijanie biznesu w nowoczesny, wygodny sposób i wyróżnienie się na tle konkurencji.
Wady i zalety terminalu w telefonie
Główną zaletą aplikacji SoftPOS jest to, że nie musisz mieć przy sobie dodatkowego urządzenia – terminala, aby przyjmować transakcje. Możesz używać jej w dowolnym miejscu - wszędzie tam, gdzie jest dostęp do internetu. Aplikacja pozwala przyjmować płatności w niestandardowych warunkach np. podczas targów, na bazarze czy w taksówce. Korzystanie z niej jest bardzo proste oraz intuicyjne. Taka płatność oznacza małe zaangażowanie po stronie kupującego - wystarczy przyłożyć kartę, telefon lub zegarek i gotowe! Wszystko dzieje się naprawdę szybko, a Twoi klienci nie czekają w kolejkach.
To, co może zachęcać do terminala płatniczego w smartfonie to m.in. jego innowacyjność, ale także niższe miesięczne koszty użytkowania aplikacji w stosunku do kosztów dzierżawy terminala. Warto zwrócić też uwagę na aspekt ekologiczny. Korzystając z terminala SoftPOS, nie potrzebujesz dodatkowego urządzenia – wystarczy, że dotychczasowy telefon lub tablet spełnia wymagania systemowe. Potwierdzenia transakcji nie są drukowane, tylko wysyłane na e‑mail.
Czy aplikacja SoftPOS ma jakieś wady? Terminal płatniczy w telefonie akceptuje wyłącznie transakcje zbliżeniowe. Płatność chipem lub paskiem magnetycznym w tym przypadku nie zadziała. Za pomocą SoftPOS można dokonać płatności kartami Mastercard, Maestro oraz Visa. SoftPOS nie obsługuje kart Amex, Diners, JCB czy Union Pay. Może więc to być problematyczne, jeśli klientami firmy są głównie turyści zagraniczni.
Komu najbardziej przyda się aplikacja SoftPOS
Terminal płatniczy w telefonie świetnie sprawdza się np. podczas festiwali czy kiermaszów. Chętnie korzystają z niego firmy, które są mobilne i działają w ruchu - dotyczy to między innymi kurierów, czy branży transportowej. Na co dzień z taką formą płatności zbliżeniowej możesz też spotkać się w gastronomii i sieciach handlowych.
SoftPOS znany jest też m.in. wśród przedstawicieli jednoosobowych działalności gospodarczych. Fryzjerzy, punkty usługowe, czy osoby które świadczą usługi kosmetyczne lub medyczne doceniają szybkość oraz łatwość transakcji.
Terminal może też przydać się osobom, które chcą zarobić, realizując swoje pasje. Chodzi o rękodzieła, ogrodnictwo i całą branżę kreatywną.
SoftPOS a Program Polska Bezgotówkowa
Program Polska Bezgotówkowa powstał z inicjatywy Związku Banków Polskich, sektora publicznego, agentów rozliczeniowych i organizacji płatniczych. Głównym zadaniem jest propagowanie płatności bezgotówkowych. Ze wsparcia mogą skorzystać nowi przedsiębiorcy lub ci, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie mieli umowy o terminal z żadnym agentem rozliczeniowym.
W ramach Programu Polska Bezgotówkowa możesz liczyć na:
- 0 zł przez 12 miesięcy za abonament w Programie Polska Bezgotówkowa,
- 0 zł prowizji za transakcje kartami Visa i MasterCard przez 12 miesięcy (lub do 100 000 zł obrotu) w Programie Polska Bezgotówkowa.
Postaw na rozwój swojego biznesu i podążaj za trendami oraz płatniczymi przyzwyczajeniami klientów!
zespół Bluerank
Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Artykuł Bluerank został przygotowany na nasze zlecenie. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje, które podejmiesz na jego podstawie.
Stan na 09.08.2023 r.
Dodatkowe źródło:
- https://infin.gov.pl undefined (dostęp: 23.06.2023 r.)
- https://www.rp.pl undefined (dostęp: 23.06.2023 r.)
- https://finanse.gazetaprawna.pl undefined (dostęp: 23.06.2023 r.)
- https://polskabezgotowkowa.pl undefined (dostęp: 23.06.2023 r.)
Organizatorem programu Polska Bezgotówkowa jest Fundacja Polska Bezgotówkowa. Regulamin programu dostępny jest na stronie polskabezgotowkowa.pl. Santander Bank Polska współpracuje z Elavon Financial Services Designated Activity Company. Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu oraz regulamin promocji dostępne są w placówkach Banku oraz pod numerem 61 885 17 41 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Polecenie stanowi przekazanie informacji o podmiocie zainteresowanym ofertą Elavon w wyniku rozmowy klienta zainteresowanego ofertą z doradcą lub konsultantem infolinii.
Elavon Financial Services Designated Activity Company (Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością o Wyznaczonym Przedmiocie Działalności) Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 17, 02-515 Warszawa, zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 287836, numer REGON 300649197, NIP 2090000825, kapitał zakładowy Elavon Financial Services Designated Activity Company 6.400.001,00 euro. Elavon Financial Services DAC prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą Elavon Merchant Services i podlega nadzorowi Centralnego Banku Irlandii.
Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu dostępne są w placówkach banku oraz na: santander.pl.