przeczytasz w 4 minuty

Rośnie liczba Polaków, którzy stają się ofiarami internetowych oszustów. Cyberprzestępcy opracowują nowe metody wyłudzania loginów, haseł i innych danych, dzięki którym uzyskują dostęp do banków, poczty e-mail czy portali społecznościowych1. Czy można ustrzec się przed kradzieżą danych i pieniędzy z rachunku bankowego? Tak, kiedy dbamy o swoje bezpieczeństwo! Dowiedz się, jak działa usługa CyberRescue i w jaki sposób możesz dzięki niej uniknąć problemów i nie dać się oszukać w sieci.

 

Spis treści:

Cyberprzestępczość: jakie zagrożenia czekają na Ciebie w internecie?

Internet ułatwia nam życie. Możemy zrobić zakupy, załatwiać sprawy urzędowe czy zlecać wykonie przelewu za pomocą kilku kliknięć. To wygoda i ogromna oszczędność czasu. Jednak musimy mieć świadomość, że nowe technologie niosą za sobą zagrożenia, o których możemy nie zdawać sobie sprawy. Cyberprzestępczość może przybierać różne formy.

Cyberprzestępcy czyhają na pieniądze internautów. Czasami podszywają się pod ich znajomych lub rodzinę i proszą o przelew, na przykład po rzekomym wypadku. Niektórzy oszuści tworzą strony internetowe, które do złudzenia przypominają na przykład oficjalne serwisy bankowe. Na tych stronach nieświadomi internauci podają swoje loginy i hasła do kont. Cyberprzestępcy podszywają się też pod urzędy i firmy i wysyłają swoim ofiarom „pilne” wiadomości. Po kliknięciu w nią na komputer (lub smartfona) ściąga się szkodliwe oprogramowanie, które wyłudza dane. Internetowi oszuści przejmują również profile na portalach społecznościowych. Tworzą fałszywe sklepy internetowe, próbują pozyskać prywatne zdjęcia i szantażować lub nękają swoje ofiary niechcianymi wiadomościami. Dlatego jeśli korzystasz z internetu, zachowuj czujność i dwa razy zastanów się przed udostępnieniem ważnych informacji.

Czym jest usługa CyberRescue?

To całodobowe wsparcie specjalistów od bezpieczeństwa w sieci. Gdy korzystasz z CyberRescue Uruchomi się w nowym oknie, możesz liczyć na pomoc eksperta, który pomoże między innymi w przypadku kradzieży pieniędzy z Twojego wirtualnego portfela. Możesz się do niego zwrócić, kiedy cyberprzestępcy ukradną Twoją tożsamość, wyłudzą kredyt na Twoje nazwisko i w przypadku innych zagrożeń online. Drużyna CyberRescue pomoże Ci też ustrzec się przed oszustwami. Podpowie, jak zapobiec wyciekom danych, sprawdzi dla Ciebie „podejrzane” wiadomości, które otrzymasz. Zweryfikuje e-sklepy i sprzedawców, u których robisz zakupy online. Dodatkowo przejdzie z Tobą krok po kroku procedury zabezpieczenia Twoich urządzeń.

Jak skorzystać z usługi CyberRescue?

Włącz CyberRescue w naszej bankowości internetowej Uruchomi się w nowym oknie i bądź zawsze krok przed cyberprzestępcami, aby nie dać się oszukać! Jeśli chcesz skorzystać z usługi, możesz aktywować ją w Santander internet - zakładka Usługi partnerów.

Kto powinien skorzystać z usługi CyberRescue?

Im mniej wiesz o metodach działań cyberprzestępców, tym większe ryzyko, że wykorzystają to internetowi oszuści. Wsparcie specjalistów CyberRescue przyda Ci się na każdym etapie aktywnego korzystania z sieci! Niezależnie od tego z jakiego sprzętu korzystasz. Cyberprzestępcy wiedzą, jak wyłudzić od Ciebie dane, które ułatwią im dostęp do Twojego konta w banku. A także, jak wyłudzić Twoje loginy i hasła. Specjaliści z CyberRescue podpowiedzą Uruchomi się w nowym oknie, jak chronić się przed próbami wyłudzeń i jak zabezpieczyć profile w portalach społecznościowych. Pomogą skutecznie zadbać o prywatność swoich danych. Zweryfikują dla Ciebie wiarygodność stron internetowych, na których podajesz wrażliwe informacje. Możesz liczyć na pomoc ekspertów, jeśli będziesz dochodzić swoich praw, gdy doszło do cyberprzestępstwa. W razie kradzieży telefonu przygotują za Ciebie zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa na policję. Mogą też zdalnie zablokować smartfon i wykasują jego dane. Zamieszczą w nim także informację o tym, że jest kradziony. Jeśli internetowy sprzedawca nie wyśle Ci kupionej rzeczy, ekspert sporządzi za Ciebie reklamację. On zadba również, aby kupiony towar dotarł do Ciebie lub Twoje pieniądze wróciły na konto internetowe Uruchomi się w nowym oknie.

Pamiętaj, że metod działania cyberprzestępców wciąż przybywa. Wsparcie ekspertów pozwoli Ci poczuć się bezpieczniej w świecie online.


1  https://cert.pl/uploads/docs/Raport_CP_2021.pdf z dn. 30.08.2022 r.

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje, które podejmiesz na jego podstawie.
Stan na 23.11.2022 r.


Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu dostępne są w placówkach banku oraz na santander.pl. Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na santander.pl/PAD.

  • Konto bankowe to rachunek płatniczy.
  • Bankowość internetowa to usługa bankowości elektronicznej.

Usługa „Pakiet bezpieczeństwa w sieci” jest bezpłatna przez 12 miesięcy w promocji, od kiedy włączysz tę usługę. Szczegóły dotyczące usługi zapisaliśmy w Regulaminie promocji świadczenia usługi CyberRescue. Podmiotem, który świadczy usługę CyberRescue jest CyberRescue Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Modlińska 129/U10, 03-186 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000767083, NIP 5242880817 oraz numer REGON 382315147.