Zmiana Regulaminu zarządzania PPK i Regulaminu prowadzenia PPK
Santander Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna, informuje o zmianie Regulaminu zarządzania Pracowniczego Planu Kapitałowego Santander PPK SFIO (dalej: „regulamin zarządzania PPK”) i Regulaminu prowadzenia Pracowniczego Planu Kapitałowego Santander PPK SFIO (dalej: „regulamin prowadzenia PPK”).
Zmiany wchodzą w życie w dniu 17 marca 2023 roku.
Od tego dnia będzie obowiązywać jeden wspólny regulamin dla pracodawców i pracowników, który połączy postanowienia wcześniejszych: regulaminu zarządzania PPK i regulaminu prowadzenia PPK. Połączony regulamin będzie się nazywał: Regulamin zarządzania i prowadzenia PPK w Santander PPK SFIO (dalej: “regulamin”).
Upraszczamy również język regulaminu - chcemy żeby nasze regulacje były jasne i przyjazne zarówno dla pracodawców, jak i pracowników.
Pozostałe zmiany regulaminie:
- Zmieniamy sposób informowania o zmianie regulaminów (zmiana par. 33 ust. 2 regulaminu prowadzenia PPK – aktualnie pkt 178 regulaminu):
- informację o kolejnych zmianach regulaminów pracownicy otrzymają za pośrednictwem serwisu PPK dla pracowników (STI24),
- po zalogowaniu do STI24 pracownicy otrzymają komunikat, w którym opiszemy zakres i termin zmiany,
- informację zamieścimy również jak do tej pory na stronie Santander.pl/TFI,
- nie będziemy już wysyłać pracownikom informacji o zmianie regulaminów e-mailem,
- pracodawca otrzyma informację o zmianie regulaminu e-mailem w przypadku zmian powodujących zmianę zakresu jego uprawnień lub obowiązków.
- Dodaliśmy adres biura Santander TFI w Poznaniu, w którym, oprócz warszawskiego biura TFI, pracownicy mogą również składać zlecenia - Pl. Wł. Andersa 5, 61-894 Poznań (zmiana par. 25 ust. 1 regulaminu prowadzenia PPK i par. 27 ust. 1 regulaminu zarządzania PPK – aktualnie pkt 136 regulaminu).
- Zmieniamy zasady wygaśnięcia umowy o prowadzenie PPK i zamykania rejestrów PPK (zmiana par. 34 ust. 2 regulaminu prowadzenia PPK – aktualnie pkt 192 regulaminu):
- dodajemy 12 miesięczny okres od wystąpienia zdarzenia do zamknięcia rejestru,
- po zwrocie będziemy zamykać rejestr tylko jeśli otrzymamy informację, że uczestnik nie jest już pracownikiem dotychczasowego pracodawcy lub jeśli pracodawca rozwiązał z nami umowę o zarządzanie PPK,
- będziemy zamykać rejestr również po śmierci uczestnika, jeśli nie będzie na nim środków.
Poniżej Regulaminy: