Sposób na budowanie marki firmy? – kilka słów o PowerUp
Każdy pracownik jest wizytówką firmy. Dlatego w Santander Bank Polska uruchomiliśmy program wewnętrznych Ambasadorów, którzy swoimi działaniami promują pracodawcę. Sprawdź, co kryje się pod hasłem PowerUp – Patrycja Lipińska
Skąd pomył na wdrożenie programu?
Wiele organizacji stara się budować swój wizerunek pokazując inicjatywy, które realizują dla swój pracowników lub przedstawiając życie organizacji „od kuchni”. Jednak czy takie działania wystarczą, aby przyciągnąć do firmy potencjalnych klientów lub kandydatów?
Każdy pracownik z pierwszym dniem pracy staje się na swój sposób ambasadorem marki pracodawcy. Dobra praktyką jest wdrożenie programu dla wewnętrznych Ambasadorów marki, którzy pomogą budować i promować wizerunek pracodawcy. W Santander Bank Polska powstał program #PowerUp. Program ma na celu wzmocnić marki firmy na podstawie działań pracowników. Ambasadorzy promują obszary, w których posiadają pewną wiedzę, którymi interesują się prywatnie lub zawodowo. Po prostu te treści, które są dla nich ważne.
Jak działają Ambasadorzy marki Santander Bank Polska?
Wewnątrz organizacji, Ambasadorzy promują tematy skierowanie do pracowników. Są to głównie ciekawe tematy z santanderowego życia, rozwojowe wydarzenia lub akcje wellbeingowe. Pracownicy działający w ramach programu mogą komunikować takie sprawy bezpośrednio w swoich zespołach, reagować i komentować na publikacje w intrabanku lub promować tematy z zakresu wellbeingu w wewnętrznej aplikacji.
W działania na zewnętrz firmy, PowerUpowcy poruszają się głównie na Linkedinie. Jest to dobre miejsce na pokazanie wydarzeń i inicjatyw, realizowanych wewnątrz firmy, które mogą zachęcić potencjalnych kandydatów do zaaplikowania. W ramach programu, Ambasadorzy mają możliwość budowania swojej pozycji eksperta. Na ich profilach na Linkedinie oraz na naszej zakładce Kariera można znaleźć posty, publikacje i artykuły pokazujące życie w Santander Bank Polska od strony pracownika. Dzięki temu, kandydaci mogą zobaczyć, jak pracuje się w naszej firmie lub przybliżyć charakter pracy na poszczególnych stanowiskach.
PowerUp to nie tylko aktywne działanie Ambasadorów na rzecz budowania wizerunku firmy. Wewnętrzny program oferuje również możliwość rozwoju kompetencji oi pozyskiwania nowych. PowerUpowcy mogli pozyskać wiedzę z zakresu employer brandingu, poprzez udział w konferencjach lub dowiedzieć się, jak zrobić profesjonalne zdjęcie z domu, ze zdalnego kursu „Autoportret Smartfonem”.
Jak wygląda to w praktyce?
Sprawdź, co nasi Ambasadorzy publikują na Linkedinie:
- Anna Harężlak - Nie-bankierki o e-księgowości Uruchomi się w nowym oknie
- Jacek Ferenc – post o ekologii Uruchomi się w nowym oknie
- Kamila Dec – 6 kompetencji, które przydadzą Ci się do pracy w agile Uruchomi się w nowym oknie
- Gabriela Kruczkowska oraz Anna Harężlak – odcinek programu Na końcu języka Uruchomi się w nowym oknie
- Julita Moczko – MAMY moc! Uruchomi się w nowym oknie
- Katarzyna Kowalska – post promujący nominację w Gali Fundacji Santander Uruchomi się w nowym oknie
- Anna Woźniak – post o udziale w konferencji EB Show Uruchomi się w nowym oknie
To pracownicy są wiarygodnym źródłem wiedzy o firmie, jej wartościach i działaniach. Opinie w internecie, wyrażanie zadowolenia z pracy w firmie oraz prezentowana satysfakcja z wykonywanych zadań, mogą być magnesem dla konkretnej grupy odbiorczej, do której firma chce dotrzeć. Inicjatywy dla pracowników, dodatkowe projekty, programy rozwojowe przyczyniają się do pogłębiania zaangażowania pracowników i ich poczucia przynależności do firmy.