Podstawowe informacje
Uczestnicy
Uczniowie w wieku 7 – 9 lat, od 15 do 24 osób
Cele warsztatu
- przypomnienie rodzajów sklepów
- zapamiętanie sekwencji procesu zakupowego
- nauka zakupów z listą
- rozumienie, czym jest wydawanie reszty
- doskonalenie dodawania i odejmowania
- integracja dzieci poprzez wspólne działania
Zadanie 1
Gdzie można kupić te przedmioty?
5 minut
Mama powiedziała, że idzie do drogerii. Dokąd? – zapytał Dino. Do drogerii po kosmetyki – odpowiedziała. Aha. A gdzie ja mogę pójść po książki? – zaczął zastanawiać się dinozaur. Nie pamiętasz nazwy? Dzieci na pewno ci pomogą. One z pewnością znają nazwy różnych sklepów.
Zadanie 2
Stwórzcie szyldy dla tych sklepów
20 minut
- Piekarnia
- Cukiernia
- Warzywniak
- Drogeria
- Sklep papierniczy
- Księgarnia
Zadanie 3
Ile to kosztuje?
10 minut
Finansiaki usłyszały o waszych nowo otwieranych sklepach. Nie mogą się już doczekać, kiedy zrobią u was zakupy. Zatowarujcie wasze sklepy i przypiszcie ceny do produktów.
Zadanie 4
Co się robi w sklepie?
10 minut
Mama bardzo się rozchorowała. Poprosiła więc Tymona o pomoc i wysłała go po raz pierwszy do sklepu po zakupy. Ale jak mam to zrobić?– zapytał zaniepokojony chłopiec. Synku – zaczęła mama – dasz radę. Proszę, oto lista zakupów. Wchodzisz do sklepu, wybierasz towar, podchodzisz do kasy, stoisz w kolejce, płacisz gotówką, odbierasz resztę, bierzesz paragon, pakujesz zakupy, wychodzisz i wracasz do domu. Jestem przekonana, że sobie poradzisz.
Zadanie 5
Ile dostaniesz reszty?
15 minut
Tymon pobiegł do sklepu po serek waniliowy. Okazało się, że za swoje zakupy musi zapłacić 3 złote. W portfelu ma jednak tylko banknot 10-złotowy. Płaci nim. Pan w kasie przyjmuje banknot, a resztę z 10 złotych oddaje Tymonowi. Ile reszty otrzyma chłopiec?
Zadanie 6
A po zakupach wspólna zabawa
30 minut
Finansiaki lubią spędzać czas ze sobą. Zazwyczaj wymyślają jakąś wspólną zabawę. Tym razem Nina zaproponowała budowę wodociągu. Okazało się to ogromną frajdą dla wszystkich. To jak, budujemy?