Informacje o lekcji
Uczestnicy
Uczniowie w wieku 7 – 9 lat, od 15 do 24 osób
Cele warsztatu
- wprowadzenie pojęć: waluta, mennica, nominał
- integracja dzieci poprzez wspólne działania
- rozwijanie potencjału kreatywności
- twórcze wyrażenie się
- doskonalenie pracy w zespole
Co to jest?
5 minut
Tata robi porządki w swoich szufladach. Proszę bardzo – powiedział – gdy ich potrzebowałem, to nie mogłem znaleźć, a teraz są. Co to jest? – zapytała Nina. Różne waluty, czyli pieniądze obowiązujące w różnych państwach – powiedział tata, wyciągając rękę z monetami w kierunku córki. O, to są hrywny i płaciliśmy nimi na Ukrainie. A to jest korona czeska. Pamiętam ją, bo dokładnie taką monetą płaciłam za lody w Pradze. Tej waluty używaliśmy w Niemczech. Natomiast takiej używałam podczas wyjazdu do Nowego Jorku. Tylko zupełnie nie pamiętam, jakie to są waluty.
Zadanie 1
Skąd właściwie biorą się pieniądze?
5 minut
Dino wie, że pieniądze są wynagrodzeniem za pracę. Zastanawia się jednak, gdzie są produkowane te wszystkie banknoty i monety. Są takie trwałe, że nie można ich zjeść. A Dino jest tak bardzo głodny, że zjadłby konia z kopytami albo przynajmniej pięć banknotów 10-złotowych.
Zadanie 2
Z wizytą w mennicy
10 minut
Wujek Tymona pracuje w mennicy. Dziś zaprosił dzieci, aby pokazać im, jak powstają pieniądze.
Zadanie 3
Produkujemy pieniądze
15 minut
Można produkować pieniądze czy nie można? To nie ma znaczenia dla Finansiaków, którzy wspólnie bawią się w mennicę. Robią przy tym wiele wygibasów, dziwnych min, wydają różne jęki i stęki. A nade wszystko śmieją się do rozpuku.
Zadanie 4
Mała mennica
10 minut
Wracając z mennicy, Tymon i Nina rozmawiali o walutach, banknotach i monetach. W pewnym momencie postanowili stworzyć własną walutę. Lewy profil Dino idealnie nadaje się na banknot!” – wykrzyknęła z radością Nina. Super! Z jakim nominałem zrobimy banknoty? – podjął temat Tymon. 10 będzie dobrze – zdecydował. Został nam największy kłopot. Jak zabezpieczymy banknoty przed fałszerstwem?
Enter content here