Strategia Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska S.A. na lata 2024-2026 wprowadza nowe kierunki rozwoju, zachowując niezmienne od lat fundamenty w postaci misji, wizji i wartości, które towarzyszą naszej codziennej pracy. Strategia została oparta na trzy kierunki: Total Doświadczenie, Total Digitalizacja oraz Total Odpowiedzialność.
Misja
Pomagamy klientom i pracownikom w osiąganiu codziennych sukcesów.
Wizja
Najlepsza otwarta platforma usług finansowych, działająca odpowiedzialnie i ciesząca się trwałą lojalnością pracowników, klientów, akcjonariuszy i społeczeństwa.
Wartości
- Przyjazny
- Rzetelny
- Dla Ciebie
Kluczowe wymiary
Strategia Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska S.A. powstała w duchu realizacji potrzeb nowoczesnej organizacji. Jej filarem jest kierunek Total Doświadczenie, w którym skupiamy się na maksymalizacji dostarczania doświadczeń klientów oraz pracowników. W kierunku Total Digitalizacja poświęcamy uwagę na rzecz kontynuacji budowy cyfrowych kanałów obsługi dla naszych klientów oraz budowie efektywnego, zdigitalizowanego środowiska pracy dla pracowników. Total Odpowiedzialność z kolei realizuje agendę odpowiedzialnego biznesu nie tylko pod kątem środowiskowym lecz również społecznym.
3 kierunki strategiczne
W centrum naszej aktywności znajdują się ludzie – klienci i pracownicy. Dlatego w strategii stawiamy na relacje. Chcemy, żeby były długotrwałe i oparte o zaufanie. Chcemy wywoływać pozytywne emocje i wizerunek banku bliskiego ludzi. Wierzymy, że właśnie dbałość o doświadczenia będzie naszym wyróżnikiem na rynku. O tym mówi pierwszy z kierunków strategicznych - Total Doświadczenie.
Wiemy także, że pozytywne emocje i doświadczenia w dużej mierze zależą od interakcji w świecie cyfrowym. Dlatego z coraz większą determinacją podążamy ścieżką innowacji cyfrowych udostępniając nowe możliwości klientom w kanałach zdalnych oraz zapewniając pracownikom proste i efektywne procesy. O tym mówi drugi z kierunków strategicznych - Total Digitalizacja.
Wyzwania, przed którymi stoimy jako bank i społeczeństwo, wymagają ogromnej odpowiedzialności. A odpowiedzialność dla nas to nie tylko słowo – to zasada, którą kierujemy się w codziennych działaniach. Świadomie podejmujemy etyczne decyzje, dbając o wpływ na społeczność i środowisko. Dzięki zrównoważonemu modelowi biznesowemu tworzymy wartość dla klientów, pracowników, akcjonariuszy i lokalnych społeczności dbając o lepsze jutro dla nas, naszych dzieci i naszej planety. O tym mówi trzeci z kierunków strategicznych - Total Odpowiedzialność.
Cele strategiczne
Działania w ramach trzech kierunków strategicznych realizowane są przez inicjatywy strategiczne, takie jak: programy i projekty strategiczne, bety (inicjatywy w modelu Agile) i programy grupowe. Są one regularnie monitorowane, a ich rezultaty podlegają weryfikacji z wykorzystaniem mierników jakościowych i ilościowych. Poniżej podano miary definiujące ambicje Grupy.
Ze względu na dynamikę i złożoność zmian zachodzących w otoczeniu makroekonomicznym strategia Santander Bank Polska S.A. poddawana jest systematycznej weryfikacji, co zapewnia szybką reakcję na trendy rynkowe i inne zmiany zachodzące w dynamicznym otoczeniu.
Ambicje na lata 2024-2026 i efekty działań strategicznych
Kierunki strategiczne
Wyznaczając kierunki strategiczne, Grupa określa również cele strategiczne i kluczowe miary sukcesu umożliwiające monitorowanie postępów w procesie realizacji strategii.