Bankomat wciągnął kartę – dlaczego tak się dzieje

Zastanawiasz się, dlaczego bankomat wciągnął Twoją kartę płatniczą ? Przyczyn może być kilka – karta mogła znajdować się w czytniku, bo nie została odebrana na czas i trwało to o kilka sekund za długo lub nastąpił błąd odczytu danych. Poniżej znajdziesz inne najpopularniejsze powody „zjadania” kart przez bankomaty.

· Awaria bankomatu może sprawić, że nie odda on karty

Zatrzymanie karty przez bankomat może nastąpić w wyniku różnych awarii. Tak jak wszystkie urządzenia, maszyny, z których wypłacasz gotówkę, mogą się popsuć. Powodem awarii może też być przerwa w łączności lub brak prądu. Niektóre usterki i problemy techniczne wymagają nawet interwencji serwisu. W takim przypadku najlepiej skontaktować się z bankiem lub firmą, która obsługuje bankomat.

· Czy trzykrotne wpisanie błędnego PIN-u spowoduje, że karta zostanie w bankomacie?

Jeśli zdarzy Ci się taka sytuacja, że wpiszesz 3 razy błędny PIN do naszej karty, to ją zablokujemy, ale bankomat nie powinien jej zatrzymać.

Kartę możesz odblokować samodzielnie w naszej aplikacji, a nawet nadać jej nowy PIN.

Pamiętaj:

Numer PIN do karty płatniczej nie powinien być zbyt prosty. Nie może być to np. Twoja data urodzenia. Radzimy, by ciąg cyfr był łatwy do zapamiętania, ale całkowicie przypadkowy.

· Bankomat „zjada” kartę, która jest już nieważna lub zastrzeżona

Kolejny powód zatrzymania karty płatniczej wiąże się z tym, że straciła ważność . Podpowiadamy – przed użyciem karty, sprawdź jej ważność.

· Jeśli w bankomacie zastosowano skimming, maszyna nie zabierze Twojej karty. Sprawdź na co zwrócić uwagę

Skimming polega na nielegalnym kopiowaniu danych ze środka płatniczego. To poważne zagrożenie, które prowadzi np. do utraty wszystkich pieniędzy z konta. Dlatego zawsze zachowuj czujność i zwracaj uwagę na podejrzane urządzenia zamontowane na bankomacie, a także ślady kleju lub inną ingerencję w bankomat, z którego wypłacasz pieniądze.

Sprawdź też: Czym jest cyberprzestępczość? Nie daj się i poznaj metody działania cyberprzestępców

Co robić, jeśli bankomat wciągnął kartę

Jeżeli dojdzie do sytuacji, że podczas wypłacania pieniędzy bankomat wciągnie Twoją kartę, to:

  1. Zachowaj spokój. Twoje pieniądze czekają na Ciebie bezpiecznie na koncie. Pomożemy Ci wyjść z tej trudnej sytuacji – w końcu zawsze jest jakieś rozwiązanie.
  2. Skontaktuj się z nami jak najszybciej . Możesz to zrobić telefonicznie lub osobiście, jeśli jesteś blisko naszego oddziału. Podaj nam dokładną lokalizację bankomatu – to pomoże nam naprawić usterkę o wiele szybciej.
  3. Zastrzeż swoją kartę .To ważne, nie tylko ze względu na to, że ktoś inny mógłby z niej skorzystać – musisz zabezpieczyć swoje dane osobowe. Zablokujesz do niej dostęp samodzielnie w naszej aplikacji mobilnej, przez telefon lub w jednej z naszych placówek.

Pamiętaj – jeżeli nie udało Ci się wypłacić pieniędzy z bankomatu, a Twoja karta została wciągnięta, zawsze jest wyjście z tej sytuacji. Podejdź do sprawy na chłodno i poinformuj nas o swoim problemie, z chęcią Ci pomożemy.

Czy można odzyskać kartę wciągniętą przez bankomat

Chcesz odzyskać kartę, która została „zjedzona” przez bankomat? Niestety – po zatrzymaniu karty zazwyczaj jest ona trwale zablokowana ze względów bezpieczeństwa. Oznacza to, że nie możesz jej odzyskać. Jednak nie martw się – wyślemy Ci nową kartę pocztą. Może to potrwać kilka dni. Nie pozostaniesz wtedy bez środków do życia będziesz mieć do dyspozycji naszą aplikację mobilną i bankowość internetową .

Jak wypłacać gotówkę po zastrzeżeniu karty płatniczej

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak korzystać ze swojego konta osobistego, gdy bankomat nie wypłacił pieniędzy, a karta została zablokowana we wnętrzu maszyny.

· Karta została zablokowana w bankomacie? Skorzystaj z naszej aplikacji mobilnej

Jeśli czekasz na nową kartę do konta, to i tak możesz wypłacać gotówkę. Dobrym rozwiązaniem może być BLIK . Wystarczy, że:

  1. Zalogujesz się na swoje konto w naszej aplikacji mobilnej.
  2. Wybierzesz na ekranie maszyny opcję „BLIK”.
  3. Wpiszesz kod BLIK na wyświetlaczu bankomatu lub terminalu.
  4. Sprawdzisz szczegóły transakcji w aplikacji.
  5. Potwierdzisz wypłatę gotówki Mobilną autoryzacją.

Z pomocą BLIKA wypłacisz gotówkę, ale też możesz wysłać przelew na telefon. Co więcej, kod pozwoli Ci uregulować płatności za zakupy w sklepach internetowych. Więcej na ten temat znajdziesz w naszym artykule: BLIK – płatność na wyciągnięcie kciuka

· Nie czekaj na kartę. Postaw na jej wirtualną formę

Czekasz na nową kartę tuż po tym, jak poprzednia została wciągnięta przez bankomat? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Możesz z niej korzystać, jeszcze zanim otrzymasz ją pocztą Gdy podpiszesz z nami umowę i wydamy Ci nową kartę, w miejsce zastrzeżonej, zobaczysz ją w Twojej aplikacji mobilnej w sekcji Karty.

Wystarczy, że aktywujesz wirtualną kartę w Santander internet lub mobile, a następnie możesz ją dodać do portfela cyfrowego (Google Pay lub Apple Pay). Od tego momentu zapłacisz zbliżeniowo telefonem.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym artykule: Czy wiesz, że możesz korzystać z karty, jeszcze przed jej otrzymaniem?

Zatrzymana karta płatnicza w bankomacie – podsumowanie

Bankomat może wciągnąć kartę z różnych powodów, a do najpowszechniejszych z nich należą: awaria maszyny, nieodebranie karty przez klienta.. W takiej sytuacji zachowaj spokój, zgłoś to do nas i zablokuj kartę.

Pamiętaj, że w trakcie czekania na nową kartę nadal możesz korzystać z pieniędzy, które znajdują się na Twoim koncie. Gotówkę wypłacisz za pomocą kodu BLIK lub cyfrowego portfela. Dzięki tym usługom przestaniesz się przejmować, że bankomat „zjadł” kartę!

zespół Bluerank

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Artykuł Bluerank został przygotowany na nasze zlecenie. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie tego artykułu. Stan na 15.02.2024 r.
Źródła:
•    https://blik.com/jak-korzystac-z-blika (dostęp: 19.12.2023);
•    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Co-zrobic-gdy-bankomat-zatrzyma-karte-3161564.html (dostęp: 19.12.2023);
•    https://www.skef.pl/ (dostęp: 19.12.2023).
Aby korzystać z aplikacji Santander mobile, należy zawrzeć Umowę usług Santander online dla klientów indywidualnych. Środki w ramach przelewu na telefon BLIK zostaną dostarczone do odbiorcy pod warunkiem, że jest zarejestrowany w bazie powiązań BLIK. Płatności i wypłata BLIK są dostępne w wybranych sklepach i bankomatach dla klientów, którzy mają usługi Santander online. 
Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach i na santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.
•    Konto to rachunek płatniczy.
•    Aplikacja Santander mobile i bankowość internetowa to usługi bankowości elektronicznej.
•    Infolinia to usługa bankowości telefonicznej.
•    Płatność BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności za towary lub usługi w stacjonarnym sklepie/ punkcie usługowym lub w sklepie internetowym.
•    Płatność zbliżeniowa BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności zbliżeniowej za pomocą urządzenia mobilnego w ramach Systemu BLIK.
•    Przelew na telefon BLIK / Przelew na telefon to przelew wykonywany na podstawie Dyspozycji, składanej w aplikacji Santander mobile, polegający na przekazaniu środków pieniężnych na konto Odbiorcy zarejestrowanego w Bazie powiązań BLIK i realizowany w czasie rzeczywistym w dniu złożenia Dyspozycji Przelewu, Przelew na telefon BLIK jest Poleceniem przelewu.
•    Wypłata gotówki BLIK / Wypłata BLIK    to transakcja BLIK polegająca na wypłacie środków pieniężnych w bankomacie lub w Terminalu POS, bez użycia karty płatniczej, Wypłata BLIK jest Wypłatą gotówki.
•    Płatności telefonem za zakupy w sklepach i aplikacjach to m.in. transgraniczne transakcje płatnicze przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych.