Reklamacje dla klientów Santander Finanse
Szanowni Państwo,
Realizując postanowienia ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń, wprowadziliśmy Zasady składania i rozpatrywania reklamacji, które mają zastosowanie do umów zawartych z Santander Finanse Sp. z o.o. lub przy zawarciu których uczestniczył Santander Finanse Sp. z o.o.
Prosimy zwrócić uwagę, że do Santander Finanse Sp. z o.o. mogą być kierowane reklamacje dotyczące czynności pośrednictwa ubezpieczeniowego oraz zawarcia i wykonywania umowy ubezpieczenia, w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową.
Reklamacje dotyczące:
- umów leasingu lub pożyczki, zawieranych z przedsiębiorcami - prosimy kierować do Santander Leasing S.A. (www.santanderleasing.pl)
- umów pożyczki zawieranych z konsumentami - prosimy kierować do Santander F24 S.A. (www.santanderleasing.pl)
- związane z udzielaną ochroną ubezpieczeniową - prosimy kierować do właściwego zakładu ubezpieczeń.
Dla usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji, Santander Finanse Sp. z o.o. rekomenduje aby składanie reklamacji dokonywane było:
- poprzez formularz elektroniczny Uruchomi się w nowym oknie,
- w siedzibie Santander Finanse Sp. z o.o. (Poznań, ul. Kolorowa 8), gdzie należy składać reklamacje listownie lub osobiście (ustnie, do protokołu),
- na adres mailowy: reklamacje@santanderleasing.pl,
- poprzez infolinię Biura Obsługi Klienta: 61 850 35 25 „Opłata zgodna z taryfą operatora, Infolinia czynna pon.-pt. godz. 8:00-16:30”
Zachęcamy do skorzystania z formularza reklamacyjnego
Przy zgłaszaniu reklamacji, prosimy o podanie następujących danych:
- nazwa firmy, adres siedziby, NIP (w przypadku gdy reklamację składa przedsiębiorca),
- imię i nazwisko, PESEL (w przypadku gdy reklamację składa konsument),
- dane kontaktowe: nr telefonu/ adres e-mail/adres korespondencyjny,
- opis przedmiotu reklamacji,
- oczekiwania co do sposobu rozstrzygnięcia reklamacji,
- preferowaną formę odpowiedzi na reklamację (pisemna / mailowa).
Dokumenty
- Zasady składania i rozpatrywania reklamacji PDF
- Pobierz formularz PDF (formularz zgłoszenia reklamacji)
- Pozasądowe rozwiązywanie sporów PDF