Infolinia: 1 9999

Wpłatomaty

Co to jest wpłatomat? Jak działa wpłatomat Santander Bank Polska? Czy korzystanie coś kosztuje? Jak korzystać? Korzyści Znajdź najbliższy wpłatomat Co zrobić, jeśli... FAQ

Co to jest wpłatomat?

Wpłatomat to urządzenie, dzięki któremu można szybko i bezpiecznie wpłacić pieniądze na swoje konto bankowe. Dowiedz się więcej (wideo).

Jak działa wpłatomat Santander Bank Polska?

Żeby skorzystać z wpłatomatu, trzeba mieć kartę debetową lub bankomatową do konta w Santander Bank Polska prowadzonego w złotych (PLN). Nie musisz pamiętać numeru swojego konta. Wpłatomat rozpozna go na podstawie numeru karty.

Czy korzystanie z wpłatomatu coś kosztuje?

Jeśli masz w Santander Bank Polska rachunek osobisty lub konto dla małych i średnich firm, nie płacisz za korzystanie z wpłatomatu.

Jeśli masz rachunek dla przedsiębiorstw i korporacji, ponosisz opłatę zgodnie z Tabelą opłat i prowizji.

Jak korzystać z wpłatomatu Santander Bank Polska?

 
Krok 1

Przygotuj i przelicz gotówkę, którą chcesz wpłacić.
Pamiętaj: wpłatomat nie przyjmuje monet ani obcej waluty.

Krok 2

Sprawdź, czy banknoty nie są pozaginane, poplamione, mocno zużyte, podarte, spięte gumką i czy nie ma między nimi np. biletów, paragonów, zszywek. Jeśli coś znajdziesz – wyjmij to. Ułóż banknoty równo, ale nie musisz ich układać według wartości (nominałów).

Krok 3

Włóż kartę do czytnika i wprowadź PIN.
Uwaga: jeśli korzystasz z urządzenia dwufunkcyjnego (bankomatu i wpłatomatu jednocześnie), wybierz na ekranie opcję: WPŁATOMAT

Krok 4

Wpisz na klawiaturze kwotę wpłaty.
Uwaga: w niektórych wpłatomatach po Kroku 3 przejdziesz od razu Kroku 5.

Krok 5

Wpłatomat otworzy szczelinę. Wsuń do niej banknoty. Nie popychaj ich – wpłatomat sam wykryje ich obecność i wciągnie je, a potem zamknie szczelinę.

Krok 6

Na ekranie zobaczysz informację o tym, ile banknotów i o jakich nominałach przyjął wpłatomat. Jeśli wszystko się zgadza, naciśnij przycisk: POTWIERDŹ. Jeżeli nie, naciśnij przycisk REZYGNACJA.

Krok 7

Wpłatomat wysunie kartę.
Pamiętaj, aby ją zabrać.

Co zyskujesz, korzystając z wpłatomatów Santander Bank Polska?

  • Od razu możesz korzystać z wpłaconych pieniędzy.

  • Oszczędzasz czas: wpłata pieniędzy zajmuje chwilę.

  • Wpłacasz pieniądze wtedy, gdy chcesz: niemal wszystkie wpłatomaty są czynne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Co zrobić jeśli...

  • wpłatomat nie przyjmuje karty?
    Sprawdź, czy posługujesz się właściwą kartą. Wpłatomat nie przyjmuje kart kredytowych i charge Santander Bank Polska ani kart żadnego innego banku. Jeśli wiesz, że używasz do transakcji odpowiedniej karty, a mimo to wpłatomat jej nie przyjmuje, skontaktuj się z infolinią Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999).

  • wpłatomat nie chce wciągnąć banknotów?
    Sprawdź, czy wsuwasz je odpowiednim brzegiem. Sprawdź również, czy wkładasz jednorazowo odpowiednią liczbę banknotów. Jeśli postępujesz właściwie, a mimo to wpłatomat nie chce wciągnąć banknotów, skontaktuj się z infolinią Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999).

  • wpłatomat nie przyjmuje banknotów (wciąga je, a potem wysuwa)?
    Może się tak zdarzyć, gdy wpłatomat nie rozpozna banknotów. Sprawdź wtedy, czy wpłacasz pieniądze w polskiej walucie i czy banknoty nie są poplamione, pozaginane, spięte albo czy nie ma między nimi jakiegoś przedmiotu. Jeśli sądzisz, że wszystko jest dobrze, a wpłatomat wciąż odmawia przyjęcia pieniędzy, skontaktuj się z infolinią Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999).

  • wpłacone pieniądze nie zostały zaksięgowane albo zostały zaksięgowane częściowo?
    Weź wydruk potwierdzający transakcję, a potem zgłoś problem w dowolnym oddziale Santander Bank Polska lub zadzwoń na infolinię Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999). W zgłoszeniu podaj swoje imię i nazwisko albo nazwę firmy, adres wpłatomatu, datę transakcji, wysokość wpłaty oraz niezaksięgowaną kwotę. Do zgłoszenia składanego w oddziale dodatkowo możesz dołączyć wydruk potwierdzający transakcję.

  • wpłatomat zatrzymał banknoty podejrzane co do autentyczności?
    Może się tak zdarzyć, że wpłatomat uzna wpłacane banknoty za podejrzane co do autentyczności. W takim przypadku urządzenie ma obowiązek (zgodnie z ZARZĄDZENIEM NR 19/2016 PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie sposobu i trybu przeliczania, sortowania, pakowania i oznaczania opakowań banknotów i monet oraz wykonywania czynności związanych z zaopatrywaniem banków w te znaki) zatrzymać takie banknoty do dodatkowej weryfikacji, bez księgowania na rachunku. Informacja o zatrzymanych banknotach pojawi się na ekranie wpłatomatu oraz na wydruku.
    Jeśli wpłata zawiera zarówno banknoty autentyczne jak i podejrzane co do autentyczności, jedynie banknoty podejrzane zostaną zatrzymane, natomiast pozostałe zostaną przyjęte przez wpłatomat i zaksięgowane.
    Po potwierdzeniu autentyczności wartość zatrzymanych banknotów zostanie zaksięgowana. W przypadku negatywnego wyniku weryfikacji otrzymasz stosowną informację, a wartość zatrzymanych banknotów nie zostanie zaksięgowana.
    Zgodnie z procedurami banku każdy przypadek zatrzymania banknotu do weryfikacji jest wnikliwie analizowany, w związku z czym nie ma potrzeby składania reklamacji.

FAQ

 

Infolinia

Infolinia 1 9999* lub
781 119 999*
Z zagranicy (oraz dla telefonów z wył. roamingiem) +48 61 81 19999*
Menu infolinii »

Napisz do nas

Kontakt on-line

Public Relations

Konta osobiste i firmowe

Kredyty i karty kredytowe

Kredyt gotówkowy Kredyt gotówkowy

Decyzja o przyznaniu kredytu już w 10 minut.

Zamów
Wyślij
Kredyt mieszkaniowy Kredyt mieszkaniowy

Kredyt Mieszkaniowy – Tani i Szybki.

Zamów
Wyślij
Karta kredytowa Visa Silver Karta kredytowa Visa Silver

Popularny sposób na wygodne zakupy z darmowym kredytem do 54 dni

Zamów
Wyślij
Karta World Mastercard Karta World MasterCard

Prestiżowa karta i uczestnictwo w programie World MasterCard Rewards Priceless Specials

Zamów
Wyślij

Ubezpieczenia

Logowanie dla klientów indywidualnych i firm