Sposoby spłaty subwencji – harmonogram i konto do
spłaty
Harmonogram spłat udostępnimy wyłącznie w poczcie w bankowości elektronicznej.
1. Jeśli subwencja została umorzona:
- - w 100% będzie ona automatycznie zamknięta.
- - częściowo, zapoznaj się z harmonogramem.
Ważne!
Harmonogram, który możesz wygenerować przy rachunku subwencji w bankowości elektronicznej - nie zawiera konta, na które należy spłacać subwencję. Obowiązującym harmonogramem jest tylko ten, który wyślemy w poczcie w bankowości internetowej. Znajdziesz w nim wysokość i terminy spłat oraz konto na które należy je wpłacać. Zapewnij na nim pieniądze na spłatę subwencji.
Nie będziemy pobierać pieniędzy z Twojego konta bieżącego na spłatę subwencji.
Możesz ustawić zlecenia stałe z Twojego konta bieżącego na konto wskazane w
harmonogramie.
Subwencję będziemy umniejszać w dniu przypadającym na spłatę raty – na
koniec dnia.
Pamiętaj!
Nie spłacaj rat bezpośrednio na rachunek kredytowy subwencji.
2. Jeśli PFR wezwał Ciebie do jednorazowej spłaty całości subwencji, konto
do spłaty znajdziesz w decyzji dołączonej do wiadomości w poczcie w bankowości
elektronicznej.
Termin spłaty subwencji
Zgodnie z Regulaminem kwotę subwencji finansowej, którą musisz zwrócić –
spłacasz w 24 miesięcznych ratach. Terminem płatności raty będzie 25 dzień każdego miesiąca
kalendarzowego (jeśli podany dzień spłaty raty jest dniem wolnym od pracy to dniem spłaty
jest pierwszy dzień roboczy przypadający po tej dacie).
Opóźnienia w spłacie
Jeżeli w terminie wskazanym w harmonogramie, nie zapłacisz całości raty,
naliczymy odsetki ustawowe za opóźnienie.
Odsetki ustawowe za opóźnienie od salda zaległego kapitału naliczymy:
- - do dnia całkowitej spłaty zaległego zobowiązania albo
- - do momentu przekazania subwencji do obsługi przez PFR.
Ważne!
Jeśli spóźnisz się z płatnością raty, otrzymasz powiadomienie w poczcie w bankowości
internetowej. Pierwszą wiadomość prześlemy Ci już 3 dnia po terminie wymagalności raty.
Jeśli spóźnisz się w spłacie minimum 2 pełnych rat, przekażemy subwencję do obsługi przez
PFR. Zrobimy to ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego.