Najlepszy bank w ocenie klientów 2018

W rankingu PIBJA - Santander Bank Polska zdobył podium i tytuł „Najlepszego banku zdaniem klientów" oraz miano najlepszego banku w kategorii „obsługa klienta" i „wiarygodność".

W lipcu 2018 roku Polski Instytut Badań Jakości przedstawił wyniki rankingu przeprowadzonego w oparciu o badanie realizowane metodą CAWI – badanie internetowe. Badaniem zostało objętych 10 polskich banków. Ocenie ekspertów i blisko tysiąca klientów indywidualnych poddano m.in. niskie koszty, obsługę klienta oraz wiarygodność banku.

Nasz bank zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej uzyskując tytuł „Najlepszego banku zdaniem klientów". Zostaliśmy szczególnie wysoko ocenieni za jakość obsługi klienta oraz rozbudowaną sieć bankomatów. Nasz bank jest również najchętniej polecanym wśród znajomych.

„Strategia banku koncentrująca się na kliencie i jego potrzebach towarzyszy nam od lat, wyróżniając nasz bank, a nasi klienci polecają nas jako wiarygodnych i po prostu najlepszych. Gratuluję i dziękuję wszystkim osobom i doradcom zaangażowanym w codzienną pracę na rzecz satysfakcji naszych klientów” - powiedział Piotr Mucha, dyrektor Departamentu Zarządzania Jakością i Doświadczeniem Klienta.

Złoty Bankier 2018

Bank Zachodni WBK zajął III miejsce w prestiżowym konkursie Złoty Bankier - Najwyższa Jakość Obsługi! Tym samym znalazł się wśród trzech najlepszych polskich instytucji finansowych, zapewniających swoim klientom najwyższą jakość obsługi w wymiarze wielokanałowym.

W głównym badaniu wielokanałowej jakości obsługi Bank był oceniany w pięciu kategoriach: informacyjnej, transakcyjnej, infolinii, formularzu kontaktowym oraz ergonomii. W kluczowych pozycjach weryfikujących m.in. podejście do klienta, umiejętność rozpoznawania potrzeb, sposób i zakres przekazywanych informacji oraz jakość obsługi zajęliśmy miejsce na podium.

„Założeniem realizowanej przez nas strategii „Bank Jaki Chcesz" jest dostarczanie klientom wymiernych korzyści. Zapewniamy im jak najlepsze doświadczenia w dostępie do usług i produktów finansowych, systematycznie rozwijając i udoskonalając model sprzedaży omnikanałowej. Koncentrujemy się na pełnym wykorzystaniu potencjału kanałów cyfrowych i wprowadzaniu kolejnych nowoczesnych rozwiązań, jak np. GarminPay czy Santander One Pay FX. Zredefiniowaliśmy również rolę oddziałów, które mają pełnić przede wszystkim funkcję doradczą. Dzięki temu chcemy nie tylko być najlepszą instytucją finansową, ale też partnerem, którego głównym celem jest wzrost satysfakcji klientów w każdym punkcie kontaktu z bankiem” – powiedział Michał Gajewski, Prezes Zarządu.

Gwiazda Jakości 2018

Bank Zachodni WBK został uhonorowany tytułem Gwiazda Jakości Obsługi. To już XI edycja Polskiego Programu Jakość Obsługi. Wyróżnienie jest corocznie przyznawane firmom, które wykazują najwyższą dbałość o obsługę klienta oraz zyskały pozytywne rekomendacje konsumentów. Dziękujemy!

„Nagroda zobowiązuje nas do dalszej, efektywnej pracy na rzecz jakości obsługi i satysfakcji klientów naszego banku. Wyróżnienie stanowi cenną informację zwrotną, świadczącą o budowaniu coraz lepszych relacji z naszymi klientami” – mówi Piotr Mucha, dyrektor Departamentu Zarządzania Jakością i Doświadczeniem Klienta w Banku Zachodnim WBK.

Best Bank in Poland 2017

Bank Zachodni WBK po raz kolejny otrzymał nagrodę „Best Bank in Poland" w konkursie Euromoney Awards for Excellence. Równolegle jury przyznało także nagrodę „Best Bank in Poland for SME".

Bank został szczególnie wyróżniony za skuteczność w osiąganiu doskonałych wyników finansowych przy jednoczesnej, efektywnej realizacji strategicznego projektu transformacji cyfrowej.

„Bank Zachodni WBK bardzo intensywnie się zmienia. Nowoczesne technologie i zaawansowane rozwiązania cyfrowe to potężne inwestycje. Nagroda Euromoney potwierdza, że prowadzimy je w bardzo przemyślany sposób, ukierunkowany na zwiększanie satysfakcji klientów. Jesteśmy w ścisłej czołówce podmiotów aspirujących do miana najnowocześniejszej instytucji finansowej w Polsce, a dalsze rozwijanie nowoczesnych i przyjaznych technologii będzie budować lojalność klientów” – powiedział Michał Gajewski, prezes Zarządu Banku Zachodniego WBK.

IPMA Polish Project Excellence Award 2016

Program Obsługa bez Barier prowadzony w Banku Zachodnim WBK został srebrnym Finalistą konkursu organizowanego przez International Project Management Association Polska w kategorii projekty społeczno-organizacyjne. Bank został doceniony za promowanie dobrych praktyk zarządzania unikalnym projektem wśród polskich instytucji finansowych

„Nagroda stanowi sukces całego zespołu oraz osób zaangażowanych w realizację projektu. „Srebrny laur” to potwierdzenie, że współpraca wielu jednostek Banku oraz budowanie relacji z partnerami zewnętrznymi przynosi rezultaty nie tylko w postaci generowania oczekiwanych przez klientów rozwiązań, ale także profesjonalizmu w ich wdrażaniu. Cieszymy się, że nasze działania w dążeniu do projektowej doskonałości zostały docenione przez profesjonalistów" – mówi Marta Walaszczyk-Szymańska, koordynująca Program Obsługa bez barier w Banku Zachodnim WBK.

Mobile Trends Awards

Aplikacja BZWBK24 mobile zdobyła pierwsze miejsce w głosowaniu internautów na najlepszą aplikację mobilną w konkursie Mobile Trends Awards 2016.

„Nieustannie rozwijamy bankowość mobilną, dbając, aby była ona jak najlepiej dopasowana do potrzeb naszych klientów. Jestem dumny z tego, że ta praca doceniana jest zarówno w Polsce, jak i na świecie. Pierwsze miejsce w głosowaniu internautów na najlepszą aplikację mobilną to ważne potwierdzenie dobrego kierunku przyjętej strategii rozwoju bankowości mobilnej” - mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor Obszaru Bankowości Multikanałowej Banku Zachodniego WBK. – „Chcę zapewnić, że nadal będziemy udoskonalać naszą aplikację mobilną, uwzględniając oczekiwania jej użytkowników oraz wykorzystując najlepsze przykłady funkcjonalności mobilnych z całego świata”.

Instytucja Roku 2016

Bank Zachodni WBK zwyciężył w corocznym rankingu Instytucja Roku, organizowanym przez portal MojeBankowanie.pl w kategorii „Jakość obsługi w zdalnych kanałach kontaktu”.

„Od 2015 roku systematycznie rośnie liczba klientów kontaktujących się z bankiem kanałami zdalnymi. Motywuje nas to do stałego poszerzania dostępnych w ten sposób produktów i usług. W ubiegłym roku wprowadziliśmy Teleklik, który umożliwia zawarcie np. umowy o kredyt gotówkowy w sposób zdalny – klienci składają wniosek w contact center, a następnie podpisują umowę BZWBK24 internet. Stawiamy na rozwój kanałów dostępu dopasowanych do preferencji klientów. Ważnym elementem jest udostępnianie kontaktu zdalnego osobom z różnymi typami niepełnosprawności” – mówi Maciej Pietrucha, dyrektor Multikanałowego Centrum Komunikacji Banku Zachodniego WBK.

Ambasador Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami 2015

16 września 2015 roku Bank Zachodni WBK został wyróżniony tytułem „Ambasadora Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami”. Nagrodę przyznała koalicja kilku organizacji pozarządowych, działających na rzecz wzrostu samodzielności i niezależności osób z niepełnosprawnościami.

Wyróżnienie przyznane podczas pierwszego Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami jest wyrazem uznania dla działań podejmowanych w ramach Programu „Obsługa bez barier” na rzecz urzeczywistnienia postanowień Konwencji oraz poprawy sytuacji osób z niepełnosprawnościami w Polsce.

„Wyróżnienie Ambasadora Konwencji ONZ jest bardzo cenne, ponieważ zostało przyznane przez organizacje, które doskonale rozumieją problemy osób niepełnosprawnych i dostrzegły, że my te problemy w sposób konsekwentny i skuteczny usuwamy. Działanie na rzecz równej dostępności usług i produktów banku dla osób ze szczególnymi potrzebami jest częścią strategii Banku Zachodniego WBK od wielu lat i wyróżnia nas spośród wielu instytucji finansowych” – powiedział Artur Sikora, dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu.