Szukaj na stronie
Ilustracja aplikacji bankowej Santander mobile z włączonym ekranem powitalnym
Aplikacja Santander mobile

Pomaga w codziennych sprawach

Przenieś konto do naszego banku

Tak, jak chcesz, przez internet lub w dowolnym oddziale

Co oznacza przeniesienie konta, czyli rachunku płatniczego

 

  • 1

    Poinformujemy o nowym numerze Twojego konta

    Wybierz i otwórz w naszym banku konto dopasowane do Ciebie. Powiadomimy Twojego pracodawcę, ZUS, KRUS oraz Urząd Skarbowy. Twoje dochody będą wpływały na nowe konto.

  • 2

    Przeniesiemy stałe płatności, które robiłeś z dotychczasowego konta

    Możemy przenieść wszystkie lub wybrane zlecenia stałe, polecenia przelewu oraz polecenia zapłaty. Od tej pory przeniesione stałe płatności będą realizowane z nowego konta. Na dotychczasowy numer konta nie będą przyjmowane środki.

  • 3

    Przeniesiemy saldo z dotychczasowego konta

    Dotychczasowy bank przeleje Twoje pieniądze na nowo konto.

  • 4

    Możemy zamknąć dotychczasowe konto za Ciebie

    Nie musisz składać wypowiedzenia umowy w dotychczasowym banku – możemy zrobić to za Ciebie.

Co będzie Ci potrzebne

  • dowód osobisty, paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość, który przedstawiłeś w dotychczasowym banku
  • numer konta w dotychczasowym banku
  • adresy instytucji, które chcesz powiadomić o numerze konta w naszym banku, np. pracodawcy, ZUS, Urzędu Skarbowego
  • dane wierzycieli (nazwa, adres, identyfikator) oraz identyfikatory płatności, jeśli chcesz przenieść polecenie zapłaty
  • nazwa i numer rachunku odbiorcy, jeśli chcesz przenieść zlecenia stałe

 

Jak przenieść konto

  • Otwórz u nas konto, jeśli jeszcze go nie masz

    Wypełnij wniosek i daj nam upoważnienie do działania w Twoim imieniu. Możesz nam zlecić:

    • przeniesienie wszystkich lub wybranych zleceń stałych, poleceń zapłaty, poleceń przelewu
    • przeniesienie Twoich środków z dotychczasowego konta
    • zlecenie zamknięcia Twojego konta w dotychczasowym banku
    • zlecenie powiadomienia wybranych instytucji, np. Twojego pracodawcę, ZUS, Urzędu Skarbowego o numerze konta w naszym banku
  • Przekażemy Twój wniosek do dotychczasowego banku

    Twój dotychczasowy bank przekazuje nam informacje potrzebne do przeniesienia konta i usług. Może także wskazać przeszkody uniemożliwiające przeniesienie konta, np. ujemne saldo konta, zaległe opłaty, niezgodność danych.

  • Przeniesiemy usługi i zrealizujemy dyspozycję zgodnie z Twoim wnioskiem

    Ustawimy zlecenia stałe, polecenia zapłaty, polecenia przelewu zgodnie z terminami wskazanymi we wniosku. Powiadomimy wskazane przez Ciebie instytucje o numerze konta w naszym banku w celu przekazywania na nie wynagrodzenia, renty, emerytury itp.

  • Przeniesienie konta trwa zwykle ok. 2 tygodni i jest bezpłatne

    W przypadku przeniesienia salda banki mogą pobierać opłaty związane z takim przeniesieniem, np. za polecenie przelewu.

Pytania i odpowiedzi

  • Aby przenieść konto osobiste należy wypełnić Upoważnienie Uruchomi się w nowym oknie i Wniosek o przeniesienie rachunku płatniczego Uruchomi się w nowym oknie.
    Możesz to zrobić:

    • w dowolnej placówce banku
    • po zalogowaniu się do usług bankowości elektronicznej

    Przeniesiemy stałe płatności, które robiłeś z dotychczasowego konta. Możemy przenieść wszystkie lub wybrane zlecenia stałe, polecenia przelewu oraz polecenia zapłaty.
    To wystarczy. Byś nie tracił czasu – nasi specjaliści, zgodnie z dyspozycją zamkną konto w poprzednim banku i przeniosą saldo.

    Więcej informacji można znaleźć w specjalnie przygotowanym Przewodniku dla klienta Uruchomi się w nowym oknie.

  • Potrzebujesz:

    • dowód osobisty, paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość, który przedstawiłeś w dotychczasowym banku,
    • numer konta w dotychczasowym banku,
    • adresy instytucji, które chcesz powiadomić o numerze konta w naszym banku, np. pracodawcy, ZUS, Urzędu Skarbowego,
    • dane wierzycieli (nazwa, adres, identyfikator) oraz identyfikatory płatności, jeśli chcesz przenieść polecenia zapłaty,
    • nazwa i numer rachunku odbiorcy, jeśli chcesz przenieść zlecenia stałe.
  • W niektórych sytuacjach przeniesienie konta może być utrudnione z racji okoliczności związanych z przenoszonym kontem, bądź przetwarzaniem wniosku. Mogą to być np.:

    • niezgodność podpisu (jeśli składałeś wniosek papierowy),
    • niezgodność danych podanych we wniosku, np. imię, nazwisko, adres, PESEL, data urodzenia,
    • niepoprawnie lub nieczytelnie wypełniony wniosek,
    • kredyt powiązany z kontem,
    • brak środków na pokrycie opłaty za przeniesienie salda w walucie obcej,
    • limit zadłużenia,
    • ujemne saldo na dotychczasowym koncie,
    • blokada na koncie z tytułu nierozliczonej transakcji, np. kartowej,
    • zaległe prowizje.
  • Nie musisz. Jeśli chcesz, aby wynagrodzenie, renta, emerytura itp. wpływały na Twoje konto, powiedz nam o tym, a powiadomimy Twojego pracodawcę lub ZUS. Wyręczymy Cię w formalnościach. Pamiętaj, żeby upewnić się, że pracodawca zrealizował dyspozycję. Sprawdź wniosek o przeniesienie wynagrodzenia/emerytury/renty Uruchomi się w nowym oknie.

  • Możesz zlecić nam poinformowanie Twojego Urzędu Skarbowego o nowym numerze konta. Wystarczy, że zaznaczysz odpowiednie pole we wniosku o przeniesienie konta lub zgłosisz to doradcy w oddziale. Zajmiemy się tym. 

  • Szczegółowe informacje dotyczące procesu przeniesienia konta z innego banku znajdują się w specjalnie przygotowanym Przewodniku dla klienta Uruchomi się w nowym oknie.

  • Przeniesienie konta z innego banku trwa ok. 2 tygodnie. To czas potrzebny bankom na wymianę informacji, przeniesienie Twoich zleceń płatniczych (poleceń zapłaty, zleceń stałych) i salda oraz czas, jaki potrzebują firmy – wystawcy faktur, które opłacasz poleceniem zapłaty, na zmianę dotychczasowego numeru konta w swoich systemach. Czas może się wydłużyć, jeżeli wystąpią przeszkody w przeniesieniu konta.

  • Przeniesienie konta do naszego banku jest bezpłatne. Banki mogą pobierać opłaty związane z przeniesieniem salda, zwłaszcza w przypadku przenoszenia salda w walucie obcej.